poezen vraag.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaardebol, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ja ik weet het is een kinderforum hahahaha maar ik zie zoveel poezeneigenaren hier! die deze poezenleek wel kunnen helpen :D

Wij krijgen dinsdagavond onze Kitten..
    We hebben haar Minoes genoemd en dit is ze :

Bekijk bijlage 198474

Maar goed ... nu mijn vraag..

ze is al kattebak zindelijk.. maar wat moet ik doen als ik met haar binnenkom thuis...

moet ik haar meteen bij ons op de bak zetten?
    of moet ik haar eerst rustig even laten wennen?

en nog 1 vraag...

is het beter dat ik in het begin de kap van de kattenbak eraf laat dus een open bak? of maakt dit niet uit?

hihi we hebben er zin in!
    onze Minoezepoes :D

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wat een lieffie :D

Ik zou haar in het begin zeker een paar keer op de bak zetten, zodat ze weet waar hij staat ;)

Tja de kap erop of eraf....Dat hangt een beetje van het beestje af ;) Ik zou hem er denk ik gelijk oplaten, zodat ze eraan went als het niks vind kun je hem er altijd nog afhalen.

Veel plezier ermee :)

3. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

ik sluit me bij het antwoord van hierboven aan.

Maar wil wel toevoegen, hoe leuk het ook is om een kat te hebben, laat haar vooral eerst lekker met rust en laat haar alles ontdekken.

4. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    zet haar de eerste dag in een kamertje met voer en bak.
    Wijs de weg naar de bak (vraag even wat de opvoeder heeft zodat jij tijdelijk hetzelfde kunt gebruiken). als het goed gaat de deur open zetten en lekker laten rondhuppelen.
    Eigenlijk dus steeds de ruimte iets vergroten :)

En anders zou ik kijken naar een poezenforum!

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Wij hebben onze draakjes pas uit t asiel ook gewoon losgelaten, wel de kattenbak eerste dagen in huiskamer laten staan odat ze deze makkelijk vonden, na een dag of 3 op de gang gezet, ging goed, ook gelijk aan t klepje laten wennen, dan joepen ze er niet gelijk uit zodat niet je hele gang vol grind ligt.
    Succes!

6. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Hier heeft ook de bak een tijdje in de kamer gestaan toen onze nieuwe kitten er was. We hadden de kap erop gelaten maar het deurtje eruit, zodat ze wat privacy had maar ook makkelijk in en uit kon. Na een paar dagen de deur er weer in en dat ging prima :)

7. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    hier ook zo aangepakt. had dan alleen maar huis kamer keuken en slaapkamer, kat toen op rustige plek neer gezet in huiskamer gelijk kattenbak laten zien door m erop te zetten. er de 1e week t zelfde soort grit gebruikt. erna overgegaan op grit dat ik beter vond. en met rust laten. hij heeft bij mij 1e dag bijna hele dag onder stoel gezeten., snachts ging hij erop uit om te eten enzo.

oh ja de kamer of je huiskamer wel ff kat proof maken, als ze nieuw zijn kunnen ze nog zo schrikken dat ze bv letterlijk gordijnen in vliegen.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Poes hier rustig alles laten zien. Al ruiken ze meestal hun weg wel.

Is ze een open of een gesloten bak gewend? Hier durfde onze asielpoes in het begin echt niet op een dichte bak (kwamen we achter nadat ze na een nacht nog niet had geplast of gepoept) maar na een weekje wennen was de kap erop geen probleem meer.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    PS Schatje hoor!

10. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey allemaal!!!

super bedankt voor jullie berichtjes!!!
    daar heb ik tenminste wat aan :D

ja het is echt een dotje! en kan niet wachten tot Dinsdag!
    heb er echt veel zin in :D

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wat een leukerd!!
    Ik wil ook!! (Hebben er al 2, druk zat maar goed.. :D)

Nog een tip die ons kleintje destijds goed heeft gedaan. Wij hebben een oude handdoek naar het nest gebracht en gevraagd of ze die handdoek wilden leggen waar de kittens + moeder vaak lagen. Toen we haar opkwamen halen hebben we de handdoek in de het reiswiegje gedaan en dat werd direct haar slaapplekje. Op die manier had ze in ieder geval een plek met een vertrouwd geurtje.

Succes!

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ah wat een schatje ;)

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    oh wat een poepie!!
    wij hebben onze kitten eerst laten rondneuzen en na een paar minuten hebben we haar op de bak gezet. tis allemaal zo overweldigend voor zo'n klein beestje. de eerste week hebben we haar in een kleine kamer met bak en voer en drinken laten slapen. dan kon ze zichzlf niet in de problemen werken en raakte ze vertrouwd met die ruimte. voelt ook veiliger dan alleen in zo'n groot huis

Deel Deze Pagina