We gaan na drie jaar uitgebreid thuis feesten, nu vh eerst weg. Disco bowlen en patat, snack en ijsje. Best prijzig vind ik al met acht kinderen. Maar los daarvan vraag ik mij af of jullie op deze leeftijd nog zo'n cadeauzakje geven op het eind met pen, gum, mini speelgoed en snoepje, ed. Ik heb het gevoel dat ze daar al een beetje groot voor zijn maar misschien vergis ik me? Als jullie het wel doen, wat geef je ze dan op deze leeftijd?
Mijn dochter vond en vindt dat erg belangrijk. Want alle meiden doen het, dus wil zij het ook. Dus toen ze 8 werd gaf ik het wel mee. En ook ik vind het onzin, maar eigenlijk doet dat er voor mij niet toe. Als het voor mijn dochter zo belangrijk is, dan kies ik een goedkopere activiteit en koop wel wat lekkers en een frutsels voor in het tasje. Dus bijv patat eten thuis uit de frituurpan ipv op locatie. Oudste werd 11 en hield een slaapfeestje. Bij hem heb ik er niet eens aan gedacht, hij zelf ook niet, blijkbaar is het op die leeftijd niet meer 'in'
Natuurlijk krijgen ze iets kleins mee naar huis! Bij elk feestje gedaan (nu oudste 11) en krijgen ze ook bij elk feestje iets. Als het een knutsel feest was dan meestal gewoon het geknutselde item. Ik geef zeker geen hele zakken snoep ofzo mee. Maar een leuke pen met 1 snoepje eraan vast. Toevallig as vrijdag kinderfeestje van m'n jongste, thuis patat eten daarna disco zwemmen. Bij de Hema markt toffe stoffen tasjes met tijgerprint gevonden voor €0,50, daar een (door m'n dochter) zelf gemaakt kaartje aan vast met de tekst Het was fanTAStisch dat je er was! En 1 lolly eraan vast geknoopt. Simpel maar wel leuk volgens mij!
Nooit gedaan. Hier altijd uitgebreide feestjes. 1 jaar hele kleuterklas met clown en balonnenvouwer 1 jaar bowlen met 14 kids 1 jaar monkey town met 16 kids 1 jaar voetbal clinic met 20 kids 2 jaar paintballen met 12 kids En altijd met taart of snoepje en chips en drinken en als afsluiter eten en drinken. Aankomend laatste jaar word het karten, lasergamen en wokken als afsluiter met heel groep 8. We overwegen nog los van de verjaardag, ook nog een afscheidsfeest voor groep 8 te geven in de tuim met bbq, disco met dj en karaoke in de partytent. En dan heb ik 1 kind qus kinderfeestjes overleefd (en aan nummer 2 kan ik het jaar daarop beginnen met kinderfeestjes weer 7 jaar lang). Ik vond de feestjes op zich altijd al meer dan genoeg. En zo een zakje achteraf maakte qua kosten op de feestjes niets meer uit maar zie er totaal het nut niet van in. Al die prullaria waar niemand na 1 dag meer naar omkijkt.
Hoewel ik het altijd onzin vind, vind ik dit idee trouwens wel heel leuk. Wij doen wel altijd wat meegeven op de gewone verjaardag (dus niet het kinderfeestje) aan alle kinderen die er waren. Meestal iets van bellenblaas of stoepkrijt met was snoepjes eraan.
Hier is het ook gebruikelijk en willen ze het graag (oudste is al 10), dus een paar snoepjes er in en een kleinigheidje.
Hier krijgen ze alleen iets mee naar huis als dat, in mijn ogen, bij het feestje past. Dus toen we een wetenschapsfeestje hadden, kregen ze een labjas en veiligheidsbril mee. Die hadden we immers dringend nodig gehad tijdens onze experimenten . En tijdens het dino-feest hebben we 'fossielen' gezocht, dus ook die kregen ze natuurlijk mee naar huis. Kortom: als we bij een activiteit voor elk kind bepaald materiaal 'nodig' hebben, krijgen ze dat achteraf mee naar huis. Maar stel dat we bijvoorbeeld gaan bowlen of lasergamen, zou ik denk ik achteraf niks geven. Of ieder kind een bowlingbal
Ik ga elk jaar buiten de deur feestje vieren. Binnenspeeltuin , klimmen, bioscoop, Efteling, bowlen etc. Inc eten en drinken en ook indd snoepzak. Haal deze of op de markt of op lokatie of maar af een tasje
Precies, daarom heb ik het nooit gedaan. Maar de kinderen kregen er regelmatig wel 1 dus het is maar net wat jij zelf wil.
Die van mij ook en de dag zelf zijn ze er ook altijd wel erg blij mee en word het ook gebruikt. Ben het met je eens gewoon doen wat je zelf wilt / gewend bent en niet doen omdat het erbij zou horen.
Nee niet meer gedaan, heb er altijd een hekel aan gehad. We zijn dit jaar voor het eerst ergens naar toe geweest en in het pakket zat een zakje snoep voor ieder kind. Maar anders ook niet gedaan. Mijn dochter kreeg laatst een plastic zakje mee, met daarin snoep in een plastic zakje, een pen wederom ingepakt in plastic folie, een gum apart verpakt en 2 lollies apart verpakt. Man man man wat een verspilling denk ik dan.
Hier gebeurd het wel veel, wij doen het ook nog ook voor dochter van 10. Gewoon wat kleine dingetjes.