Even een vraag voor eventuele andere juristen of mensen die dit weten: Ik kijk net op de site van Crocs en zie daar staan dat zij zeggen niet verantwoordelijk te zijn indien de maat of kleur van het bestelde niet naar wens is. Nu studeer ik toevallig rechten (en twijfel ik over de maat van mijn zoontje) en ik meen toch geleerd te hebben dat je bij een (consumenten)koop op afstand recht hebt op bedenktijd en dus, zonder opgaaf van reden, het product retour moet kunnen zenden. Bij Crocs kan dit dus niet. Uitzonderingen zijn reizen, diensten, speciaal gemaakte producten en producten die kunnen bederven (meen ik te herinneren). Het lijkt mij niet dat een paar Crocs hieronder vallen.. Ik dacht dus dat zij juridisch gezien niet correct bezig zijn? Of mis ik iets en kunnen zij dit ruilen wel uitsluiten?
Of heeft het er mee te maken dat Crocs ook in winkels verkrijgbaar zijn en het hierdoor geen échte koop op afstand is omdat je eventueel naar een winkel zou kunnen gaan? Vind het wel echt een waardeloze service!
hoi Ik weet niet waar je hebt gelezen dat het niet kan, maar als ik op de site kijk dan kun je daar wel retouneren ...zie link... Crocs | Beleid voor retourzendingen
Ja maar alleen als er iets stuk/verkeerd is. Bij een koop op afstand kun je als consument (bijna altijd) ook iets retour zenden zonder opgaaf van reden. Een bedenktijd dus, omdat je het product niet écht hebt kunnen zien.
Art 7:46d Bw Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen. Misschien zijn de algemene voorwaarden geschreven op de reguliere verkoopkanalen. Anders lijkt me dit een "grijze" voorwaarde. art 6: 237 b. dat de inhoud van de verplichtingen van de gebruiker wezenlijk beperkt ten opzichte van hetgeen de wederpartij, mede gelet op de wettelijke regels die op de overeenkomst betrekking hebben, zonder dat beding redelijkerwijs mocht verwachten;
Ik lees toch echt dit bij de voorwaarden van retouneren Producten zonder gebreken Indien, na ontvangst van de levering, je om een reden die buiten onze garantievoorwaarden valt (als je bijvoorbeeld niet tevreden bent met de kleur of de maat), niet tevreden bent met je bestelling en de producten wilt retourneren, dan kun je dit doen binnen 30 kalenderdagen na levering, op voorwaarde dat: (a) de producten niet gewassen of op wat voor manier dan ook gebruikt zijn; (b) de producten in hun oorspronkelijke onbeschadigde verpakking zitten (een voorzichtig geopende verpakking wordt niet gezien als beschadigd); (c) het product compleet is: dat wil zeggen dat beide artikelen van een paar dienen te worden geretourneerd; Het volgende mag niet worden geretourneerd: (a) producten waarmee geknoeid is; (b) producten die op wat voor manier dan ook gepersonaliseerd zijn; (c) producten die in andere winkels dan de Crocs internetwinkel gekocht zijn.
Pco: waar staat dat? Bij veelgestelde vragen over ruilen staat namelijk dat dit niet kan indien de maat/kleur niet goed is? Maar ik zit op een iPhone dus heb de rest van de site nog niet doorgespit, beetje onhandig zo'n klein scherm
Wat PCootje ook al zegt, je mag ze gewoon terugsturen! (staat in algemene voorwaarden beschreven, en dus zelfs langer als 7 dagen)
Ah super! Wat gek dan dat ze bij hun veelgestelde vragen iets anders zeggen (of ik lees/interpreteer het helemaal fout ) Dan ga ik bestellen
Staat in de link die ik eerder heb gepost in dit topic. Vanaf de homepage helemaal onderin naar klantenservice, links in het grijze vlak naar; beleid voor retourzendingen, onderste deel van de tekst aanvulling; tis al duidelijk zie ik nu
Ik heb er ook wel eens wat besteld en omdat ik de verkeerde maat had besteld kon ik het gewoon netjes terug sturen. Dus zou zeggen lekker bestellen hoor