hallo dames zoals jullie lezen begin ik nu wel wat kriebels te krijgen,de bevalling is zo dichtbij!!donderdag ben ik 38 weken en mijn gevoel zegt dat het niet zo lang meer duurt.hoe kijken jullie naar de bevalling en wat zegt jullie voorgevoel?komt het eerder?en wat waren de eerste symptomen van de bevalling?
Ik zit hier ook nog steeds vol ongeduld op de bevalling te wachten. Had van te voren wel gedacht dat ik iets overtijd zou lopen maar niet dat het zooo lang zou duren. Ook nog totaal geen symptomen. Succes met de laatste weekjes/daagjes.
Hier niet bepaald zenuwachtig, meer ongeduldig. Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben en het mag nu ook echt wel komen! Vorige week wel veel voorweeën gehad, maar die haalden niks uit. Ook heb ik een aantal dagen voor pampus gelegen omdat ik zo ontzettend moe was, maar helaas afgelopen nacht weer beroerd geslapen. Geen idee of het wat te betekenen heeft... Succes met de laatste loodjes!
Ik heb heel m'n zwangerschap gezegd dat ik dacht dat ik rond de 38 weken zou bevallen. Met 38+1 braken mijn vliezen en na een inleiding op 38+3 ben ik een dag later bevallen. Bij mij is het met 36 weken gaan rommelen, veel nare voorweeën gehad. Een paar dagen voordat mijn vliezen braken merkte ik dat ik me anders voelde. Mijn hormoonhuishouding leek anders en ik voelde me steeds meer 'normaal' worden. Ook heb ik de 2 dagen voorafgaand aan het breken van mijn vliezen enorm veel naar de wc gemoeten, haha. Ik keek absoluut niet tegen de bevalling op, maar het was achteraf heel heftig. Maar dat kwam omdat ik ingeleid moest worden omdat mijn weeën niet uit zichzelf op gang kwamen. Zo viel tijdens de persweeën ook mijn persdrang steeds weg, waardoor ik heel veel op eigen kracht heb moeten persen. Maar man, man, man, wat krijg je er wat moois voor terug heel veel succes!!!
1 of 2 dagen van te voren MOEST het huis schoon en de avond voor de bevalling wilde ik ineens het kraammatrasje op bed. Had zelf het idee dat het niet gek lang meer zou duren. De ochtend erna kreeg ik ineens heel snel weeën. Enne, niet zenuwachtig zijn hoor. Als je mee gaat in de weeën kan je zoveel hebben. Ik heb veel gehad aan het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders. Misschien een tip?
Ik heb de hele zwangerschap gezegd ik ben de 21ste uitgerekend , terwijl dit de 22ste was. Heel stom , werd dus steeds gecorrigeerd door mijn omgeving nee pluis je bent de 22ste uitgerekend. Ben op de 21e bevallen toeval of niet ?? Hier al een week of twee voorweeen en last van , van alles en nog wat. Toen ik weeen kreeg wist ik stiekem wel dat het echt begonnen was , al die keren daarvoor dacht ik zou het.
Ik wist helemaal zeker dat ik op 28 augustus zou bevallen. Droomde zelfs over die datum. Werd 12 september De tweede keer heb ik me maar niet vastgepind op een datum, en mijn zoontje kwam op de uitgerekende dag. Dat vond ik wel erg fijn Verder trouwens niet erg veel symptomen gehad, de weeën begonnen gewoon en zetten door.
Ik was ook niet zenuwachtig maar meer spannend hoe het allemaal gaat zijn. Het is toch iets wat je niet eerst even kan oefenen en je kan ook niet zeggen tijdens het bevallen dat je het niet leuk meer vindt. Wat emma86 zegt, meegaan in de weeen. Je hoeft er echt niet zenuwachtig voor te zijn. Niet verzetten tegen de weeen en eventuele pijn die je gaat voelen (de pijn is bij iedereen anders) want dat maakt het alleen maar erger. Ik wist dat ik eerder ging bevallen dan de uitgerekende datum, ik dacht een 1 tot 7 dagen eerder. Ben 1 dag voor de uitgerekende datum bevallen. Had heel veel aandacht besteed aan hoe ik mijn bed ging beschermen tegen vruchtwater, vliezen zijn in bed gebroken. Voorgevoel? Het beeld hoe, waar etc ik ga bevallen heb ik tig keer afgespeeld in mn hoofd. Mn bevalling is ook precies zo gegaan. Succes in ieder geval. Je kan het!!
dat is toevallig ik ben ook morgen 38 weken zwanger, hier idem dito, wordt ook steeds nerveuzer, des te dichterbij het komt.
Ik heb altijd gedacht dat ik 17 september zou bevallen, was een gevoel (was de 20e uitgerekend). Uiteindelijk pas de 29e bevallen. Ik verloor ongeveer een week ervoor steeds veel slijm. De 28e had ik voorweeen om de 10 minuten heel de dag (niet pijnlijk) en uiteindelijk om 21.00 uur serieuzere weeen om de 5 minuten. De volgende dag om 05.29 uur bevallen.