autostoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door missym, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Had al even de zoekfunctie gebruikt, maar kan niks recentelijks vinden.

Wat is nou een goede autostoel vanaf 9kg? Ik wil graag dat hij goed in ligstand kan en ik wil geen isofix in de auto, omdat ik hem in 2 auto's ga gebruiken, dus hij moet ook makkelijk in en uit geplaatst kunnen worden?

Ik kwam bij kieskeurig uit op een Maxi Cosi Tobi + Maxi Cosi Priori maar volgens mij is 1 met de isofix ookal staat er bij beide autogordel, waar zit anders het prijsverschil?

Wat ik ook apart vind is van 9kg tot 36 maanden, vind ik wel erg lang... :( :(

Wat een keuzes hé!

Wat hebben jullie voor stoeltje? Werkt het makkelijk?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hai,
    wij hebben de maxi cosi tobi. Die kan inderdaad tot 3,5 jaar, omdat de hoofdsteun te verstellen is, waardoor de gordels meegroeien met je kind.

De tobi kwam toen samen met de rodi als beste uit de test, maar de tobi was iets goedkoper (aanbieding omdat het een oude kleur was).

Het installeren van de tobi leek mij makkelijker dan de rodi, maar daar kun je je in de winkel goed over laten voorlichten.

Wij zijn wel erg tevreden met onze tobi's.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik dacht dat de Romer een van de beter was.
    Ze zijn allemaal goedgekeurd dus ik zou vooral kijken naar jullie waarschijnlijke gebruik ervan.
    Wij maken heel wat kilometers dus bij ons komt een hele goed / luxe autostoel.
    Zelf zit je ook graag goed en lekker.
    Gebruik je hem voor wat korte ritjes zou ik dat dus niet doen.....
    Ik vind de keus voor een autostoel dus persoonsgebonden.
    Elmo

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja ik wil wel een goeie hebben, we maken niet veel ritjes maar willen wel in de zomer met de auto op vakantie en ik wil wel gewoon een goeie stoel.

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ja, de romer, dat was het!
    Samen met de tobi was die het best.

En tuurlijk zijn ze goedgekeurd, maar de norm voor goedgekeurd is niet gelijk de norm voor 4 sterren, en ik heb graag 4 sterren....

Het is wel persoonsgebonden, maar met korte ritjes krijg je geen ongelukken?

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij hebben een priori en die bevalt ons uitstekend!

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Wij hebben ook de Maxi Cosi Priori. Is ook tot 3,5 jaar ongeveer ( afhankelijk van je kindje). bevalt prima hoor. En is overal in de aanbieding. :D

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    wat is het verschil dan tussen die en de tobi?

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    poeh..het is ook allemaal zo lastig. Ben je al een prenatal ingeweest?

10. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Prijsvergelijk Maxi-Cosi Priori SPS
    5 winkelprijzen van € 129 tot € 180

Leeftijdsgroep groep 1
    Slaapstand
    Aantal verstelbare standen 4
    Bevestigingsmethode autogordel
    Plaatsing met rijrichting mee
    Type gordel 3-punts
    Gordel in hoogte verstelbaar
    Afneembare rugleuning

Overig
    Overige bijzonderheden Voorzien van side protection system (SPS).

Prijsvergelijk Maxi-Cosi Tobi
    4 winkelprijzen van € 185 tot € 269

Leeftijdsgroep groep 1
    Slaapstand
    Aantal verstelbare standen 5
    Bevestigingsmethode autogordel
    Plaatsing met rijrichting mee
    Type gordel 3-punts
    Gordel in hoogte verstelbaar
    Afneembare rugleuning

grootste verschil zit hem in de bijzonderheden en de een heeft 4 standen de ander 5 standen en uiteraard de prijs

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 203141.pdf

Hier kun je zien welke als beste getest zijn door de ANWB. Wij gaan die kiddy infinity pro nemen, hebben hem wel eerst in de winkel bekeken en haar er in gezet, maar ik bestel hem via de website, want daar hebben ze leukere kleuren.
    Hij is heel licht, je kunt hem makkelijk overzetten en het is geen isofixsysteem.

12. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hier 2 maal een romer, en als je vaak van auto wisselt is die ook prettiger dan een maxi cosi variant. Doordat ze wat makkelijker los te halen zijn, je klapt de rugleuning naar voren en niet zo als de maxi dat je de gordel tussen de rugleuning (van de maxi) door moet peuteren.
    Anders eens langs een winkel gaan en ff proberen.

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wat ik heb begrepen is dat de romer niet in slaapstand kan? Is dat zo?

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Priori of de Tobi....*twijfels twijfels*

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    die kiddi infitity werkt doordat er een band voor zit heb ik begrepen?

15. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    als je voor die kiddy kiest,moet je wel even kijken of je kindje die band accepteerd....hij is vrij breed aan de voorkant en sommige kinderen willen om die reden niet in die autostoel......

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben gekozen voor de Tobi, daar zat/zit Sam het beste in. De infinity is moeilijk te krijgen, dus wij op wereldreis door Nederland en ik vond het gewoon zielig om haar er in te zien zitten.
    En tussen de Romer en Tobi zit niet echt veel verschil in kwaliteit.

Het verschil tussen de Tobi en Priory (die laatste heb je zeker wel zonder isofix, en dat is zeg maar ook de goedkoopste) is de luxe. Ik vind de gordeltjes van de Tobi fijner, maar dat vindt dus ook weer niet iedereen.
    Momenteel kan je de Tobi vinden vanaf 165 euro.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    de prijs vind ik niet zo belangrijk, je doet er aardig lang mee. Ik wil wel dat het een goede stoel is ook voor een langere rit.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, inderdaad, je moet het zien om het te snappen (tenminste, ik begreep van die plaatjes weinig). Je schuift een soort blok voor hun buik en door dat blok haal je de riem. Maar net wat Erlida ook al zei, niet ieder kind vindt dat fijn, dus wel even uitproberen. Bij ons vond ze het prima. Er zitten allemaal speeltjes aan dat blok en daar ging ze gelijk druk mee spelen. We hadden hem bij Gardo uitgeprobeerd, ze hebben hem niet overal namelijk. Maar daar hadden ze alleen een lelijk kleurtje en het oog wil ook wat ;) . Dus bestellen we hem wel gewoon via internet, dezelfde prijs en geen bezorgkosten.

19. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zit ook te twijfelen welke wij aan gaan schaffen. Ik vind de tobi net even wat luxer door de omhoog staande riempjes maar ik zie in de test dat hij bij veiligheid matig scoort.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heb je in beide auto's Isofix of juist niet en vind je dat onhandig? Juist met Isofix is het makkelijk om autostoeltjes te verwisselen, je klikt de stoel er zo uit en weer in, zonder gordelgedoe. Maar als je maar in 1 auto Isofix hebt (en dan juist in de auto die je het minst gebruikt misschien) dan is het zonde om zo'n duur systeem aan te schaffen. Overigens is het wel de veiligste manier om een autostoel vast te zetten in de auto..

Wij hebben de RomerDuo Isofix. Deze stoel is dezelfde als de Romer King, maar dan dus met Isofix systeem. De Romer bevalt ons prima. Er zitten 3 standen op, maar de "slaapstand" is inderdaad niet helemaal plat. Weet niet of dat bij de Maxicosi wel zo is, want volgens mij mag je kindje niet te ver achterover liggen in een autostoel, ivm de veiligheid..Tenminste, ergens in de grijze mistflarden in mijn hoofd, staat me er iets van bij dat ik dat eens gehoord of gelezen heb, dus helemaal zeker weet ik het niet...

Deel Deze Pagina