Wieg (a la ledikant) bekleden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 2schatjes, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Samen met mijn pa had ik bij onze dochter een wieg gemaakt. Het is een soort ledikantje maar dan kleiner (hebben ze ook bij prenatal).
    Mijn dochter kon er vrij lang in qua lengte, maar miste "iets" aan de zijkanten bij de spijltjes. (hoofd en voeteneind zijn dicht). Ze stak haar armpjes erdoor als ze wat opzij schoof. Ik had een grote handdoek erin geweven, later ook bij de ledikant en dit hielp goed. Nu vroeg ik me af of je zo'n soort wieg ook kan bekleden en zoja heeft iemand hier een voorbeeldje van??
    Alvast bedankt voor de info.

Gr. 2schatjes

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Geen idee.
    Maar is het niet handig om er zo'n soort losse bekleding in te doen wat je met strikjes vast kunt maken? Dat hebben ze in sommige babywinkels los te koop, en in andere landen is het vrij standaard. Hier wordt het juist niet geadviseerd ivm wiegendood, maar in sommige winkels kun je het wel krijgen.

3. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat ik wel eens begrepen heb is dat de vulling van dat soort kussens vaak het probleem is. (als voorbeeld kan je een hoofdbeschermer zien) dat is meestal van synthetisch materiaal gemaakt net als een dekbed waardoor het kindje niet kan ademen.

Wij (ik heb 3 jaar bij babydump gewerkt) gaven de klant wel eens aan om het kraamzorg te overleggen als de vulling vervangen werd door katoen (wat wel ademend is) is het dan nog een probleem is.

moet zeggen dat ik nooit een terugkoppeling van de klanten heb gehad maar nu ik zelf zwanger ben wil ik het toch ook eens gaan informeren.

Wij gaan trouwens ook een wieg (waar ik 29 jaar geleden in heb gelegen) ook opnieuw bekleden en de wieg zelf is ook helemaal van binnen bekleed. Als ik weet hoe we dat bij ons doen laat ik het je weten !

4. misa

misa Niet meer actief

Ja, ze adviseren om het niet te doen. Kindjes kunnen er tegenaan komen en misschien stikken.
    Maar ja, ze liggen ook wel in een reiswieg (soms ook de nachten bij paps en mams op de kamer) en vele wiegjes (vroeger en ook nu) hebben het ook.
    Misschien kun je van die dingen kopen met strikjes eraan: die kun je aan de spijlen vast maken. Of je maakt zelf zoiets en zorgen voor ademende vulling (zoals eerder geopperd!)
    Of je wacht even en kijkt aan of dit kindje ook last heeft van de armpjes enzo erdoor te steken.
    Succes!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij hebben een rieten wieg en ik heb de bekleding gemaakt van heel dun katoen waar je doorheen kunt kijken en dus ook kunt ademen. Ziet er lief uit en is niet gevaarlijk voor de kleine.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben een wieg met spijltjes en hebben met strikjes bekleding aan de zijkanten vast gemaakt. Van onze kraamzorg mocht het , mits dit van natuurlijk en ademend materiaal is. Wij hebben katoen gebruikt met een laagje molton erin.
    Maar ons ventje zit er steeds aan te frunniken en trekt nu regelmatig de strikjes los :)

7. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zat inderdaad ook te denken aan een dun katoen stofje en daar iets van te (laten) maken voor aan de zijkantjes. Het hoeft niet echt dik te zijn, het is meer dat je voelt dat er wat zit en het moet zeker veilig zijn ja!
    hebben jullie foto's van jullie wiegjes als voorbeeldje? Alvast bedankt

Deel Deze Pagina