Deken vraagje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mimime, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vraagje, ik ben nog op zoek naar een deken voor 'erbij' gebruik, in de box, op de bank, als ze bij ons op bed ligt, enzovoorts.
    Ik dacht aan den ledikant maat 100x150, dubbelgeslagen zou hij er in de wieg bij kunnen en enkel als extra deken in het ledikant. Handig als reserve.

Maaaaar wat is de vraag?
    Wat voor materiaal moet het nou zijn?
    Ik heb een dekentje van een vriendin gehad, maar die is 100% polyester.
    De kabeldeken van jollein vind ik heel erg leuk, en volgens mij hebben velen die ook gewoon als ledikant deken, maar die is ook maar 50% katoen:
    Jollein Deken Kabel Lichtroze 100 x 150 cm | Dekens | Baby-Dump

Is dat nou 'verkeerd' of niet?
    Moet het echt 100% katoen zijn? (Of wol, maar ik ben zelf erg allergisch voor wol)

Ik heb echt ineens de achterlijke behoefte om een deken bij te kopen, het blijft geloof ik net zo lang in mijn hoofd rondspoken tot ik er wat aan heb gedaan. Achterlijke nesteldrang.

2. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Je zou bij hema kunnen.kijken ik heb daar vorig jaar een.omslagdoek gekocht van soort t shirt stof. Ideaal

Zou geen fleecd oid doen. Zweetspul en mijn dochter kan overal tegen maar van fleece krijgt ze rode.wangen....niet fijn.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik koop zelf wel uitsluitend wol en katoen voor mn kinderen, niets van synthetisch materiaal - regenlaarsjes uitgesloten zeg maar. Maar voor een dekentje voor erbij zou ik wellicht minder kritisch zijn.

4. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ik heb opeens ook een dekentjes tic! Ik heb me laten vertellen dat je voor 100% katoen moet gaan voor in t bedje ivm luchtdoorlatend.
    Dus ik let daar op, vind de kwaliteit ook mooier.

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Grinnik, gek hè woelmuis?
    Ik ga dan toch even zoeken naar een mooie dienook gewoon 100% katoen is!

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb deze van Baby's Only Baby`s Only Badcape Kabel Chenille Wit | Babypark

Hij wordt verkocht als badcape (raar, want het is toch echt een deken met mutsje)
    Ik heb een fotootje van m'n dochter toegevoegd toen ze in de box lag met dit wikkeldekentje

Echt ideaal om je kleintje mee in te wikkelen of losjes mee in te bakeren. In het begin gebruikte ik deze Lodger Wrapper Newborn Dawn | Babypark

Vooral ideaal voor in de box of in de reiswieg.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    We zagen een dekentje bij de leenbakker ik vond die er wel leuk uitzien. 100% katoen zit er over te denken om die te halen. Je hebt hem in 5 kleuren 1 is 10 euro de rest 20 euro. je hebt ze ook van het merk lief voor 25 euro maar die hebben ze maar in 2 kleuren.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb zo'n zelfde deken,alleen andere kleur. Niks mis mee

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Nahla dat is een mooie zeg!!

10. Mimime

Mimime Niet meer actief

Die bij leen bakker is ook mooi!

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
  12. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ook mooi! Wordt nog een lastige keuze!

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Het is de deken van Lief geworden, 100% katoen, heerlijke wafelstof en wat een mooie kwaliteit!
    Hij is al heerlijk fris gewassen en hangt te drogen! Helemaal blij mee!

Deel Deze Pagina