Fietskar voor 1 of 2 kindjes?? ervaringen gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mammie1982, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu zwanger en heb nogal moeite om mijn dochter op de fiets te tillen. Ze is erg groot voor haar leeftijd en daarnaast heb ik buiten de zwangerschap om ook wat lichamelijke beperkingen.
    Nu lijkt het me handig om een bakfiets of fietskar te hebben. Ook als de baby er is, maar eigenlijk nu al, omdat ik haar dan niet hoef op te tillen en meer plek heb voor boodschappen.
    Maar nu krijg ik een aanbieding van een collega voor een goede fietskar maar die is maar voor 1 kind. Mijn dochter is 3,5 als haar broertje geboren wordt. Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen met een fietskar. En of die voor 2 kindjes niet te breed is voor in een winkel. Ik ben bang dat als haar broertje erin zit dat ze ook wil. Vandaar mijn twijfel. En hoe veilig is het?

Ik hoor het graag

groetjes

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wij hebben een Kidcar, voor twee kinderen, daarmee kun je prima door de supermarkt: een winkelwagen past er immers ook door. In andere winkels gaat het meestal ook goed, al moet je soms een ander pad kiezen, maar dat moet ik met de kinderwagen ook wel eens.

Waar je vooral op moet letten is dat de fietskar om te bouwen is tot wandelwagen (dat zijn ze namelijk lang niet allemaal), anders heb je er nog weinig aan.

Geen idee of de veiligheid getest is, maar ik denk dat het niet onveiliger is dan op een fietsstoeltje op de fiets, wellicht zelfs veiliger. Een fietskar valt veel minder makkelijk om en er zit een metalen constructie om heen. De Kidcar heeft een harde kunststof bak, dat leek me veiliger dan een fietskar met zo´n stoffen 'bak'.

Zelf vind ik het niet zo fijn dat de kinderen achter de fiets hangen en ik dus weinig/geen zicht op ze heb. 's Ochtends met naar school brengen is het hier ook enorm druk, dan vind ik zo'n 'lange fiets' ook erg onhandig, maar de jongste kan inmiddels voor op fiets, dus dan is een fietskar ook minder nodig.

Je zou de oudste misschien ook zelf op de fiets kunnen laten klimmen? Scheelt ook al een hoop getil.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Absoluut een 2pers. fietskar. Heb zelfs voor 1 kind een 2pers.
    Zo kunnen alle boodschappen erbij. En straks haar broer of zus.
    In de winkel gaat prima, ik pak altijd de "rolstoel" kassa (extra breed).

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    2persoons. Wij hebben de winther dolphin en dje vinden we ideaal! De kunststof bak voelt veel veiliger aan dan een stoffen bodem en hij vangt de schokken goed op.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Hier ook de 2 persoons en hebben maar 1 kind maar ideaal als er een vriendje mee wil om te spelen. Je moet wel even goed kijken hoe of wat want de breedte verschilt nog al per merk en soort. Zo hebben wij nu een kidcar en die past prima door alle deuren en paden maar hadden er ook 1 gezien van een ander merk daarvan was de 1 persoons al 30 cm breder dan mijn 2 persoons kidcar en die past dus nergens door heen.

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top meiden! Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor een 2 persoons. Ben overtuigd

7. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik heb op mp een 2 kids kidcar gekocht. Ga hem zaterdag ophalen.

Deel Deze Pagina