Hallo, Mijn zoontje is inmiddels alweer twaalf weken en ik ga weer af en toe werken. Gelukkig kan ik snachts aan het werk zodat ik maar 1 a 2 voedingen mis. Maar nou lukt t kolven niet zo. Snachts drinkt hij maar 1 kant dus heb ik het snachts geprobeerd maar het schiet gewoon niet toe. Had er maar tien ml uitgekregen. Heb t ook al tegelijk met voeden geprobeerd maar dat was wel erg onhandig, kreeg ik er wel wat meer uit, zon 40 ml. Ik gebruik overigens een handkolf. De elektrische had ik bij mn oudste dochter en dat ging al helemaal niet nu was mijn vraag omdat ik toch twee voedingen klaar moet hebben liggen of t kwaad kan om, als hij niet genoeg heeft als ik weg ben, flesvoeding bij te krijgen. Dit zal dan 1a 2 flesjes per week zijn. Snap dat bv t beste is maar moet zoveel moeite doen om er wat uit te krijgen. Groetjes Marianne
Hoi, Je kunt natuurlijk combineren met flesvoeding. Bedenk dan dat je productie iets af kan nemen als je dit ineens afbouwt. Wanneer je dit alleen doet als je zoals je schrijft af en toe werkt, kun je de andere nachten nog lekker zelf voeden. Probeer ook eens met de hand (dus zonder kolf) af te kolven. Vrouwen die niet makkelijk met een kolf kolven, kunnen soms net zo snel en makkelijk met de hand afkolven. Zo houd je wel je productie op peil en voorkom je ongemakkelijke spanning op de borst tijdens je werk. Je kunt ook over de dag heen kolven, of ' morgens voor of na het eerste voeden. Zo spaar je je voeding bij elkaar voor de nacht dat je weg bent. Heb je het kolven in stappen geprobeerd? Warm de borst goed door, masseer kort (masseren kan 30 sec. genoeg zijn, langer mag!) kolf 1 borst 7 min. masseer en kolf de andere borst 7 min. masseer en kolf de eerste borst 5 min. herhaal bij de andere borst tot slot allebei de borsten nog eens 3-5 min. of zolang als er melk komt. Door massage en kolven af te wisselen geef je signaal aan je lichaam dat er meer mag komen en stimuleer je makkelijk het toeschieten. Succes!