Mijn man is van alles aan het uitzoeken over zonnepanelen. Nu is hij pissig omdat ik niet zo enthousiast ben. Het gaat mij om de omvormer en hoeveel geluid hier van af komt. Volgens zijn "onderzoek" zou het ongeveer 40 DB zijn. Gelijk aan een koelkast of wasmachine. Dat ding moet dan op zolder hangen, naast de slaapkamer van onze dochter. Mij lijkt dat erg vervelend te moeten slapen terwijl je constant een geluid hoort. Mijn vraag is dus wie heeft er zonnepanelen en hoeveel geluid komt er van zo'n omvormer af
Ik heb zonnepanelen en ik hoor de omvormer totaal geen geluid maken hoor Mijn zoon slaapt op zolder (waar dat ding hangt), maar ook hij zegt de omvormer totaal niet te horen. Ik maak meer herrie met was opvouwen volgens hem (heen en weer lopen)
Ps.. ik heb een Goodwe omvormer Ennuh... mijn wasmachine maakt meer herrie dan mijn koelkast... en de koelkast maakt meer herrie dan de omvormer en de koelkast hoor ik al amper
Wij hebben zonnepanelen, zaten al op ons huurhuis. Heb geen idee wat een omvormer is en hoor hem nooit
Onze koelkast maakt meer geluid dan de omvormer! Bij ons hangt hij in het tuinhuis (daar zitten de panelen op), maar ik hoor hem nauwelijks als ik er naast zit. De bijtjes bij de planten (is 2 meter verderop) hoor ik beter...
Het is trouwens een heel zacht bromgeluidje, ik vind het totaal niet storend en ik moest goed mijn best doen om hem te horen
En s nachts hoor je hem sowieso niet omdat de panelen niks opwekken. Vind de omvormer ook weinig geluid maken.
Wij hebben ook zonnepanelen en ik wist tot het lezen van jouw bericht niet eens dat die geluid maakt. En nog hoor ik helemaal niets
Ben speciaal voor jou even gaan luisteren, maar ik hoor hem nauwelijks. De koelkast maakt veel meer geluid.
Wij hebben bewust gekozen voor een omvormer zonder ventilator, die maakt dus geen geluid. Maar er zijn ook omvormers die wel een ventilator hebben en daardoor inderdaad brommen
Hoeveel zonnepanelen wil je man? Wij hebben er best veel en daardoor een 3fase aansluiting. (En dus een grotere omvormer) Daardoor hoor je als hij opstart een aantal keren een harde tik. Ook met het uitgaan. Nu is de langste dag al, en dan gaan ze rond deze tijd uit. Dus dan lig ik nog niet op bed. Daarna is het stil. Brommen of iets hoor je niet, Ik was er ook heel panisch voor en niet enthousiast. Maar heb er geen seconde spijt van gehad.
Hier 6 panelen sinds een week op t dak. Hier hangt de omvormer in de waskamer maar hoor m totaal niet.
Wij hebben zonnepanelen met microomvormers; dus elk paneel heeft z’n eigen omvormer. Deze maken volgens mij amper geluid. Ze liggen op het dak; dus ik hoor ze niet.
Wij hebben net zonnepanelen sinds een paar weken, omvormer hangt op zolder en ook al sta ik er direct naast, ik heb er nog nooit geluid uit horen komen
Wij hebben behoorlijk wat zonnepanelen en ik heb de omvormer nog nooit gehoord eigenlijk. Hij hangt bij ons naast de slaapkamer.