Cadeautje/geld voor rapport dochter van vijf?! POLL!

Discussion in 'De lounge' started by Fullhouse1981, Feb 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Kregen jullie vroeger een cadeautje/geld voor je rapport?

1. Ja

2. Nee

3. Iets anders, namelijk...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik kwam vandaag terug van mijn werk, en mijn vijfjarige meid komt vol trots haar rapport laten zien.
    Ze had haar tweede Cito gehad, en ik was helemaal happy om te zien dat ze goed gescoord had. Ook al had zij dat niet gedaan, was ik nog trots.
    In mijn blije bui riep ik loeiard door de kamer dat ik supertrots op haar was en dat ze een cadeautje had verdient! :D

Raad eens wat mijn SM riep?
    , Nou, dat is overdrééééven dat je een cadeau voor haar koopt' :(
    Ik stond even met mijn bek vol tanden, dochter was aan het springen en jumpen door de kamer!
    , Ik krijg een cadeautje van mama'

Ik kon haar wel villen om mijn moment te verpesten, dus gaf haar even de mededeling dat er vroeger (toen ik kleiner was) altijd iets werdt gegeven bij het showen van het rapport. (opa en oma, etc) ;)
    Niet dat zij nou iets moet geven, maar ik was het er niet mee eens dat SM me zo het moment aan het verpesten was.

Wie kreeg er vroeger iets? en is het raar dat ik mijn dochter een cadeautje geef voor haar rapport?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kreeg altijd iets als ik een goed rapport had, en dat stimuleerde mij om telkens goede rapporten te halen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee vind ik niet raar en cadeautje

Wij kregen ook altijd iets voor ons rapport. Van opa-oma inderdaad ook. Tantes ook soms.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij kregen ook altijd iets. en van opa's en oma's oom en tantes meestal 5 gulden of een knaak en trots dat je was!

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zou ook een cadeautje doen, maar wel iets kleins.

6. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Snap je dan dat ik voor paal stond? Ik schaamde me kapot!! Ze riep er nog bij! ja... als je man er ook maar mee eens is? jij beslist dat nu voor hem?! PARDON! gilde ik! :) Ik wil dat graag!!

7. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik ook :D
    Ik was dan helemaal blij!!! ;)

Dat geld was altijd mooi, die gouden munt (mis ik wel dat geld) maar dat is even offtopic ;)

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Hier ook hoor en ik kom niet uit een familie waar enorm gul gedaan wordt met cadeaus. Toch kregen we van m'n ouders voor ons rapport meestal een klein cadeautje, van m'n oma een 5 gulden muntstuk en van sommige tantes een gulden of rijksdaalder.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik kreeg wel ns wat, maar toen ik ouder was. Ik kreeg niks van mijn ouders, maar wel van opa en oma.
    Ik zou t zelf niet zo snel doen bij mijn kids; zeker niet als ze zo jong zijn. Kleine kids zijn al heel blij als je voor ze juicht oid.
    Vind ik hetzelfde als met zindelijk worden; mijn dame vond een 'plas-liedje' zingen na een plas op t potje een heel groot feest. Er is geen sticker bij te pas gekomen.

Maar ja...ieder bepaalt t zelf en ik vind t flauw van je SM om dat moment te verpesten; waar bemoeit ze zich mee.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier kregen we ook altijd wat. Meestal een knaak van familie en 5 gulden van mijn ouders.

Lijkt mij alleen maar normaal, stimuleerd toch ook (vooral bij kleine kinderen).

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat een belachelijke reactie van je schoonmoeder zeg, zelfs al zou 't echt overdreven zijn, jij bent toch degene die dat bepaalt!

Wij kregen vroeger ook altijd wat hoor, op de basisschool meestal een klein cadeautje en op de middelbare geld.

Superleuk dat ze zo trots is!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had er er net gelijk even over met mijn vriend ook die vind het heel normaal die kreeg ook altijd wat!

en hoezo voor jou beslissen als jij dat wil dat mag dat toch gewoon daar heeft je schoonloeder toch niets mee te schaften

13. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Mama van 2 meiden :)
    Die schoonmoeder mag wel ijs en zo voor d'r kopen als er geen speciale gelegenheid voor is.
    Het was puur omdat ik superblij was.
    Ik wou gewoon iets kleins voor d'r kopen, ik ga amper cadeautjes halen.. dus snap de ophef van SM niet ;)

14. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    wij kregen niks. Of ja, een compliment en een lekkere avondmaaltijd ofzo :). Ik ben ook niet van plan iets te geven aan mijn dochter. Vind het niet nodig.

15. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Tja, SM meent echt dat ze alles mag zeggen. Ook al zit ik er niet op te wachten ;)
    Daar maak ik direct korte metten mee, met zulke kloteopmerkingen. Mijn oudste had ook een tekening met punaise in de muur geprikt. Waarop ik riep dat ik dat niet wou.. Roept SM, WOON JIJ ALLEEN HIER? :) (censureren wat hier staat) haha.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Nou gewoon doen hoor!! Mijn zus en ik kregen ook altijd wat van mijn ouders als we een goed rapport hadden.
    En idd ook van opa/oma's en soms ooms/tantes die nostalgische rijksdaalder of 5 gulden munt...*zucht*

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zoon krijgt ook altijd een cadeau voor een goed rapport :)
    Wij krijgen morgen de uitslag van de cito, ben erg benieuwd!

18. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik kreeg ook altijd wat voor mijn rapport. Ging ook echt langs opa en oma om even wat geld op te halen. Het rapport zat in zo'n plastic mapje en daar kon je heel makkelijk je geld in stoppen.
    Op de school van mijn kinderen krijg je pas een rapport als je naar groep 3 gaat.
    Meestal geef ik de andere twee ook iets als de oudste haar rapport krijgt. Bij de rapporten die ze halverwege het jaar krijgt geef ik een klein kadootje, als ze over is gegaan naar een andere klas krijgt ze een groter kado.
    Van mijn moeder krijgen ze alle drie ook wat geld, mijn schoonouders doen daar niet aan, die hebben 30 kleinkinderen, dus dan is het eind natuurlijk zoek als iedereen langs komt met het rapport.

19. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    ja hoor kreeg vroeger altijd iets voor mijn rapport..en mijn jongens krijgen nog steeds iets voor hun rapport van opa en oma.........en eigenlijk best veel..........meer dan ik kreeg in ieder geval ;).....

20. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Waar bemoeit dat mens zich mee??;)
    Jij moet toch zelf weten of jij je dochter een cadeautje wilt geven..vreemd hoor!
    Wij mochten vroeger ook een klein cadeautje uitzoeken als we een goed rapport hadden of flink waren geweest bij de tandarts ofzo, hartstikke leuk juist!:)

Share This Page