Meiden die topiramaat slikken, icm welke anticonceptie doe je dit? Las net in de bijsluiter dat het de betrouwbaarheid van vele anticonceptie verminderd.. Leuk, dat was de neuroloog even vergeten te vertellen Dus graag jullie reactie.
Ik gebruik een ander medicijn waardoor de pil niet of nauwelijks werkt. Heb lange tijd een Mirena gehad. Nu condooms want na de bevalling zijn er 5 spiraaltjes geplaatst die helaas niet bleven zitten. We zijn er nog niet over uit of we ooit een tweede willen. Daarna ga ik sowieso voor Essure.
is alleen vanaf een bepaald aantal gram. heb het ook gebruikt maar ging prima. zat nog onder de 'gevarendosis' wel gestopt met de toparimaat, wat een vreselijk spul was dat
aaah serieus? Pff gelukkig, Moet er 4 per dag slikken maar ben nog in de opbouwende fase en slik er 2 en misschien dat ik het hier maar bij laat. Inderdaad vreselijk spul maar is ergens mn laatste hoop..
Hier ook aan de Topiramaat. Ik slik 100mg per dag en dat heeft nog geen effect op de anticonceptie (ik ben aan de pil). Het opbouwen van de medicatie was echt verschrikkelijk. Maar nu ben ik blij dat ik het volgehouden heb. Het werkt echt bij mij. Hopelijk vallen de bijwerkingen bij jou mee . Succes
Ze willen me uiteindelijk ook naar de 100 krijgen maar ben voorlopig zoet met 50.. tot nu toe geen bijwerkingen. Hoop wel af te vallen Wat waren jou bijwerkingen?
Vanaf hoeveel MG geeft dat dan aan? Ik zit zelf aan 100 op moment en de psych zei toch duidelijk dat mijn pil niet meer betrouwbaar was, ik ben aan de prikpil en werd na 4 jaar gebruik en geen ongi ineens ongi tussen de maanden door ik vertrouw het voor geen meter, gelukkig.. heb ik geen partner meer nu.. Problem solved.
Er staat in de bijsluiter gewoon dat anticonceptie niet meer betrouwbaar is (prikpil, de pil, mirena) evt koperspiraal of zwaardere pil kan wel een optie zijn maar dat is voor mij beide geen optie. Maar heb as donderdag een afspraak met mn neuroloog dus wil het eens goed na gaan vragen.. ik vertrouw het persoonlijk ook niet anders zetten ze het volgens mij niet zo in de bijsluiter?
Ik ben inderdaad heel wat kilo's afgevallen. Zit nu eigenlijk op het punt dat ik hoop dat het gewichtsverlies stopt, omdat ik anders te licht wordt naar mijn zin. Verder had ik heel veel last van tintelende handen en voeten. En mijn smaak veranderde heel erg. Maar het ergste was dat ik vreselijk duf en in de war was. Ik heb me wekenlang een zombie gevoeld. Ik sprak vreselijk langzaam en kon niet op bepaalde woorden komen. Het was echt niet leuk .
Echt? wat heftig! Had je die bijwerkingen direct? ik heb namelijk nog nergens last van al moet ik zeggen dat me smaak wel veranderd is (ijzerig)
was wel wat wazig in mijn hoofd en had ook tintelingen, verder ging het nog, maar het deed dusdanig pijn die tintelingen... dat was gruwelijk... had ze tegen migraine, gelukkig gaat t nu beter
Wat een troep zeg. Ik heb ze ook tegen migraine, heb helaas de afgelopen 10 jaar letterlijk ALLES al geprobeerd en een doorverwijzing naar de neuroloog was n beetje mn laatste hoop.
Het was inderdaad ook mijn laatste hoop. De bijwerkingen begonnen bij mij heel snel na het starten met het medicijn. Het bouwde zich dan langzaam op, was even heel heftig en ging dan weer langzaam weg. Al met al was dat dan over een periode van een maand ongeveer. Vervolgens moest ik de medicatie ophogen (steeds stapjes van 25mg) en dan begon het hele feest weer van voren af aan. Het gewichtsverlies begon pas later. Overigens begon het medicijn bij mij pas echt te werken toen ik aan de 100mg zat. Laat je daar dus eventueel niet door ontmoedigen.
Nog even korte update. Van de week bij de Neuroloog geweest..hij heeft bevestigd dat Topiramaat de pil onbetrouwbaar maakt (ook een kleine hoeveelheid) helaas.