Bij de oudste had ik het niet zo door. Begon met een beetje buikpijn, alsof ik ongesteld moest worden. Op een gegegeven moment kon ik niet eens meer rechtop zitten en nog steeds had ik niks door. Dacht dat het de beruchte voorweeën zouden zijn of zo. Er zat ook geen regelmaat in, het was een lange wee, zonder begin of einde. Uiteindelijk toch maar de verloskundige gebeld, omdat ik me afvroeg of dat nou normaal was en toen had ik al 8 cm ontsluiting. Bij de tweede had ik het wel gelijk door. Ik zat op de grond te spelen met de oudste, voelde me wat misselijk worden en ging even op de bank liggen. Ineens een flinke kramp in mijn buik en toen wist ik gelijk dat dit het echte werk was. Even een kwartiertje getimed, maar ze kwamen toen al om de minuut, dus gelijk de verloskundige gebeld (dat was zo afgesproken, omdat de eerste ook erg snel kwam) en een paar uur later was het alweer achter de rug.
Ze zeggen altijd dat je het direct herkennen kunt. In mijn geval was dat ook zo. Ik wist het direct! Na 5 weeën had ik dan ook wel meteen een weeënstorm. Da's wat minder leuk.
Bij mij begonnen ze allebei op zondagochtend toen ik wakker werd van krampen. Niet heftig maar ik wist gelijk hoelaat het was. Allebei de keren ging het snel en bij de controles van vk's gelijk op de 7 cm en ze gingen dan ook niet meer weg. Eerste bevalling duurde 8 uur en 2e bevalling duurde 6 uur. Ben benieuwd hoe de 3e bevalling zal gaan!!
Ze zeggen dat als de weeen beginnen dan weet je het gelijk... Nou ik wist het niet gelijk hoor... Beetje krampjes, voelde beetje ongemakkelijk. Na een uur of 4 begon het toch wel wat meer zeer te doen en vaker terug te komen dus toen had ik het pas door
Bij mij rommelde het al twee dagen flink. Ik dacht nog heel stoer: "als dit het is dan doe ik dit wel even....." heerlijk hoe naïef ik was hahaha. En klokslag middernacht begreep ik het........het is begonnen, volgehouden tot 3 uur om vriend wakker te maken, nog een uur gewacht en toen echt vk moeten bellen. Ik wist dus wel echt gelijk wat mijn serieuze weeën waren. Tis ook een gevoel dat je echt nog niet hebt gevoeld voor je bevalling (van je eerste dan wel te verstaan hihi). Ik werd letterlijk wakker en dacht: daar gaan we......
Bij Justin werd ik ingeleid dus eenmaal aan het infuus kreeg ik meteen een flinke weeenstorm, dus wist meteen wat weeen waren hahaha Bij Samira had ik mijn ouders op visite toen de weeen begonnen, ik herkende het natuurlijk van mijn 1e bevalling, mijn moeder is toen gaan klokken en ze kwamen al direct om de 5 minuten. Hoe het bij onze 3e uk zou gaan, ben benieuwd
Bij mijn eerste bevalling wel. Ik had toen geen last gehad van voorweeën ofzo, dus toen het begon en regelmatig terugkwam, had ik wel een groot vermoeden. 20 uur later is onze oudste dochter geboren. De tweede is een ander verhaal. Ik had in de laatste weken van de zwangerschap al regelmatig last van voorweeën. Dus toen het (achteraf gezien) 'echte werk' begon, had ik het niet zo in de gaten. Mijn man en dochter zelfs nog samen op pad gestuurd. Uurtje later toch maar mijn man gebeld. Ondanks dat ik er nog steeds niet helemaal zeker van was, heeft hij (gelukkig) de verloskundige gebeld. 2 uur later was ik al bevallen.. Laatste 3 kwartier nog heftige (pers)weeën gehad, maar dat was het dan ook wel.. .