Ik vind het toch zo bijzonder de band tussen een tweeling. Ben, ken of heb jij een tweeling met iets waarvan je denkt "bijzonder"? Hier lijken de kinderen van mijn zus totaal niet op mijn kinderen. Niet eens het kleinste uitdrukkinkje. Maar de kinderen van mijn man zijn tweelingbroer en die van ons is echt bizar. Biologisch gezien zijn de kinderen halfbroers, dus dat verklaart het wel... Maar ik vind het zo bijzonder om te zien. Houdingen, zelfs de stemmetjes komen overeen.
Dat ze elkaar vaker niet liggen dan wel tot vaker lange periodes geen contact door escalaties. De baarmoeder tegelijk bewonen is geen garantie voor die speciale band (mijn man en zn tweelinghelft).
Ik ben er 1 van een tweeling. Mijn broertje en ik lijken totaal niet op elkaar. We hebben wel een speciale band. Toen ik, as we speak, lag te bevallen van S. was hij bij vrienden en voelde zich ineens helemaal niet lekker en besloot naar huis te gaan. (Dat doet ie dus normaal gesproken nooit) Een paar uur later was hij bij me in het ziekenhuis om 4 uur 's nachts. Vroeger waren we echt onafscheidelijk. Sliepen bij elkaar op de kamer. Hij moest mee naar beneden als ik moest plassen 's nachts. We hebben kappertje gespeeld samen, dag krullen. Tot aan de middelbare school in dezelfde klas. Maar we hebben elkaar ook de hersenpan ingeslagen. (Figuurlijk ) Achja, wat zal ik zeggen. We kunnen niet met en niet zonder elkaar.
Mijn man kwam zn tweelinghelft vaak tegen omdat we heel toevallig op dezelfde dag de echo's hadden haha wisten we niet van elkaar! (11 dagen zit er tussen onze kinderen, wel zelfde maand. Onze oudsten hebben ook 11 dagen ertussen, alleen zit daar dan wel 2 jaar tussen) En op de dag dat ik de ballon kreeg, kwamen we hun weer tegen: hadden ze ook afspraak in t ziekenhuis. Wat wel toevallig is want we hebben een andere woonplaats. Maar dat we in dezelfde maand 2 keer bevallen met 11 dagen ertussen 2 keer is wel heel maf.
Dat kan natuurlijk ook. Ik merk bij mijn man en zijn broer dat er soms behoorlijk wat jaloezie kan zijn. En ik dénk dat dit vroeger ook wel echt tussen hun in heeft gestaan. Elkaar altijd maar bij willen houden in alles of zelfs willen overtreffen. Ook een beeld dat door de maatschappij soms zo gecreëerd wordt. Twee "identieke" persoontje, terwijl ze juist ook uniek zijn...
Klopt. Concurrentie is soms moordend... hihi En beeld van samenleving is iets wat hun ook stoort, mensen gaan uit van ooooh geweldig, die speciale band! Mijn moeder snapt ook niets van hun conflicten en menig mens niet, puur omdat t om een tweeling gaat. Joh t zijn individuen. Gelukkig dat er met ouder worden niet meer wordt gesproken over 'de tweeling'. Behalve als ze jarig zijn (logistieke nachtmerrie voor mijn schoonouders hahaha)
Ik heb hier een eeneiige meisjestweeling. Als ik omstanders moet geloven, lijken ze vreselijk op elkaar. Zelf vind ik dat wel meevallen. Nee, gekheid. Ik snap wel wat mensen bedoelen, maar zie zelf toch twee heel verschillende kindjes. Ik vind het super bijzonder, de band die ze hebben en geniet onwijs van ze, hoe ze met elkaar omgaan, voor elkaar zorgen, opkomen, samen delen ed. Maar ook moeilijk wel om te zien, want de band die ze met mijn oudste hebben is anders en zij voelt dat drommels goed aan, dat zorgt regelmatig voor heel veel spanning hier in huis. Ik hoop dat ons zoontje de gezinsdynamiek wat kan 'redden'. Niet dat ik verwacht dat die oudste en hij nou zulke soulmates gaan worden als onze tweelingdochters, maar wel omdat er dan nog een 'losse', een eenling in huis is. Wat leuk was, was dat ze op het kdv eens een spel deden waarbij twee kinderen samen met een hoepel een parcours moesten afleggen. De enige waarbij dat goed lukte, waren mijn meiden. Dat was grappig om te horen. Merk inderdaad dat ze aan een half woord van elkaar genoeg hebben om het plan uit te voeren.
@MinnieMouse94 dat kan ik mij voorstellen, zie dat bij mijn nichten ook: 4 meiden, de 2 in t midden zijn 1eiig en t is wel echt zij vs de rest. Nog steeds! Zijn ook al 40+. Heb in mijn directe kring een drieling: 2 dame 1eiig, en 1 dame is de tweeiige binnen de drieling en die hangt er meer bij als ze samen zijn. De 2 hebben gewoon zoveel gemeen (al botst dat ook wel...) en zijn echt anders dan hun zusje. Ook wel rot toen ze klein waren 'oh zijn jullie een tweeling! Nee een drieling' Lijkt mij ook lastig om op te boksen tegen zo'n front.
Ik ben hier wel benieuwd naar eigenlijk. Mijn man is ook van een tweeling. Er is wel een andere band dan met de andere broers
Wij zijn pleegouders van een twee-eiige tweeling (meisjes) van 3,5 jaar. Ze lijken qua uiterlijk niet echt op elkaar. Ook hebben ze beide een ander karaktertje. Wat ik wel bijzonder vind is dat ze allebei een mini aarbeienvlekje hebben op hun linker heup/bil .Allebei links en ongeveer even groot. Ook hebben ze allebei een extreme voorkeur voor peuter-lijm (om te eten wel te verstaan) Ik ben bij ze als er gelijmd moet worden en daarna gaat het potje ook gelijk in de kast anders gaat het geheid leeg..
Ik heb een neef en nicht die tweeling zijn, de zus is al 17 jaar geleden overleden en broer is sindsdien niet echt meer de oude volgens hun andere zus. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de broer verstandelijk beperkt is, en zaken als dood/overlijden/ziekte totaal niet begrijpt (mijn nicht had kanker). En hij is erg boos is op zijn zus, dat ze dit hem heeft "aangedaan", in zijn beleving. Voor haar ziekte hadden wel ze een heel hechte band.
Wil je dat uitleggen van dat ‘biologisch gezien zijn de kinderen halfbroers’? Bedoel je die van je zus? Dat die halfbroers zijn?
Haar man en zwager zijn een eeneiige tweeling en hebben dus hetzelfde dna, dat zou je kunnen zien als “dezelfde” vader voor de neefjes genetisch gezien.
Een vriend van mij is 1 van een eeneiige tweeling (nu 35 jaar) en ze hebben een hele speciale band. Ze voelen zich één verdeelt over twee lichamen. Ze kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar. Ze bellen meerdere keren op een dag, alles wordt besproken en verteld. Niet omdat het moet maar omdat het vanzelfsprekend is dat de ander precies weet wat er is. Ook voelen ze elkaar. De ene weet dat de ander zich heeft gestoten en belt. Dat is heel bizar om te zien. Ik was er eens blij toen de ene emotioneel werd, de ander belde 30 seconden later om te vragen of alles oké was. De tweeling zat op dat moment op andere werelddelen! Positief is dat ze nooit alleen zijn Negatief is dat ze nooit helemaal hun eigen persoon zijn. Elke beslissing heeft de goedkeuring van beide nodig. Ruzies gaan ook heel intens, tot zelfmoordbedreigingen toe. Ik ken ook een andere ééneige tweeling. Ze zijn nu rond de 55 gok ik en wonen samen. Ze hebben beide een kind uit een vorig huwelijk maar ze hebben nu al jaren genoeg aan elkaar.
Ik ben er zelf 1 van een tweeling wel twee-eiig. Tot de 3e van het MBO bij elkaar in de klas gezeten, altijd dezelfde vriendengroep gehad. Wij vinden het heerlijk om tweeling te zijn. Je had altijd iemand om mee te spelen en wij hebben ook een andere band met elkaar dan met de andere broers en zussen. Zij heeft wel een heel ander leven, maar toch hebben we het altijd leuk met elkaar. Mijn kinderen trekken ook heel erg naar haar toe!
Uhm, alleen als er mutaties plaatsvinden. Helft dna moeder zit in eicel, helft dna vader zit in spermacel, eicel + spermacel -> bevruchtte eicel, deze deelt een paar keer en dan valt deze uit elkaar in 2 stukjes cellen, met allemaal hetzelfde dna -> eeneiige tweeling.
Mijn opa is een drieling. 2 jongens 1 meisje. Het moment dat hun zus stief werd hij wakker en voelde hij dat ze dood was. Ook toen ze ziek werd voelde hij dit, en ging hij naar haar toe want ' ik voel dat er wat mis is'
Dna kan idd heeeeeel miniscuul gaan verschillen door de invloeden van buitenaf, maar dat is extreem ingewikkeld om dat te onderzoeken. Als ik kijk naar mijn collega en haar zus die alles samen doen, samen leven en zelfde werk verrichten acht ik de kans klein dat daar verschil tussen zal zijn. Elke verkoudheid maken ze samen door tot elke wandeling met hun honden, zelfs elke vakantie samen. Dus zit eigenlijk geen variatie in. 1 heeft wel eens een vriend gehad, maar die rende weg haha. T was altijd hun 2 en dan hij als derde wiel