Wel of geen wasdroger

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.450
    797
    113
    Hi Allemaal.

Ik heb een vraagje...
    Wie van jullie heeft een droger en gebruikt hem regelmatig?
    Ik heb nooit een droger gehad. Maar nu ik meer werk merk ik dat ik minder tijd voor bepaalde dingen heb ( duuhh logisch hahah )
    Nu twijfel ik enorm of ik een droger moet kopen. Ik vind het best een investering maar vraag me af of ik daar mijn " tijd winst " uit behaal....

Wat zijn jullie ervaringen...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.354
    113
    Ik zou oprecht niet weten hoe ik zonder zou kunnen en ik werk niet. Heb gewoon ook geen plek om alle was op te hangen.

Zoe123, mamameer, Mammavantwee en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier met 3 kids en nooit een droger gehad. Hang alles aan rekjes op zolder en shirtjes/truitjes al op de hanger aan het (schuine) open dakraam. Het is dan de volgende dag allemaal wel droog en dan kan het er af voor de volgende ronde.

Merk wel dat ik het in de koudere periode lastiger vind omdat het dan minder snel droogt allemaal.. Dus zou dan wel graag een droger willen eigenlijk. Maar dat zit er voorlopig niet in hier haha.

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.970
    33.649
    113
    Dit. Mijn beste aankoop ooit, naast mijn airfryer. Als één van de 2 stukgaat komt er diezelfde dag nog een nieuwe.

Vero0504, Chickelasjen, Ysabella en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.230
    113
    Ik zou niet meer zonder mijn droger kunnen.... Ik stop niet alles erin maar wel de handdoeken, het beddengoed, kleding dat in de droger mag, etc.
    Ik heb weinig ophangmogelijkheid voor mijn was, dus vóór ik de droger had, moest ik elke dag wassen omdat ik steeds moest wachten tot alles aan de waslijn droog was. Heel irritant.

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik zou echt niet zonder kunnen.

Moet wel zeggen dat ik hem alleen gebruik voor het beddengoed, handdoeken, theedoeken, ondergoed en sokken. De rest hang ik op.

Zeebra en anica vinden dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.791
    7.411
    113
    Vrouw
    Grappig dat een droger zo belangrijk is voor sommigen. Wij hebben er geen en er komt er ook nooit een. We hangen beddengoed over deuren of in het trapgat, waar een rek hangt over de balustrade. Verder hebben we een wasrek beneden voor buiten en boven op zolder.

Man en ik werken beide 4 dagen. Nu met thuiswerken gooi ik de was gewoon erin terwijl ik werk en hang het op in pauze. Soms tijdens telefonisch overleg ;)

Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Wij kunnnen echt niet meer zonder droger, vaak op de zaterdag doen we de was van de hele week beginnen we sochtends vroeg en door de droger krijgen we het ook allemaal droog.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.354
    113
    Ja maar dat is makkelijk praten wanneer je ruimte hebt om je was kwijt te kunnen. Hier is geen plek, gewoon niet. Alleen in de woonkamer misschien en dat wil ik niet.

Adje vindt dit leuk.
  10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.685
    1.860
    113
    Ik heb een hele oude staan, erfenis van mijn mans ex. Anders had ik er geen gehad.
    Maar ik gebruik hem 1 a 2x per jaar: de laatste 60 graden was als ik op vakantie ga (anders gaat mijn schoonmoeder mijn was doen en nu ligt er niks ;) ) en als ik terug kom naar 3/4 weken en het weer niet goed genoeg is om de was buiten te hangen dan gooi ik er nog een keer een 60 graden was in als ik echt veel natte troep heb, anders niet eens.

Verder nooit: ik was in het weekend in het zomerseizoen, dan hangt alles buiten.
    Ik zorg dat de eerste was om 7 uur klaar is. Ik heb een hele grote molen van Brabantia daar kunnen 4 wassen op. En de was is dan snel droog. Of door de weeks: ik hang om 7 uur de was op en haal het om 17:30 weer af, maar dan moet het wel betrouwbaar weer zijn én in nood kan ik de was wél binnen halen, want ik werk thuis.

In de herfst/winter/slecht weer dan zorg ik dat ik ‘s morgens de wasmachine vul en stel hem dan zo in dat de was om 17:30 klaar is. Oude was eraf en nieuwe ophangen. Elke dag/ om de dag een was. Wasrek staat op onze slaapkamer, want ik heb helaas geen extra kamer over.

Zo gaat het prima, droger vinden we onzinnig/slecht voor het milieu en slecht voor je kleren.

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik heb al 14 jaar een droger en heb hem denk ik geen 25x gebruikt. Ik hang altijd gewoon alles op. Ik heb hiervoor overigens wel voldoende plek. Wat ik wel fijn vindt is dat handdoeken zachter zijn als ze in de droger hebben gezeten. Als de mijne kapot gaat koop ik geen nieuwe. Maar ja misschien is ie wel stuk geen idee want ik gebruik hem dus zelden :roflmao:

12. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Wij hebben een droger gekocht toen ik hoogzwanger was van de oudste en ik zou ook echt niet meer zonder kunnen. Alle rompertjes, sokjes, broekjes, shirtjes en inmiddels onderbroeken en hemden ophangen vind ik echt véél teveel tijd kosten. Het droogt op zich wel snel, maar dat gepruts met alles ophangen daar heb ik dus geen zin in. Ik gooi dus alles in de droger, behalve truien (alles dat "gebreid" is) en sommige jurken van mijn dochter. Die doet inmiddels wat langer met bepaalde kledingstukken en dan blijven ze wel langer mooi. Van onszelf gooi ik sowieso handdoeken en ondergoed erin, en ook wel simpele t-shirts en spijkerbroeken. In totaal denk ik ongeveer een kwart van alle was hang ik op ipv in de droger.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.418
    17.385
    113
    Ik wil niet meer zonder. Het kan wel, voor de zomervakantie ook paar weken zonder gedaan maar als alles binnen moet hangen kom ik toch plek te kort, zeker nu met C erbij.

Ik gooi niet alles er in, wel de 60graden was (doeken en ondergoed) en beddengoed als het niet naar buiten kan. Bovenkleding hang ik wel op thuis.
    Aan boord gooi ik alles er in, behalve wat écht niet mag/kan. Ik heb daar te weinig plek om alles op te hangen

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ooh ik kan ook niet zonder
    Ik gebruik de droger juist in de winter heel veel.
    Beddengoed handdoeken theedoeken ondergoed sokken leggings van dochter gaan er allemaal in.
    Shirts jurken rokjes broeken hang ik uit.

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Wij hebben een droger gekocht toen ik zwanger was van de tweede, en ben er nog steeds heel blij mee. Ik gebruik hem niet vaak, meestal 1 keer in de week voor de handdoeken, ondergoed, sokken was. En in de winter soms voor lakens als het echt koud is op zolder en de was niet goed droogt.

Op zich hebben wij redelijk plek om echt alles aan de lucht te laten drogen, maar twee droogrekken vind ik wel genoeg op zolder (plus dan heb ik de hele week non stop was te drogen hangen en daar heb ik gewoon geen zin, om elke dag een was weg te moeten vouwen).

Overigens dus wel heel bewust voor een condens droger gekozen, omdat we hem zo weinig gebruiken.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.261
    23.369
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nooit gehad, nooit gemist.

17. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Team droger hier! Tijdswinst weet ik niet, maar t scheelt wel was drogend door het huis heen

Arwen86 vindt dit leuk.
  18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik gebruik hem voor beddengoed en de handdoeken, lekker snel droog en extra zacht.

19. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    728
    306
    63
    Ik heb altijd al een droger gehad en kan echt niet zonder. Daarbij komt dat we hier ook geen plek hebben om het zo te drogen, op een klein wasrekje na waar alleen was op wordt gehangen dat echt niet in de droger kan.

20. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier is de droger vooral voor het gemak. Kleding hang ik op maar ondergoed, handdoeken en beddengoed enz gaat wel in de droger. Heerlijk! Handdoeken worden zo hard als je ze uithangt! En zou ook echt niet weten waar ik alles uit zou moeten hangen, als de kleding al uithangt.

Deel Deze Pagina