Wanneer doe jij het huishouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Mijn kleine meid heeft best wel moeite zichzelf bezig te houden. In de box houdt ze het een kwartiertje uit, op een speelkleed ook zoiets. Als ik haar voor de tv zet kan ze wel een uur kijken, maar ik wil eigenlijk niet dat dat ding altijd maar aanstaat. Als ik wegloop gaat ze vaak huilen. Alsof ze niet alleen wil zijn. Maarja, wanneer doe ik dan het huishouden? Nu komt het er meestal op neer dat ik alles 's avonds doe als ze op bed ligt. Meestal vanaf een uur of acht, half negen. Maar meestal ben ik dan zo gebroken van de dag dat ik eigenlijk liever op de bank plof. Met als gevolg dat het hier best wel een zooitje is af en toe...
    Heeft iemand tips hoe ik dit beter kan doen? Gewoon laten huilen misschien? Dat ze er vanzelf aan went?

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik doe dat soort dingen eigenlijk samen met haar. Was opvouwen bijvoorbeeld. Dan neem ik haar mee naar boven en leg ik haar op bed. Zelf was opvouwen en geef haar een spuugdoekje of zoiets en lekker tegen haar kletsen. Dat vinden ze ook wel leuk. Net zoals poetsen. Stofzuigen doe ik vaak als ze overdag even ligt te slapen. En 's avonds na het koken maak ik de keuken en de vloer even schoon.

3. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Bij ons was het in het begin precies het zelfde.
    Ze huilde vaak als ik het huishouden wilde doen. Dat moest veranderen.
    Nu geef ik haar eerst haar flesje, speel daarna nog even met haar en leg haar daarna in haar bedje. In het begin puttelde ze wat tegen, maar nu is ze eraan gewent geraakt. zo heb ik tijd om het huishouden te doen. De was opvouwen doen wij ook samen op bed. :)

4. acire

acire Fanatiek lid

als ik strijk en de was opvouw, gaat ze lachen, dus dat vind ze leuk
    in de namiddag ruim ik op wanneer zij haar slaapje doe, ze vind de stofzuiger bijvoorbeeld niet leuk dus dat kan beter wanneer ze slaapt.
    de afwas doe ik wanneer ze wakker is, dan zit ze even in de maxicosi met een koekje of stukje brood. en zet ik de tv aan.
    je kan dan ondertussen ook tegen haar blijven praten of liedjes zingen. vind ze ook leuk.

5. acire

acire Fanatiek lid

als ik het uitstel tot 's avonds, kak ik na het eten helemaal in en komt er niets meer van.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik sleep Jesse als hij wakker is, steeds mee of in het wipstoeltje of in de kinderwagen. Hij vindt het heerlijk om te kijken wat ik allemaal uitvoer.
    Enne... deze maanden niet te nauw nemen met de huishouding hoor. Dat komt volgend jaar wel weer, nu moet je vooral genieten van het feit dat ze nog zo klein zijn!

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars slaapt hier ong van 1 tot 3, dus dan doe ik mijn huishouden. tioen hij nog kleiner was sliep hij nog veel meer, dus had ik er nog meer tijd voor hihi.

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik doe alles als ze ligt te slapen overdag, dingen in de huiskamer/ keuken als ze in de box ligt.
    's Avonds doe ik ook niets meer, ja op de bank liggen ;)

Str

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik doe sochtends de flesjes wassen terwijl ze in de box speelt. Als ze op bed gaat smiddags dan poets ik. En savonds als ze net op bed ligt voor de nacht stofzuig ik even grondig. Kleinere klusjes doe ik tussendoor.
    Meestal zet ik haar dan in haar wipstoeltje vlak bij me met een speeltje en dan is het wel prima wat haar betreft. Als ik aan het koken ben ook heb ik haar aan het begin vd keuken in haar wipstoel zitten.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de eerste maanden vond ik het ook heel lastig het huishouden te doen, mijn zoontje sliep bijna niet overdag en huilde heel veel. ik deed het in allemaal kleine stapjes. kindje in de box met een leuk speeltje, en ik dan snel even de afwas. dat hield hij dan net wel vol, of net niet (maar dan maakte ik wel mijn klusje eventjes af). zodra hij zich weer eventjes vermaakt met t een of ander, ging ik weer een klein klusje doen (ff wc soppen), etc. Niet ideaal, maar langdurig laten huilen vond ik geen optie, maar de hele dag niks anders dan mijn zoontje op schoot houden vond ik ook geen optie. ik probeerde zoveel mogelijk hem erbij te betrekken.
    als er meer ritme komt en je kindje tussen de middag echt een paar uur slaapt (in ons geval pas bij een maand of 8), word het een stuk makkelijker. ik doe nu vrijwel alles als hij zijn middagslaapje doet, en eventueel 's avonds de rest

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als Lena naar beneden gaat in de ochtend, neem ik gelijk ff de vieze was mee en ik leg het dekbed recht en ruim nog wat op, dan ga ik met haar naar beneden, lekker met haar zitten en mutsen samen :D

Als ze dan slaapt doe ik een wasje en ruim beneden op, en daarna weer mutsen met Leentje <3

Als ze in de middag weer op bed ligt trap ik een dweil door de keuken en de badkamer en als k dan nog heel veel zin heb, door de badkamer. Kost me een uurtje in totaal en mijn huis was nog nooit zo fris en fruitig :D

En was opvouwen of strijken vindt Lena op een of andere manier ook echt erg leuk, wipstoeltje, Lena erin en ze zit zo een uur lang te kijken wat ik allemaal aan het doen ben... Lekker geemancipeerd ;)

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Fleur had Daan altijd in een draagzak of in een wipper als ze het huishouden deed. Daan was echt een huilbaby snap nog steeds niet hoe je dat als moeder kan volhouden. Maar nu deed en doe ik het als Daan op bed ligt even de globalen dingen als de ramen de keuken strijken en 's avonds pas echt opruimen en poetsen dan heb je teminsten even resultaat. Nu moet ik je eerlijk bekennen dat ik niet zó'n poets muts ben als Fleur dus dat scheelt al een hele hoop tijd

13. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    was opvouwen, strijken enzo vind hij erg leuk om naar te kijken.

De rest van de dingetjes doe ik als hij in de box zit te spelen en anders wanneer hij slaapt.
    De grotere schoonmaak iedere week doe ik als mijn vriend int weekend ook vrij is, dan kan hij Xavièr mooi bezig houden! En ik kan aan de poets, hihi!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    De eerste maanden deed ik alles in zijn slaapjes. Nu doe ik gewoon alles wanneer hij om me heen loopt. Vaak wilt hij meehelpen en krijgt hij ook een poetsdoek in handen... Hij vind het zelfs ook reuze interessant als ik met het huishouden bezig ben!

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    als noa s'middags op bed ligt doe ik schoonmaken wc badkamer enz. en als zij sávonds gaat slapen doe ik het strijkgoed. en als zij wakker is doe ik stofzuigen en dwijlen en de was in de wamachine.

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    als de jongste slaapt stofzuigen en dweilen en nog wat andere dingen
    maar lukt hier ook wel als hij eruit is...is de hele dag in de weer met speelgoed of zijn grote broer

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    idd wassen doe ik ook gewoon als ze wakker is.

18. Samama

Samama Niet meer actief

Als ik het huishouden wil doen en Nikita is wakker, dan leg ik haar in de box en 'zoekt ze het maar even uit'. Want als ik alleen het huishouden nog kan doen als ze slaapt, dan zou het hier echt een gaos zijn in huis :confused:.

Deel Deze Pagina