voortekens bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by yxasminae, Jul 14, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yxasminae

yxasminae Nieuw lid

Jul 14, 2023
    1
    0
    1
    Female
    Hey dames

Ik ben momenteel 37 weken zwanger. Ik merk sinds eind vorige week allemaal verschillende kwaaltjes zoals
    lage rugpijn die met vlagen komt, menstruatiekrampen, steeds vaker voorweeën, extreem moe en het rommelt ook erg in mijn buik

Heeft iemand hier ervaring mee? Wilt dit zeggen dat de bevalling er misschien zit aan te komen, of kan dit zo nog wel even doorgaan? Ik weet dat niemand kan zeggen wanneer de bevalling zal beginnen, maar ben vooral benieuwd naar de ervaring van andere dames :)!

2. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Helaas kan het zeker wel een tijdje zo rommelen voordat het doorzet.

Ik ben momenteel ook 37 weken zwanger en merk die vermoeidheid ook. Verder wel iets meer harde buiken, maar niet echt heel pijnlijk. Bij mijn oudste had ik overdag wel een pijnlijke buik, maar heb het toen niet aan de bevalling gekoppeld, omdat ik nog maar 35+5 weken zwanger was toen. Uiteindelijk braken toen wel 's avonds mijn vliezen, dus de buikpijn was toen een teken. Bij mijn tweede geen tekenen gehad op dag of dagen voorafgaand de bevalling. Ik verloor toen "opeens" in de avond m'n slijmprop. Bij de jongste had ik de hele dag al meer pijnlijke harde buiken en zette het in de nacht door. En nu... wacht ik net als jij af ;)

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Hier vanaf 36 weken wat voorweeën waar ik wakker van werd, onder de douche zakten die weer weg. Met 37 weken was ik ‘s avonds ineens heeel moe, erger dan normaal, en voelde ik me heel ‘zen’. Na paar uurtjes slapen, braken mijn vliezen spontaan en kreeg ik meteen flinke weeën :)

KimberlyRomee likes this.
  4. Saby

Saby Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,475
    1,219
    113
    Hier nooit voorteken gehad. Oudste braken de vliezen, tweede begonnen de weeen snachts.
    Nu wel Onrustig gevoel in mij lichaam maar of dat dus ermee te maken kan hebben of dat ik te veel heb gedaan geen idee. Blijft spannend en afwachten

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier nooit tekenen gehad dat de bevalling was begonnen.
    1x met 41.3 braken m’n vliezen spontaan en 1x met 41.3 zijn m’n vliezen handmatig gebroken.

Ik ken iemand die is pas bevallen, en had ook al vanaf week 37 heel erg voorweeen. Uiteindelijk met 41 weken ingeleid. Het zegt niet zoveel ;)

6. Dwaallichtje

Dwaallichtje Fanatiek lid

Oct 7, 2018
    1,099
    1,211
    113
    Female
    Brabant
    Bij mijn oudste 2 rommelde het ook af en aan een beetje met soms wat meer harde buiken en dan weer wat diarree of een beetje slijmprop verliezen. Maar dat ging weken door.

Enige wat bij mij echt opvallend was, is dat ik 1 dag voor de bevalling ineens enorme poetsdrang kreeg. Ik ben totaal geen huishoudprinses en had verder niks tot weinig nesteldrang gehad. Maar de dag voor mijn oudste kwam vond ik ineens dat de ramen gelapt moesten worden en bij mijn 2e zat ik ineens de badkamervloer te boenen.

Ondanks dat ik dit weet zit ik nu (met 37+6) ook op alles te letten in de hoop dat deze jongen misschien wat eerder wil komen. Mijn andere 2 bevallingen begonnen beide met 40+6, dus ik ben bang dat ik toch nog even te gaan heb....

7. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,676
    1,787
    113
    Hier geen voortekenen... Dat menstruatie gevoel was hier een teken dat de baby er een paar uur later was. Maar bij iedereen is het anders, ik hoor ook vaak genoeg dat het weken van tevoren al rommelt...

8. tortelduif

tortelduif Actief lid

Dec 11, 2021
    459
    365
    63
    Female
    Hier met 37 weken een paar dagen flinke voorweeën en slijmprop verloren. Uiteindelijk ingeleid met 40+2 dus het zei in mijn geval niets.

9. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Bij mijn 2e en 3e rommelde het rond de 35-38 weken. Regelmatig buikpijn, harde buiken, slechte nachten, misselijkheid etc. Deels had dit ook te maken met feit dat ze nog niet goed lagen.
    Daarna werd het rustig :rolleyes: en zijn beide dames tot 41+ weken blijven zitten.

Alles kan...

10. WWJD

WWJD Niet meer actief

Heel wisselend per zwangerschap hier.

Bij de eerste geen voorweeen gehad. Dag voor de bevalling veel menstruatiekrampen als voorteken.
    Bij de tweede weken voorweeën gehad van 36 weken. Bevallen met 39,5 week. Toen het doorzette voelde ik dat aan de weeën die waren anders, heftiger.
    Bij de derde geen voortekenen. Dus toen ik weeën kreeg dacht ik dat het nog voorweeën zouden zijn tot ik persdrang kreeg en het dus wel het echte werk was. Toen zonder vk bevallen.
    Bij de vierde geen voortekenen. Naar ik voelde het gelijk toen de weeën (uit het niets) begonnen.
    Bij de vijfde voorweeën gehad 2 weken. De dag/avond voor de bevalling was alles ineens weer onwijs rustig. Kon heerlijk slapen. In de nacht begonnen de weeen en was hij er uurtje later.

11. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Ik heb nooit een voorteken gehad. Bij nummer 1 werd ik wakker met weeen zonder een krampje oid vooraf. Nummer 2 en 3 gestript, toen had ik wel als wat kramp, rugpijn etc gehad in de weken ervoor. Maar dat heeft vrijwel elke vrouw natuurlijk.

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Bij beiden begon het vanaf 37 weken te rommelen. Eerste spontaan geboren met 39+5 en tweede na strippen met 40+2. Bij mij zei het dus helemaal niets helaas en was het voornamelijk super irritant!

Share This Page