Ik hoor net dat baby's van 6 maanden tot 4 jaar ingeënt moeten worden. Mijn kleine meisje is net 6 maanden dus ik moet gaan beslissen of ik haar wel of niet wil laten inenten. Wat is wijsheid? Misschien kunnen jullie de voor/na-delen hier neerzetten. Ik heb me er nog niet zo in verdiept maar nu moet ik dat toch even doen. En wat doen jullie wel of niet inenten van jullie kleintjes? Mijn meisje is op zich gezond en ook sterk. Heeft nog nooit last gehad van haar prikjes. Ze is wel als dysmatuur geboren (38wk 2455gram 48cm) en heeft nog een maandje in het ziekenhuis gelegen omdat ze zwak was en veel te licht. En dat laat me weer twijfelen. Maar we komen wel op veel openbare en drukke plekken. Zit in een dilemma dus
ik heb de topic's hier redelijk gevolgd en als ik eerlijk ben ...eigenlijk vanwege t ontzettende geharrewar naar elkaar, dus ik zou hier niet echt vragen om wijsheid in jouw specifieke geval Ik zou op de site van het Rivm kijken als ik jou was voor *objectieve* info er staat ook een telefoonnummer voor verdere vragen. Voor de rest zou ik je huisarts bellen als je een oproep krijgt..hij kent je specifieke situatie en kan dan meer duidelijkheid scheppen. Succes met je beslissing.
'Kinderen tot en met 4 jaar inenten' | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Hier staat het nu.nl bericht. Het is blijkbaar om longschade te voorkomen bij evt beademen als ze bij griep benauwd worden. Ik twijfel ook, maar ja het is natuurlijk niet voor niets. Misschien moet je het in jouw geval even met de kinderarts bespreken (als je daar nog loopt natuurlijk) of met de huisarts.
Het is een beetje kiezen uit 2 kwaden. Maar ik heb liever spijt van iets wat ik wel gedaan heb, dan spijt van iets wat ik niet gedaan heb..... M.a.w. Ik laat Sam maar inenten.