Ik web weleens gehoord dat er een dieet is tegen vaginale schimmel infecties... Volgens mij mag je dan geen koolhydraten meer, maar weet t niet zeker. Wie weet er wat van af en heeft er ervaring mee???
Volgens mij mag je bepaalde koolhydraten niet meer. Ik heb het ooit 5 jaar geleden geprobeerd en bij mij hielp het niet. Ik slik nu medicatie en dat werkt perfect. Succes
Waar je zowieso mee zou meoten stoppen zijn het eten van suikers, maar ook dingen zoals champignons en andere schimmels kan je niet eten. Verder zijn gluten ook funest... Een gluten en gistvrij dieet is aan te raden, maar misschien dat je er eens samen met een dietist naar kan kijken? Sterkte in ieder geval!
Een vriendin van me heeft dat gedaan, via de diëtist. Zij mocht vooral geen suikers meer, en bepaalde soorten koolhydraten geloof ik. Maar hoe dat precies zit weet ik niet, wel dat ze er een hele tijd mee zoet is geweest! Bij haar kwam het door de nuvaring geloof ik..
Het lijkt me op zich eerst wel goed om te bepalen waardoor je steeds schimmelinfecties krijgt. Pas dan kun je vervolgstappen nemen. IN het geval de vriendin van Amaryllis, was stoppen met de Nuvaring misschien wel de grote oplossing geweest en had er geen dieet aan te pas hoeven komen.
Ik ga er al regelmatig voor naar de HA, hij kan geen oorzaak vinden en ik had wel eens van een dieet gehoord van daardeze vraag... Ik krijg nu voor een half jaar gyno-daktarin capsules die ik elke maand moet inbrengen. hopelijk blijft het daar mee weg. als dat niet helpt dan heb ik zo'n dieet er echt voor over, als ik pech heb dan heb ik elke 2 a 3 weken een schimmel... @ Anica : wat voor medicatie slik jij ervoor als ik vragen mag?
Ik ben net begonnen met zo'n dieet. Heb al jaaaren chronische schimmelinfecties en neem liever geen gewone medicijnen. Helaas hou ik erg veel van suiker dus het is echt even doorbijten voor mij. Het allerbelangrijkste is geraffineerde suikers helemaal te laten staan. Ik zal even de punten voor je op een rijtje zetten: - geen geraffineerde suiker (ook geen zoetstoffen), de eerste weken liever ook geen honing - geen witbrood, witte rijst, witte pasta etc. - geen koffie of zwarte thee - geen melk producten (yoghurt mag wel) - geen chemische toevoegingen, dus zo puur mogelijk eten, niet uit pakjes/blikjes/magnetron/ kant en klaar. - in het begin het beste ook de zoete vruchten vermijden Verder is het erg belangrijk de darmflora weer op te bouwen (probiotica, spirulina) en gewoon heel gezond te eten. Het liefst biologisch, dan heeft je lichaam geen last van de bestrijdingsmiddelen. Veel zaden, groenten, granen en bepaalde noten. Je kan op internet best veel vinden over het candida dieet. Heb je daar nooit eens gekeken? Je zit er best een lange tijd aan vast, ze raden minimaal 3 maanden , eigenlijk een half jaar aan. Succes! Oja, als je er mee begint neem dan eens een kijkje in de natuurwinkel. wel zo makkelijk qua producten die je nodig zult hebben.
Ik heb via mijn gyn van het UMCG in Groningen Itraconazol 100 MG PCH capsules. Bij mij is de oorzaak ook niet bekent ik had mijn eerste schimmel op mijn 12de. Ik slik de medicijnen niet preventie, als ik het voel opkomen dan moet ik er 2 op een dag nemen, werkt voor mij het best. Het is bij mij wel duidelijk dat het erfelijk is, mijn moeder heeft het ook, ik heb het vele malen erger dan haar en helaas heeft mijn dochter ook haar eerste schimmel al gehad. heb er ff een potje zitten janken toe zij het had, ze is nog zo jong en nu al haar eerste infectie. Ook een kleine waarschuwing voor de mama's hier!
Inderdaad je zo heet t. het candida dieet! heb t ooit wel eens opgezocht, maar ik was toen zwangern en mocht het dus nieet volgen. En ben het dus ook helemaal vergeten. Mijn dochtertje heeft t ook al een keer gehad, ik heb er niet om gejankt maar ik hoop dat het daar bij blijft! Veel kleintjes hebben t... jammer genoeg! Ik ga t ff google-en... en miss via m ijn huisarts naar een dieetist oid. of is het goed te doen zonder begeleiding?
Het is prima te doen zonder begeleiding, je moet alleen even flink omschakelen. Ik leefde sowieso al heel gezond en koop bijna alles bij de natuurwinkel. Ipv gewoon brood zuurdesem, spelt of roggebrood, ipv gewone rijst zilvervliesrijst eten, veel andere granen zoals quinoa, gierst en boekweit. Volkorenpasta mag geloof ik ook, je zult ander broodbeleg moeten kopen. Lekkere notenpasta's, tahin, geitenkaas, je moet even heel anders gaan denken wat eten betreft. Oja, je mag ook geen paddenstoelen eten (schimmelproduct). Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
He Joytje! Zo'n candida dieet is echt heel zwaar, je mag bijna niks meer! Ik heb zelf niet het volledige dieet gevolgd omdat ik een actieve sporter ben en zo'n dieet kan ik dan echt niet volgen, maar ben wel aan de hand daarvan gaan uitzoeken waar ik sterk op reageerde. Dit heeft me zeker drie jaar geduurd, met als resultaat dat ik er al jaren geen last meer van heb. Ik dacht laatst na mijn mk dat het weer op kwam zetten, meteen weer streng aan 'mijn' dieet gehouden, gelukkig zette het niet door. Als je even naar het forum van de miskramen gaat, dan kun je daar een topic vinden over schimmelinfecties en mk. Eén van die meiden schreef dat zij veel succes had bij een homeopaat en ze heeft een boekentip. Succes!
Ik heb zelf ook altijd heel veel last van candida. Om gek van te worden soms... Ik ben obv geweest van een fythotherapeut en van hem kreeg ik een sterk weerstand verhogend middel icm een schimmeldodend middel. Het is heel belangrijk om je weerstand zo hoog mogelijk te krijgen. Een schimmel krijg je bijna niet uit je lichaam. En die slaat vaak toe als je weerstand laag is. Als je daarnaast zo min mogelijk suikers eet kan je de schimmel langzaam 'uithongeren' zodat die in ruststand gaat. Dan heb je er vaak zo min mogelijk last van. Ik heb ook een koolhydraatbeperkt dieet gevolgd en voor mij werkte dat perfect!
Ik was ook van plan om eerst bepaalde dingen uit het dieet te gaan doen, koolhydraten kan ik voor een groot deel wel schrappen, zoetstoffen ook (ik gebruik heel veel zoetjes) en zuurdesembrood moet ook lukken (hebben ze hier in de supermarkt) en de suikers. Verse produkten gebruikten wij al zo veel mogelijk. dus dan ben ik al een heel eind. Maar mag je nou wel of geen yoghurt en karnemelk? Op de dieeten op internet zijn er verschillende meningen... Ik zal ook ff bij mk kijken, dankje voor de tip!
Ik had altijd een echt Hollands sportersontbijt, Brinta, maar omdat ik melk ging laten staan, ben ik overgegaan naar muesli (zonder enige toevoegingen) met yoghurt en fruit. Ik eet nog dagelijks yoghurt, ik heb zelf juist het idee dat het goed is. Maar goed, dat is op mijn gevoel... Let trouwens ook goed op expiratie data, dat je daar echt niet overheen gaat. Niet dat je nou zo snel ziek wordt, maar omdat ze vaak wel al in kleine vorm schimmels bevatten. Ik heb zelfs gelezen dat je verse groenten en fruit beter niet langer dan vier dagen kunt laten liggen, dus minimaal iedere vier dagen moet je bootschappen doen.