Nu kopen we die vd Hema a 8 euro per kg. Maar we vinden m niet zo lekker. Segafredo? Bocca? Of iets anders? Voor espresso volautomatisch met verse bonen.. Iemand een suggestie? Online lijkt me ideaal!
Mijn man is dol op de bonen van de lidl...zelf drink ik geen koffie dus kan je niet meer suggesties aanreiken! Succes met de zoektocht. ..
Je hebt tegenwoordig meerdere online aanbieders van vers gebrande koffiebonen die middels een abonnement gewoon bij je op de deurmat vallen!
Wat is er mis met mijn suggestie? Te duur? Niet lekker? Niet vers genoeg? Ik vind gebrande koffiebonen van een jaar oud smaken naar senseo. Wat zoek je? Een 100% Arabica? 10, 20 of 40% Robusta? Hoe zet en drink je je koffie?
Is een proefpakket een idee? Kaldi koffie proefpakket Ik ben dol op de koffiesoorten van Kaldi. Ik verbaas me er trouwens over dat mensen een mooi en duur koffieapparaat kopen en er dan bonen van de Aldi, Lidl of Hema in gooien.... kan je net zo goed Senseo drinken baaaah!
Waarom zou dat niet kunnen? Wij gebruiken oook bonen van de lidl. Mensen die bij ons koffie drinken zijn altijd erg enthousiast over onze koffie, niks dan lof. Ook als ze horen dat de bonen van de lidl komen! Beetje neerbuigend hoor........
Goh.. en toch hema bonen erin? Heel raar dat mensen reageren met suggesties in dezelfde klasse.. Tja, in dat geval moet je er ook geen kaldi-meuk ingooien maar een reisje naar Italie boeken om daar op zoek te gaan naar je favoriete bonen en deze voor 20 x de prijs wat je nu betaalt voor je hema bonen bij je thuis laten bezorgen. Kost wat, maar dan hoef je in ieder geval niet meer genoegen te nemen met suggesties als aldi en lidl bonen...
Maar even serieus.. bestel inderdaad ergens een proefpakket ofzo, om te ontdekken wat jullie dan wél lekker vinden. Persoonlijk vind ik dat mijn koffie naar koffie moet smaken en bijvoorbeeld een kaldi doet mij net iets teveel in 'smaakjes'. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de bonen van de lidl zetten een prima bak koffie, die ook nog eens echt naar koffie smaakt . En dat zo'n zak dan 6 zoveel kost is alleen maar mooi meegenomen als je beiden ontzettend veel koffie drinkt op een dag. (en sorry.. laatst weer eens een bakje senseo gehad en dat is echt niet te vergelijken met wat wij uit ons apparaatje krijgen, hoor!) Maar ieder zijn ding natuurlijk! Ik wens je in ieder geval veel succes met je jacht! Het kan verrekte lastig zijn!
Ga anders gewoon eens naar een speciaalzaak en neem een aantal proefpakketjes mee. Bonen van La Place zou je trouwens ook eens kunnen proberen.
Hier Australian. Deze vinden wij erg lekker (al veel merken en soorten geprobeerd). We laten ook wel eens bonen branden bij een binnenbrandjes bij ons in de buurt. Dat is helemaal lekker maar erg prijzig.
Wij hebben de lavazza bonen(zwarte verpakking) te koop bij plus, jumbo o.a. Bevalt ons erg goed. Soms verwennen we onszelf met bonen van Simon levelt. Is duurder maar erg lekker. Wat eerder ook al gezegd word, gewoon proberen.
'Smaakjes'bonen, wasdat? Ik ben maanden aan het proeven geweest en sorry hoor, maar bonen van de Aldi, Lidl, Hema of V&D smaken nergens naar, ja, naar oud en muf. Maar .... zeker lekkerder dan Senseo of filterkoffie. Ik ben maanden aan het zoeken geweest en heb nu 250 gram voor 9 euro. Dat klinkt duur, maar is nog steeds maar een kwartje per kopje en da's 10 cent goedkoper dan Nespresso, daar waar wij vandaan komen.
Om slechts de bovenste twee maar even te kopieren: Baristas Choice koffiebonen Deze espressoblend van 100% Arabicabonen heeft een mooie volle crema en een afgeronde smaak. Lintung, mandheling, kalossi en flores uit Indonesië geven deze melange een uitgesproken krachtige donkere body en in combinatie met Ethiopië Sidamo een geweldig palet van frisse kruiden. Een koffie om lang van na te genieten en een genot voor uw smaakpapillen. Donker gebrand. Brazilian Special Mild koffiebonen Deze milde koffie van semi-washed en natural Arabica koffiebonen komt van de hooggelegen savannas van Cerrado en Sul de Minas. Een Braziliaanse mélange met een gemiddelde zuurgraad, accenten van melkchocolade en een afdronk van caramel. Dus.. smaakjes bonen Koffie mot gewoon naar koffie smaken! Maar hey, over smaak valt niet te twisten! Vind 'mijn' bakkie vaak lekkerder dan wat je in de horeca geserveerd krijgt - tenzij ze een apparaat hebben staan van 30.000 euro ofzo.. maar ja.. daar is onze keuken niet groot genoeg voor Denk trouwens niet dat wij 36 kopjes uit 250 gram halen - we drinken het blijkbaar hier wat sterker