Onze kleine van 7 maand heeft maar 36 graden noem je dit ook koorts? Normaal is hij zeker 37 graden nooit daaronder. Wat kan ik hiermee? Geen zetpil lijkt me Verder wel warm misschien wel wat minder alert..
Kruikje erbij? Lekker bij je leggen huid op huid? Onder de 36,5 moet er vd kraamverzorgster een kruik bij ivm ondertemp Edit: zie dat hij 7 mnd is. Gewoon lekker bij je leggen onder een dekentje of huid op huid? Je noemt het ondertemp. Koorts is als de temp. verhoogd is. Van ondertemp kunnen ze ook minder alert worden Onze zoon had toen hij pasgeboren was 35.8 terwijl hij 2 kruikjes bij zich had liggen, hadden toen ook de HAP gebeld
Nee dit noem je ondertemp. Even lekker in een warm badje doen, en een warme pyjama aan. Kijken of de temp dan wat omhoog gaat. Als je kindje wel alert is kan het volgens mij niet zo veel kwaad.
hier had onze dame ook een aantal dagen ondertemp, dit was wel na een aantal dagen koorts. Ik heb haar toen een romper met lange mouw aangegeven een shirtje of vestje en een gevoerd broekje. Ik zou de temp goed in de gaten houden, maar het is niet zorgelijk dat er meteen actie moet ondernemen, tenzij hij echt ziek toont. Onder de 35,5 zou ik even bellen met de HAP.
Idd gewoon warm aankleden, even douchen ervoor of misschien nog een x meten. Heb je nog een thermometer?
36 is helemaal niet vreemd. Je tempt je kind niet elke dag. Het is kouder buiten dus snap niet waarom je je druk maakt en al helemaal niet de reacties om de hap te bellen. Mijn zoon heeft vaak 35,5 en mankeert niks.
Mijn dochter heeft zo jong ook eens 35 graden gehad en zelfs toen zeiden ze bij de HAP: niets aan de hand... warm aankleden en lekker tegen je aan nemen, geen zetpil geven en aankijken.. Dus lekkere warme pyjama aan, tegen je aan nemen, dekentje erover...
Net als met koorts is ook ondertemp vooral zorgelijk als er andere signalen zijn dat je kindje niet OK is. Iets minder alert mag wel, pas als hij suf wordt en niet warm te krijgen is, wordt het zorgelijker. Als je toch twijfelt gewoon altijd even de HAP bellen: beter het zekere voor het onzekere dan niet bellen terwijl het wel nodig was geweest...
Als ie dat altijd heeft hoort t bij m. Maar ts haar kindje komt bijna nooit onder de 37 Dan zou ik als t 36 graden is zeker wel even de HAP bellen gewoon voor advies hoor..
Niemand tempt zijn kind elke dag. In de winter kom je van buiten en ben je misschien wat kouder. Niks geks aan. Hoe gaan de zorg kosten omhoog
Als je je zorgen maakt altijd bellen.....luister naar je instinct. Liever een keer te veel bellen hoor... Ik weet eigenlijk niet of het erg is om zo'n ondertemp te hebben dus durf daar ook niks over te zeggen... Maar bel gewoon even vaak kan de assistente van de hap je al geruststellen en als zij het alarmerend vinden mag je gewoon even komen. Hoe is het nu? Is je kindje verder wel alert?
Nou sorry meryl maar het gaat nu om een kindje waarvan de moeder zich zorgen maakt en die interesseert het even niet hoe de zorgkosten omhoog gaan