Sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hoi meiden,

Ik heb vanmiddag een sollicitatie.
    Bij mijn vorige werkgever ben ik vanwege de crisis wegbezuinigd. Ik kreeg dat te horen op mijn laatste werkdag voor mijn verlof;)

Ik heb faalangst en dat lijkt tijdens/na de zwangerschap alleen maar erger geworden te zijn.
    Wat dus resulteert in zweet handen, misselijk en diarree omdat ik zo ontzettend zenuwachtig ben:):)

Ik weet even niet wat ik hiermee wil bereiken maar mocht er iemand een tip hebben zodat ik mijn zenuwen enigszins onder controle kan houden dan hoor ik het graag;)

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Rescue spray of relora, ik gebruik het zelf tegen vliegangst.

Succes en niet teveel stressen ;p

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Verkopen ze dat bij de drogist of apotheek?

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wachten tot die @&€! hormonen weer uit je lijf zijn. Heb je nu niets aan, maar het zal waarschijnlijk over een tijdje vanzelf weer minder worden.

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb altijd bij een sollgesprek aangegeven dat ik erg zenuwachtig was, en niet altijd uit mijn woorden kon komen hierdoor.
    Of ze daar begrip voor zouden willen hebben.

Ik kreeg dan wel is een vraag en klapte dicht. ik gaf dit aan en ze kwamen later op die vraag terug en kon hem zo beantwoorden.

Heeft mij wel de baan opgeleverd die ik wilde hebben.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.236
    10.888
    113
    Pillen kan, bv propranolol tegen de lichamelijke stressreactie of oxazepam om je angsten te onderdrukken, maar beide kunnen bijwerkingen hebben die juist tegen je werken (minder alert of zelfs wat ongecoördineerd). Dus dat is evt van tevoren uitproberen, en mi tweede keus. Ademhalings- en ontspanningsoefeningen kennen geen bijwerkingen. Je kan vast wel iets op YouTube vinden, en anders kan een fysio je hiermee helpen

Edit: zie nu dat het al om vanmiddag gaat. Let op je ademhaling en check YouTube voor meer oefeningen. Succes!

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Brrr ik herken het. Ik klap dicht en er komt geen zinnig woord meer uit. Wat mij helpt is ruim op tijd vertrekken, zodat je desnoods 'n half uur tot 'n uur te vroeg bent. Kun je altijd nog in de auto blijven zitten ofzo, maar dan is de stress van het er naar toe gaan al weg.
    Voor de rest helaas geen tips.

Heel veel succes.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Rescue Spray van Bach Bloesem. Niet iedere drogist heeft het volgens mij, maar in ieder geval bij De Tuinen wel. Mogelijk dat zelfs de apotheek het heeft staan.

Succes!

9. McDsee

McDsee Niet meer actief

Zorg dat je van te voren wat eet, hoe misselijk ook van de zenuwen prop er wat gezonds in. Ga vlak voor binnenkomst even rechtop staan als een boom in de grond. Adem diep in en diep uit en spreek je zelf toe dat je gaat stralen. Succes!

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb gezien mijn werk in de detachering regelmatig intakes en dit is exact het advies wat wij bij intake-trainingen krijgen voor als je je zenuwachtig voelt.

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Het is al middag dus ik denk niet dat je nog tips nodig zult hebben haha.

Ik wens jou wel veel succes!

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nervovit hielp mij wel. Maar goed, beetje mosterd na de maaltijd. Hoe is het gegaan?

13. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Wat mij helpt was me bedenken dat zij den vacature hebben, zij willen dus iets van jou hebben. Voor hun hangt er veel meer vanaf dan voor jou. Hoe ging het?

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Er was een klik met beide mensen tijdens het gesprek. Er is besloten dat ik binnenkort 2 dagen meeloop om te kijken of het voor beide partijen iets is.
    Ik heb wel tijdens het gesprek aangegeven dat ik heel erg zenuwachtig was. Uiteindelijk geen spray/tabletten gehaald ik was namelijk bang dat ik er te goed op zou reageren en daar als een zoutzak zou zitten.

15. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Wat goed! Nu hopen dat je wordt aangenomen

16. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4