Bewegingen van de baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fleur24, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo meiden,
    Ik heb toen ik 15 weken was het kindje gevoeld met een soort 3 korte tikjes tegen de binnenkant van mijn buik ofzo. Heb het daarna niet meer gevoeld. Nu ben ik 21 weken zwanger en ik vraag me af of iemand kan beschrijven wat je voeld als je je kindje voelt?
    Vorige week echo gehad en alles was in orde. De placenta lag aan de voorkant. Voel je het dan minder snel? Ik heb namelijk niet het id dat ik al iets voel.
    Heb wel in de avonden als ik in bed lig dat ik wat gerommel voel in mijn buik heel zachtjes, maar twijfel dan of het niet mijn darmen zijn. Dat gerommel (soort geborrel) voel ik wel onderin mijn buik. Maak me nu dus wat zorgen omdat ik nog niet bewust iets voel en lees dat veel vrouwen dat inmiddels wel al voelen. Weet ook niet wat ik moet voelen omdat het mijn eerste kindje is.

Groetjes

2. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik moet zeggen dat ik reeds zoals beschreven in een ander topichttp://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?f=38&t=151511( zie topiclijst) al vrij vroeg alles voelde. ik voel mijn baby nu echt als een kleine voetballer ( soms om gek van te worden)

ik begrijp wel dat het als de placenta voor ligt het soms lastiger is het te voelen.
    dat gerommel , als je het voelt en niet hoord tja ... het zou kunnen hoor meis.
    het is per vrouw verschillend de een voeld de baby al met 12 weken kriebelen als een vlindertje de ander pas met 24 weken als het raak schopt :D

Daarnaast is het ook wel beetje afhankelijk heb ik het idee van de bewegelijkheid van de baby. De mijne ligt bijna niet stil. ook als ie slaapt beweegt ie als een gek :D

3. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    zou heel goed kunnen dat je je kindje door je placenta nog niet voelt, mijn placenta ligt ook voor en ik voelde het pas bewust met 22 weken (nadat ik het met 13 en 15 weken even had voelen kriebelen). Nu, met 28,5 week) voel ik nogsteeds alleen maar ploppen en niet bewust schopjes.
    Daarbij is de dame in mijn buik ook nog eens een rustig kindje, dus al met al voel ik nogsteeds niet heel veel :(
    Enige voordeel is dat ik nogsteeds ongestoord kan slapen ;)

Deel Deze Pagina