kan deze kleur voor een jongen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tord, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    We willen het tokomstige babykamertje nu al verven, omdat we er in de zomer een logeerkamer van gaan maken. Vandaar dat we geen tijd hebben om tot de geslachtsecho te wachten...

Maargoed, ik heb dus een lichte laminaat ligen, grijswittig. En 2 muren wil ik deze kleur aubergine verven. Maar is dat niet te meisjesachtig? Uiteraard kan ik dan nog blauwe accessoires gebruiken, of roze.
    Ik ben benieuwd naar jullie mening :).

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    personlijk zou ik het niet doen.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik neem aan dat je het, behalve de blauwe accessoires, ook qua verdere aankleding allemaal wat stoerder maakt...? In dat geval: gewoon doen! Ik vind de kleur op zichzelf namelijk totaal niet geslachtsgebonden. Het wordt meisjesachtig door de details (hartjes, roze details, het hemeltje bij 't ledikant, etc.)

4. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik zou het zelf niet doen maar als jullie het mooi vinden; gewoon doen!

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ja ik zou inderdaad geen hartjes, maar bijvoorbeeld luchtballonnen op de muur schilderen, en rode en blauwe spulletjes kopen om verder in te richten. Het gaat puur om de kleur van de muur, niet om de rest (wat het inderdaad erg meisjesachtig maakt ;)).

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja hoor zou best kunnen vind ik. Als je dan wat blauwe dingen erin doet word het toch weer wat meer jongensachtiger. ( als je een jongen krijgt dan he ;) )

Zo zijn er ook mannen die roze overhemden en/of t-shirts dragen
    Dus alles kan zolang jij het maar mooi vind ja.

De kleine zal echt niet denken als ie in de wieg ligt : jeetje wat hebben ze mn kamer toch meisjesachtig geschilderd zeg :D

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind de kleur meer voor een meisje dan voor een jongetje, maar misschien wordt het met jongensachtige accenten het een superstoer kamertje!

8. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Ik vind het zelf ook meer een kleur voor een meisje, maar hé er is geen wet die bepaald wat een meisjes of jongenskleur is, je moet gewoon doen wat jij mooi vindt!

9. HOG

HOG Niet meer actief

Ik vind het ook meisjesachtig, maar goed zoals de rest zegt... het is maar wat je ervan maakt. Ik zou het zelf niet doen :)

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Klinkt goed! Ik ben wel heel erg benieuwd wat het wordt...
    ik hoop dat je het gaat doen en zeker dat je dan ff een fotootje post om te laten zien hoe het geworden is! Ik hou er wel van als mensen het een beetje anders dan anders doen ;)

Succes!

11. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik vind het een geweldige kleur, maar wel wat meisjesachtig. Als jij het mooi vind, dan moet je het gewoon doen :D

Ik had een kei-blauwe kamer, ondanks dat mijn ouders wisten dat ze een meisje kregen ;)

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou het zelf écht niet doen voor een jongen.. Dan nog eerder ijsblauw of gewoon beige dat kun je voor beide heel goed doen en echt dat heeeele lichte blauwe kun je wel meisjesachtig maken ofzo maar vind dit echt te meisjesachtig

13. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Als je het aankleed met stoere grijze jongensdingen vind ik het ook voor een knul kunnen hoor en voor een meid is het sowieso goed !
    Ik heb zelf net lichtblauw behang uitgekozen voor ons meisje ( wel met fuchsia roosjes ) dus doe lekker wat jij zelf mooi vind , met een beetje creatief inzicht kom je een heel eind
    Liefs Edith
    Mama van mees*

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het ook te meisjes-achtig... Dan zou ik eerder een kleur kiezen die wat meer naar het baksteen rood gaat ofzo. Maarja, dat is dan voor een meid weer niet zo ideaal...

Dus om het neutraal te houden zou ik ik denk ik toch kiezen voor gewoon wit eventueel met zilver - en dan als je weet wat het wordt toch nog 1 of 2 muren schilderen.

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou er ook niet voor kiezen voor een jongen. Maar dat ik mijn mening hoor. Zoals iedereen zegt gewoon doen wat je zelf mooi vind. Ik zou eerder voor wit/grijs/blauw gaan. Want zelfs van aqua blauw is met fucsia roze nog een echte meisjeskamer te maken. Succes met je keuze.

16. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    aubergine is helemaal geen meisjeskleur hoor. Ik vind het met een stoere aankleding zeker kunnen. Misschien dat mensen op de foto niet goed door de roze prullaria heen kunnen kijken.

17. M78

M78 Actief lid

8 okt 2010
    173
    0
    0
    Ik vind aubergine ook niet meisjesachtig. Gecombineerd met blauw lijkt het me erg mooi.

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik zou het absoluut niet doen, die kleur is echt voor meisjeskamer;)

19. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik vind de kleur niet meisjesachtig ;) het kan ook bij een jongen, maar dan zou ik er zilver en/of grijs
    aan toevoegen :D dan maak je het iets stoerder :D

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De foto is er meisjesachtig. Maar ik denk dat je met die kleur en bijvoorbeeld stoer / robuust meubilair met grijze accenten of metaal ofzo en dan inderdaad accessoires met blauw en misschien ook grijs echt wel een jongenskamer kun maken.

Deel Deze Pagina