Online magazine! Wie?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ola!!

Ik ben van plan om een online magazine op te zetten! Ik wilde in eerste instantie een gewoon magazine maken, maar na wat goede research blijken die investeringskosten veel te hoog te zijn!
    Dus wil ik het zo proberen! Maaar, ik als leek! Ik weet er het fijne niet van! Ik heb genoeg ideeen, maar hoe begin ik?
    Dus ik hoop heel erg dat iemand hier misschien van de hoed en de rand weet, of goede tips en tricks heeft!

Dus kom maar op!:DO

2. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Heb je al onderzoek gedaan naar het feit of het wel iets is wat aan kan slaan bij de klanten ?

Ik persoonlijk zou niet een magazine online gaan kijken.

Ik zou eerst een plan van aanpak gaan maken, hoe wil je het gaan doen, wat is het doel van je magazine, wie wil je bereiken met je magazine, word het een magazine over 1 bepaald onderwerp of word het een algemeen magazine etc etc.

3. Ja dat snap ik;) Plan heb ik natuurlijk ook! Het gaat meer om het technische verhaal!

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Welke techniek zit je te denken ... ben je zelf goed in tekstschrijven en de opmaak verzorgen of zoek je die mensen die je bij kunnen staan? Heb je al advertentie inkomsten. Is je hele plan van aanpak, zoals doelgroep en dergelijke duidelijk?

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hi! :D
    Ik werk voor een grote uitgeverij en maak onder andere online magazines. Wat wil je weten? :D
    Mag me ook een pb sturen hoor!

6. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat in deze tijd van crisis er weinig tot geen markt voor dit soort projecten is. mensen proberen toch te bezuinigen en dat doe je als eerste op dit soort dingen natuurlijk.(magazines en abbo's). ik neem aan dat je er inkomsten uit wilt genereren en er is zat online voor handen wat wel gratis is, dus ja.

7. Je hebt pb:D

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Tevens mag je mij ook Pben als je meer wil weten. Heb jarenlange ervaring.

9. tnx!! Gedaan:D

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Geen verstand van, maar gebruik ajb geen flash:)

11. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou zelf geen online magazine lezen, vind het leuker om en magazine in handen te hebben en lekker door te bladeren. Maar mss ben ik daar wel ouderwets in? ;):D
    Succes!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben je niet ouderwets in hoor! Dat heb ik ook. Net als een krant en boeken. Wil ik gewoon papier in mijn handen hebben.

Hoop dat je met bovenstaande tips verder komt. Ben wel benieuwd wat voor doelgroep en wat het thema is?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O ik ben wel voor een online magazine. Zeker wel.

Maar ik zou er dan niet voor willen betalen..

14. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Waarom ga je niet eerst blog's schrijven?

ik weet natuurlijk niet wat je doet maar ik lees veel blogs stuk of 6 t/m 8 per dag en de meiden die revieuws schrijven vragen al snel tussen de 150 a 700 voor een advertorial of 150 euro voor een banner die een week op hun site staat. ik zou daar mee starten en bij succes kun je altijd nog een online magazine doen toch

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

nee hoor ik vind dit ook veel fijner :)

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Dat wilde ik net zeggen. ;)

17. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik wilde bij een beautyblog een advertorial laten schrijven even 600 euro ik begrijp het wel aan de ene kant maar 150 a 200 is toch ook prima? een magazine snap ik 600 euro nog word meestal door een aantal miljoen lezers bekeken.

Deel Deze Pagina