Flessen welke, hoeveel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nannie, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hey dames

ik heb even een vraagje.
    Wat raden jullie aan qua flessen? Dus welke en hoeveel?
    ik vind het erg moeilijk. En hebben jullie ook zo'n magnetronsterilisator?

Alvast bedankt :D

Groetjes Nannie

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik heb zelf 1 kleine & 1 grote van avent..
    later heb ik een sfles van difrax aangeschaft omdat ze toch liever een kleine vorm speen had..

3. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik heb smalle en brede flessen. Mijn voorkeur gaat uit naar de brede flessen. Makkelijker in de magnetron en in de magnetronsterilisator. Ook de 3 standen spenen vind ik erg fijn.

Ik heb lang bv gegeven, dus heb pas later wat extra flessen gekocht (begon met 2flessen). Als je bevallen bent, en de bv lukt niet, kun je dan altijd nog een pakketje flessen kopen. Ik heb er nu 5. Maar als je volledige flesvoeding gaat geven is meer wel wat makkelijker.

De sterilisator heb ik pas na een paar maanden gebruikt. Dit eigenlijk meer, omdat ik de gebruiksaanwijzing niet meer kon vinden (zat er achteraf gewoon bij :oops: )
    Magnetronnen is makkelijker dan uitkoken. Wat beter is, weet ik niet.

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    magnetronsterillisator heb ik ook en vind m erg handig!

5. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Wij zijn begonnen met de flessen van Avent. Maar dat werktte hier echt niet ivm krampjes e.d.
    We zijn toen overgestapt op de S-fles van Difrax en die vonden wij echt super. We hadden een grote en een kleine fles.

Wij gebruiktten ook een magnetronsterilisator. Erg handig ook vonden wij

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben een startpakket van Avent gekocht, daar zitten meerdere flesjes in, een borstel en een fopspeentje. Zowel de flessen als de speen bleek perfect te werken voor Louise want dat is ook maar afwachten. Ook de magnetronsterilisator raad ik aan, ik vond hem super! Beetje water erin, flesjes en speentjes erin en 6 minuten in de magnetron.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zijn de Difrax s-flessen prima bevallen. Had deze in de zwangerschap gekocht en ze drinken er goed uit, dus nooit geen andere geprobeerd. Ik zou, ongeacht of je bv of kv wilt geven niet te veel flesjes in huis halen 1 of 2 is mi genoeg omdat je toch even moet afwachten of het klikt tussen de baby en de fles. Zo zonde als je 6 dezelfde flessen hebt en de kleine drinkt er niet (goed) uit. En mi is 1 flesje zeker in het begin meer dan genoeg. Wij hebben er maar 2 in gebruik, voor ieder 1. Na het voeden schoonmaken en weer wegzetten voor de volgende voeding. (sommige mama's die van plan zijn om bv te gaan geven halen overigens niet eens flesjes in huis)

Nee, ik doe het in een pan met water, kan meteen de erbij kolf in.

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zou een paar kleine flesjes halen (2 bijvoorbeeld) en dan zien of je kleine er goed uit drinkt. het is altijd een verrassing of ze een specifieke speen wel of niet accepteren, en als je dan net een leuke voorraad ervan hebt, was het een duur grapje. Extra flessen zijn snel genoeg bijgekocht, en na iedere voeding schoonmaken en steriliseren is voor eventjes niet zo erg toch?
    wij kwamen uiteindelijk volledig op flesvoeding uit, en hadden toen wel 6 flessen, dat is op zich niet noodzakelijk maar wel gewoon handig, hoef je ze niet zo vaak op een dag schoon te maken en te steriliseren.
    (wij gebruiken brede spenen, bij smalle spenen had ons zoontje de gewoonte om echt de hele speen in z'n mond te nemen, dus tot de ring waar de speen in zit aan toe!)
    een magnetronsterilisator is ideaal, maar denk eraan dat bijv. de s-flessen van difrax erg lastig in een avent sterilisator passen, en zo zullen er nog wel meer dingen zijn die onderling niet zo handig combineren.

ohja, de flessen en spenen van de etos raad ik je persoonlijk af... ik kocht avent flessen bij de etos, toen vertelde de verkoopster dat di evan etos precies dezelfde zijn, uit dezelfde fabriek komen (en idd, ze lijken spreken op eelkaar), maar alle etos spenen die ik gehad heb, gingen binnen enkele weken enorm lekken. doe ik dus nooit meer, toch weer terug naar avent.
    de s-flessen van difrax vonden wij ook niet zo fijn, je kunt er niet langdurig drinken in laten staan ivm het bodemventiel.

9. sim

sim Niet meer actief

ik heb zoveel flesjes geprobeerd, maar uiteindelijk zweer ik bij de s-flessen. in het begin had ik van elke kleur één, maar zoveel heb je echt niet nodig. in het begin zijn twee flesjes voldoende. en nu gebruik ik er nog maar één. en onderweg neem ik m ook gewoon mee met diksap erin en ik heb niks geen last van lekken. en dan zit het drinken er soms ook lang in. maar ja, hoe lang laat je een fles met voeding staan, als ze niet meer willen spoel je m om voor de volgende voeding.

10. Ik hoor de meningen over flessen nogal persoonlijk zijn.
    Wij hebben voor onze dochter Avent flessen gebruikt en dat ging erg goed. Ik had 3 kleine flesjes, 4 grote, een magnetronsterilisator, een flessenwarmer en een flessenborstel van Avent.
    Best een kapitaal bij elkaar. Ik hoop dat de 2e ook goed op de Aventflessen zal reageren want ik heb nu alleen nieuwe spenen voor de flessen gekocht.

Hoorde van de buren (2 mnd. geleden bevallen van een zoon) dat je de flessen hier tegenwoordig niet meer hoeft te steriliseren en gewoon met warm kraanwater kan aanmaken.
    Ik vind voor mijn gevoel steriliseren en water afkoken toch beter, dus ga dat ook doen.

11. sim

sim Niet meer actief

dat vind ik zo'n raar verhaal en lees ik hier wel meer, maar ik zou de voeding echt niet met warm kraanwater klaar maken, en ik zou de flessen zeker wel steriliseren, zeker in het begin

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    wij zijn begonnen met 2 kleine en 2 grote flessen.........maar ik zag en zie nog steeds het nut niet zo in van de kleine flessen het enigste is dat je die straks niet meer kunt gebruiken omdat ze te klein worden.

Mijn man heeft pas geleden alle flessen verbrand in de magnetron sterelisator (TIP: geen ijzer erbij leggen!)
    en toen hebben we 4 grote flessen gekocht.

Magnetron sterilisator vind ik helemaal ideeaal daarmee heb ik geen kalk aanslag meer op mijn flesssen wat ik bij in de pan koken wel had.

En de flessen die wij gebuiken zijn van B-Free en die vind ik ook super.
    In het ziekenhuis zeiden ze dat die antikramp flesjes niet's uithalen, ik heb het geprobeert om 2 dagen het binnen werk uit de flessen te laten en Bjorn heeft geschreeuwd van de krampjes ....het kan toeval zijn maar ik gebruik graag weer het anti krampjes systeem erin.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die kleine flesjes zijn ideaal om gekolfde melk in te bewaren, en ik vries ze ook in met de gekolfde melk erin.

Een klein scheutje azijn helpt prima tegen kalkaanslag, hier mooie heldere flesjes ;) .

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    het water in nederland is erg schoon. Misschien dat ze het daarom zeggen. Persoonlijk zou ik ook gekookt water gebruiken.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik denk dat ze koud water bedoelen, wat je daarna opwarmt in bijv. de magnetron. Warm leidingwater bevat vaak meer bacteriën dus dat wordt afgeraden. Ik heb trouwens de eerste maanden sowieso alleen gekookt water gebruikt.

Verder had ik 1 flesje, zo'n kleintje van Difrax in huis, maar heb ook de eerste tijd BV gegeven. Een magnetronsterilisator heb ik nooit gehad, weer iets dat in de weg staat. Een pan met water en een scheutje azijn werkte ook prima. Kon ik ook mooi mijn kolfonderdelen indoen.
    Na een paar maanden ben ik ook gestopt met uitkoken, doe alles nu gewoon in de vaatwasser of was het met de hand af.

En wat betreft de kleine flesjes, ik gebruik ze nog steeds, soms voor thee of diksap of voor een klein beetje melk.

16. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    merk dat er hele persoonlijke meningen tussen zitten.
    Qua aantal is iedereen wel gelijk ik heb nu een grote en een kleine en daar houd ik het eerst bij. Heb zelf dus die van difrax dus hoop dat de kleine dat bevalt!
    De magnetronsterl weet ik nog niet denk ik nog even over na... :D

bedankt voor jullie reacties!

17. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Difrax,bevalt ons goed. Ik heb er drie,twee voor in huis en eentje voor in de luiertas. Steralisator heb ik niet,doe ze gewoon uitkoken.

18. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij schaffen 2 grote en 2 kleine avent aan en nog wat "gewone" flessen.

19. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik heb nooit zo begrepen wat de invloed van het merk fles op de baby is. Begrijp ik nu goed dat bepaalde baby's bij bepaalde flessen meer krampjes hebben? Kan iemand mij dat uitleggen please?

Wij hebben gewoon hema/kruidvat flessen. Op aanraden van de mevrouw van de borstvoedingscursus hebben wij daar difrax-spenen opzitten. Hannah drinkt goed en lijkt nergens last van te hebben, dus wij houden het zo!

20. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    O ja, ik geloof dat wij 4 grote en 1 kleine fles hebben. Die kleine vond ik vooral in het begin erg handig.

Deel Deze Pagina