We willen het tokomstige babykamertje nu al verven, omdat we er in de zomer een logeerkamer van gaan maken. Vandaar dat we geen tijd hebben om tot de geslachtsecho te wachten... Maargoed, ik heb dus een lichte laminaat ligen, grijswittig. En 2 muren wil ik deze kleur aubergine verven. Maar is dat niet te meisjesachtig? Uiteraard kan ik dan nog blauwe accessoires gebruiken, of roze. Ik ben benieuwd naar jullie mening .
Ik neem aan dat je het, behalve de blauwe accessoires, ook qua verdere aankleding allemaal wat stoerder maakt...? In dat geval: gewoon doen! Ik vind de kleur op zichzelf namelijk totaal niet geslachtsgebonden. Het wordt meisjesachtig door de details (hartjes, roze details, het hemeltje bij 't ledikant, etc.)
ja ik zou inderdaad geen hartjes, maar bijvoorbeeld luchtballonnen op de muur schilderen, en rode en blauwe spulletjes kopen om verder in te richten. Het gaat puur om de kleur van de muur, niet om de rest (wat het inderdaad erg meisjesachtig maakt ).
ja hoor zou best kunnen vind ik. Als je dan wat blauwe dingen erin doet word het toch weer wat meer jongensachtiger. ( als je een jongen krijgt dan he ) Zo zijn er ook mannen die roze overhemden en/of t-shirts dragen Dus alles kan zolang jij het maar mooi vind ja. De kleine zal echt niet denken als ie in de wieg ligt : jeetje wat hebben ze mn kamer toch meisjesachtig geschilderd zeg
ik vind de kleur meer voor een meisje dan voor een jongetje, maar misschien wordt het met jongensachtige accenten het een superstoer kamertje!
Ik vind het zelf ook meer een kleur voor een meisje, maar hé er is geen wet die bepaald wat een meisjes of jongenskleur is, je moet gewoon doen wat jij mooi vindt!
Ik vind het ook meisjesachtig, maar goed zoals de rest zegt... het is maar wat je ervan maakt. Ik zou het zelf niet doen
Klinkt goed! Ik ben wel heel erg benieuwd wat het wordt... ik hoop dat je het gaat doen en zeker dat je dan ff een fotootje post om te laten zien hoe het geworden is! Ik hou er wel van als mensen het een beetje anders dan anders doen Succes!
Ik vind het een geweldige kleur, maar wel wat meisjesachtig. Als jij het mooi vind, dan moet je het gewoon doen Ik had een kei-blauwe kamer, ondanks dat mijn ouders wisten dat ze een meisje kregen
Ik zou het zelf écht niet doen voor een jongen.. Dan nog eerder ijsblauw of gewoon beige dat kun je voor beide heel goed doen en echt dat heeeele lichte blauwe kun je wel meisjesachtig maken ofzo maar vind dit echt te meisjesachtig
Als je het aankleed met stoere grijze jongensdingen vind ik het ook voor een knul kunnen hoor en voor een meid is het sowieso goed ! Ik heb zelf net lichtblauw behang uitgekozen voor ons meisje ( wel met fuchsia roosjes ) dus doe lekker wat jij zelf mooi vind , met een beetje creatief inzicht kom je een heel eind Liefs Edith Mama van mees*
ik vind het ook te meisjes-achtig... Dan zou ik eerder een kleur kiezen die wat meer naar het baksteen rood gaat ofzo. Maarja, dat is dan voor een meid weer niet zo ideaal... Dus om het neutraal te houden zou ik ik denk ik toch kiezen voor gewoon wit eventueel met zilver - en dan als je weet wat het wordt toch nog 1 of 2 muren schilderen.
Ik zou er ook niet voor kiezen voor een jongen. Maar dat ik mijn mening hoor. Zoals iedereen zegt gewoon doen wat je zelf mooi vind. Ik zou eerder voor wit/grijs/blauw gaan. Want zelfs van aqua blauw is met fucsia roze nog een echte meisjeskamer te maken. Succes met je keuze.
aubergine is helemaal geen meisjeskleur hoor. Ik vind het met een stoere aankleding zeker kunnen. Misschien dat mensen op de foto niet goed door de roze prullaria heen kunnen kijken.
Ik vind de kleur niet meisjesachtig het kan ook bij een jongen, maar dan zou ik er zilver en/of grijs aan toevoegen dan maak je het iets stoerder
De foto is er meisjesachtig. Maar ik denk dat je met die kleur en bijvoorbeeld stoer / robuust meubilair met grijze accenten of metaal ofzo en dan inderdaad accessoires met blauw en misschien ook grijs echt wel een jongenskamer kun maken.