Is hier toevallig iemand die in het PO heeft gewerkt, en nu in het VO, of zelfs het MBO werkt? Wie wil hier iets over vertellen (de verschillen, hoe ziet je dag er nu uit tov het PO etc)?
Ja! Ik heb mijn post even aangepast Ik zou graag willen weten hoe de overgang is geweest, hoe je dagen eruit zien tov de dagen in het primair onderwijs, etc.
Op dit moment werk ik trouwens op een AZC als docent NT2 en programmabegeleider. Maar voorheen dus jaren in het mbo. Ik had een wel een wisselend rooster. Meestal begon ik om 08.45 en was ik rond 15.30 weer thuis. In blokken van anderhalf uur stond ik voor een groep. Pauze en dan meestal weer door naar een volgende groep. De overgang van PO naar MBO was heel prettig. Ik vind het er op een mbo er veel relaxter aan toe gaan. Je kunt meer je eigen gang gaan, en tijd indelen, afspraken maken met leerlingen. Je hebt minder met ouders te maken en ook minder vergaderingen. Ik draaide mijn lessen af. Ik gaf les bij Zorg en Welzijn. Ik verzorgde lessen richting welzijn: prentenboeken, drama, creatief, filosoferen met kinderen. Ik gaf eerst zelf lessen en vervolgens moesten de leerlingen de lessen overnemen met presentaties. Al met al ... heel relaxed. Ik mocht ook helemaal zelf een invulling geven aan de inhoud van de lessen.
@rijo, denk jij aan een eventuele overstap? Ik namelijk ook. Ik ben nu werkzaam in het basisonderwijs, groep 3-4. Maar ben me toevallig ook aan het verdiepen in lesgeven op het MBO. @ Katje77. Het klinkt als mijn ideale baan! Vooral de onderwerpen passen ook precies in mijn straatje. Welke opleiding heb jij hiervoor gevolgd?