Only Boys mom’s!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hier 2 jongens (en 1 meisje).
    Mijn oudste jongen is super rustig, had je nooit een kind aan. Mijn dochter is drukker. De jongste is wel echt een "jongen jongen", maar gelukkig wordt hier zelden gevochten. Dr jongste wil dat wel, maar die andere 2 niet en die zijn ook veel sterker dan hem, dus dat scheelt.
     
  2. Dana1989

    Dana1989 Bekend lid

    1 apr 2014
    752
    403
    63
    Wat een leuk topic en veel herkenbare dingen! Hier een jongens mama van 30 jaar. Mijn oudste zoon is nu 4 jaar en jongste zoon is 7 maanden.
    Ik vind het echt heerlijk 2 jongens. Mijn oudste is ook echt een buitenkind. Die wordt echt gek als hij de hele dag binnen zit. Lekker luidruchtig en jackass stunts ( ik moet hem soms wel even tegenhouden zoals met zijn loopfiets van de glijbaan in de speeltuin) hoe gekker hoe beter is het bij hem haha. Ik zie altijd wel enorm verschil met de dochters van vriendinnen van mij. Die zijn echt rustiger en durven minder. Wereld van verschil.

    ik vond het tijdens mijn zwangerschap van de tweede zo irritant dat ik opmerkingen en vragen kreeg van “had je niet liever een meisje gehad?” Vindt je dat niet jammer dat het weer een jongen is?” Jullie gaan vast voor een derde kindje om een meisje te krijgen”
    Echt ik vond dat zo vervelend. Ik ben echt blij en gelukkig met mijn twee jongens. Ik ben een trotse boys mom. Er komen hier ook niet meer kinderen. Maar moeders met alleen maar dochters zullen vast ook wel zulke opmerkingen krijgen.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  3. suussuus

    suussuus Lid

    20 okt 2012
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    zo herkenbaar! ik zei ook spreek maar vaker met haar af, wat een rust
     
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam

    Hier hebben wij om die reden bij de 2e gezegd dat wij het niet wisten wat het werd. Wij hadden geen zin in al die opmerkingen. Ik wilde juist heel graag jongens, maar dat schijn je niet zo hardop te kunnen zeggen haha.
     
    roever, Dana1989 en Palmpje vinden dit leuk.
  5. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Klopt! Ik vind dat echt vreselijk. Nu, na m'n derde zoontje, kreeg ik soms helemaal meewarige blikken en inderdaad: 'Had je nu niet liever nog een meisje gehad?' Nee, ik hoopte gewoon op nog een gezond kind!
    Ooit zei iemand letterlijk tegen me: 'Niet verkeerd opvatten hoor, maar ik zou dat echt nooit willen; alleen maar jongens. Dat lijkt me gewoon niet zo leuk.' Het is iemand die nog geen kinderen heeft en nog kinderen wil, dus ik houd m'n hart vast...
    Eigenlijk altijd vrouwen die zo reageren; vreemd...

    Vraag me af waar dat vandaan komt trouwens. Volgens mij hebben die mensen te veel bepaald gedrag of een beeld in hun hoofd dat gekoppeld is aan jongens of meisjes. Niet alle jongens zijn druk, niet alle meisjes zijn gek op roze glitter :p
     
    Dana1989 en Palmpje vinden dit leuk.
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit dus. Ik heb een meisje en een jongen. Bij de 2e zwangerschap had iedereen het over een jongen. Daar hoopten we vast op. Met nog een meisje waren we net zo blij geweest. Al geloof ik dat mijn man stiekem een klein beetje hoopte op nog een meisje want dat was handig met de spullen die we al hadden (mijn man is zo praktisch als de pest :rolleyes:). We houden van onze beide kinderen evenveel.

    Mijn oudste is gek op roze, glitter en knutselen maar ook weer geen meisje-meisje. Poppen en Barbies kijkt ze amper naar om. Een baby (laatste tijd veel op kraamvisites geweest) kijkt ze even naar en dan is het weer mooi geweest. Mijn zoontje vindt een baby prachtig en het liefst zou hij zelf dat flesje geven en op schoot houden. De poppenwagen is door de oudste amper gebruikt, zoontje heeft er talloze rondjes mee gelopen.
    Wanneer er in huis gegild, gestoeid, gerend en geschreeuwd wordt dan is het 9 van de 10 keer mijn dochter die ermee begint.
    Ik probeer een beetje mijn kinderen te volgen en te kijken wat ze leuk vinden en ze niet teveel in een hokje te duwen/plaatsen.
    Mijn ouders hebben op zolder technisch Lego liggen. Dat was dat altijd voor mijn dochter, voor als ze wat ouder is. Nu we een zoon hebben wordt dochter niet meer genoemd en is het voor hem wanneer hij wat ouder is. Pissiger kan je me niet krijgen. Waarom een kind hierin voortrekken op basis van geslacht?

    Zelf heb ik werkelijk de pest aan het woord koningskoppel. Alsof een jongen en een meisje het ultieme is wat je kan krijgen. Elk kind is anders en elk gezin, wat de samenstelling ook is, heeft zijn eigen charmes.
     
  7. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.168
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb ook 2 jongens van bijna 8 en 11 jaar. De oudste is echt een jongen jongen, hij houd van gamen, skateboarden, stuntsteppen en nog meer van die wilde dingen.

    Mijn jongste houd van knutselen, kleien en vooral van zelf slijm maken.

    Samen maken ze ruzie, bouwen ze grote hotwheels banen, stoeien maar spelen ook heel leuk samen.

    Er is niets fijner dan dat ze ‘s avonds als ze naar bed gaan nog even lekker dicht tegen je aan kruipen om te knuffelen :thumup:. Zelfs die van 11 doet dit nog elke avond.
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  8. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Hier ook 2 jongens van 6 en 7
     
  9. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Ja 2 jongens hier en wou altijd al graag jongens. Leek me zo gaaf!
    En als iemand zelfs 3 of 4 jongens heeft, vind ik dat echt helemaal geweldig (net als Beau v Erven Dorens of zo, zo gaaf).
    Ze schelen bij ons 20 mnd en het zijn ook echt vrienden. Doen heel veel samen. Bij vrienden hebben ze kids (jongen en meisje) van dezelfde leeftijd (10 en 8) maar daar zie je dat die bijna niet meer samen spelen.
    Maar was er een meisje gekomen dan was het ook absoluut zeer welkom geweest.


    Die opmerkingen vond ik ook zo stom altijd.
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    Ohhhhh ik zou zo nog wel een vierde jongen willen hoor!!:D


    t zijn hier nog broekies maar allemachtig wat een heerlijk stel!
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.984
    5.816
    113
    Leuk hoor!
    Ik heb dan een gemixt zooitje maar 4 (of 5 of 6 :D)van hetzelfde geslacht had me ook bijzonder geleken.

    Qua karakter is de oudste een echt gevoelig jongetje (knuffelt nog heerlijk met z’n moeder:D)de 2e is een tomboy (wilde ook een tijd liever een jongen zijn) nr 3 is een meisje-meisje (roze, prinsessen, regenbogen) en nr 4 is een echte vent (auto’s, uitsloven, druk doen en vooral heeeel zielig als ie zich niet lekker voelt:roflmao:)

    Dus hier niet echt een duidelijke onderverdeling op basis van het geslacht.
    Maar dat maakt ook helemaal niet uit, alles heeft zijn charme.

    Lekker genieten van je jongensgezin!
     
  12. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

     
    roever vindt dit leuk.
  13. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier ook een jongensmama. Nog wel hihi. Een tweeling van 4 en een zoontje van 2. Nog heel eventjes wachten en dan komt er een zusje bij ❤️
     
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ja ik sta ook zo vaak in de regen sip met die kinderen op straat want ze moeten uitgelaten worden haha. Of fiets mee en nog even ergens van een heuveltje afracen, of even rennen in het park. Alles om ze weer even fris binnen te krijgen daarna zonder gedoe.
     
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Oh dat hoop ik ook zo! Mijn zoons schelen 22 maanden en ik hoop zo dat ze beste vrienden worden! Mijn jongste twee broers schelen ook 2 jaar en gaan ook samen op vakantie enzo.
     
    roever en olleke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina