filmpje aflevering Zembla: over de handelswijze van het UWV en de herkeuringen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Alita, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Voor iedereen die ook is afgekeurd en de herbeoordelingen van het UWV moeten ondergaan...en ook zoals ik problemen hebben met het UWV en hun handelswijze.
    Die ook wakker liggen en bang zijn voor wat het UWV nu weer gaat verzinnen. Voor mij was het fijn om deze aflevering te zien...een stukje begrip en erkenning...dat het idd een vreemde handelswijze is allemaal en soms erg moeilijk is allemaal.

Ik vondt het een erg interessante aflevering die ik vandaag ben tegengekomen en ik graag met diegene wilde delen die ook in hetzelfde schuitje zitten.

Player omroep.nl

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik ben ook gedeeltelijk afgekeurd, ik ga het kijken, bedankt!

3. Alita

Alita Niet meer actief

ja is vast erg herkenbaar voor je allemaal!

4. amarilys

amarilys Niet meer actief

Hoi cindy24
    Ik ben 100procent afgekeurd,heb net de aflevering gezien.
    Ik ben er stil van die mensen worden als onmenselijk behandeld.
    En waar ik kwaad om werd dat minister van sociale zaken ook nog erom lachtte,die raad van bestuur zo corrupt als wat,terwijl sommige artsen er ook last van hadden.
    Ik weet niet hoe het bij jou ervoor staat,maar ik wens jou het allerbeste toe en hoop dat ze jou wel fatsoenlijk behandelen.
    beterschap en sterkte lieverd
    groetjes amarilys

5. Alita

Alita Niet meer actief

dank je amaryliss nou nee ik wordt dus ook zo behandeld maar verder wil ik daar niks over kwijt..maar we weten allemaal hoe moeilijk het allemaal is...niemand anders zal begrijpen hoe het er daar aan toe gaat bij het uwv...behalve diegene die hetzelfde meemaken.

6. Alita

Alita Niet meer actief

Belachelijk eigenlijk om te zien dat het systeem nu helemaal niet klopt en dat de artsen van het uwv zelf vinden dat het van de gekke is !!

Dus je wordt besodemieterd!

7. amarilys

amarilys Niet meer actief

Ja echt belachelijk,en erg dat die vrouw zelfmoord pleegde en voor de nabestaanden .dat die uwv mensen zichzelf nog in de spiegel durven kijken snap ik niet.
    En die mensen die dan geen wao uitkering mee krijgen terwijl ze er wel recht op hebben zitten zonder geld,ik wil er niet aan denken zeg te heftig voor woorden.
    Nogmaals heel veel sterkte.
    groetjes amarilys

8. Alita

Alita Niet meer actief

thanks!

ja echt te erg gewoon...maar dat komt omdat ze je niet meer als persoon zien daar...maar van te voren al uitgerekend hebben wie wel en wie niet....en dan ben je misschien net diegene die pech heeft..

Ja echt te erg gewoon!

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik herken het (helaas) niet. Mijn moeder is altijd met respect behandeld ook als ze aangaf dat ze graag iemand mee wilde hebben omdat ze zo slecht ter been is en niks kan onthouden. Niks anders als begrip om iets op een ander tijdstip te doen.

Zijn er geen stappen die jullie kunnen ondernemen? Want ik bibber al van wat ik hier hoor/lees t.o.v. de ervaring die ik met mijn moeder heb (ik ging vaak mee, en dan was het geen probleem om met mijn part time werk rekening te houden)

10. Dana

Dana Niet meer actief

ik verbaas me echt om wat ik zie hoor en ik moet ook zeggen dat ik altijd goed ben behandeld en nog steeds wordt, zou het ook per regio verschillen?

vreselijk als je op die manier behandeld wordt, ziek bent en dan ook nog dit!

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#11 MMarianne, 9 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2011
    Dankzij mijn herkeuring van 6 jaar geleden ben ik nu gezegend met hyperventilatie en paniekaanvallen....ben al jaren volledig afgekeurd maar werd op een maandagochtend binnen 10 minuten volledig goedgekeurd.

Heb een bezwaarschrift ingediend en mocht voor de commissie verschijnen, tegenover drie man op een verhoging hè, maar die hadden zich gelukkig wel verdiept in mij en luisterden ook nog...alles werd teruggedraaid.

Het is zo getikt maar dit heeft in werkelijkheid een jaar geduurd, een jaar waarin ik dus in de ww belandde, ze niks voor me deden omdat ik niet bemiddelaar was (letterlijke tekst van het cwi), ik wel moest solliciteren...enzovoort enzovoort.

Kan me er nog steeds over opwinden, je voelt je zo machteloos:x :(

Sterkte voor m'n lotgenoten!

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wat enorm vervelend marianne.. ik ben ook niet bemiddelbaar volgens uwv.. maar moet straks wel de WW in en solliciteren, want ik kon niet gedeeltelijk afgekeurd worden..

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Marianne idd opeens van 100 % afgekeurd naar volledig gezond verklaard worden....

Ja nou ik mocht dan wel niks doen niks tillen enz maar kom wel 40 uur werken ...dat kan toch niet! Maar ik laat het er niet bij zitten hoor...

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mag ik even benadrukken dat dit zembla is? Ik heb ze nog nooit het werkelijke verhaal zien vertellen, zoals het ECHT is. Altijd behoorlijk eenzijdig.

Deel Deze Pagina