Onmenselijke keelpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nina Sanders, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Honing werkt echt goed ontstekingsremmend! Ik vind honing zelf ook echt niet lekker, maar heb toen van die mierzoete honingdropjes gekocht en dat gaf wel echt verlichting! Heb een tijdje geleden tijdens m'n zwangerschap ook een flinke keelontsteking gehad. Wat voelde ik me ellendig zeg o_O Beterschap!
     
    Seraphine en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Naast het gorgelen zou ik ook je neus spoelen met zoutwateroplossing. Daar kan ook heel wat rotzooi uitkomen wat anders in de keel komt ect
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Els25

    Els25 Niet meer actief

    @Nina Sanders Ik wilde je niet terecht wijzen hoor. Ik bedoelde het als informatie. Zelf verwacht ik niet dat het schadelijk is hoor.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik heb van de week toevallig ook echt 3 of 4 dagen hele erge keelpijn gehad.
    Alsof ik continue moest drinken.
    Af en toe PCM gepakt, En veel gedronken.
    Daarna 1 dag ziek geweest en toen werd ik verkouden.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    He bah, krijg ik er ook nog een vastzittend hoestje bij. Daar ben ik zeer bekend mee, niet leuk. Gelukkig wel eetlust en verder niet zwaar verkouden. Het is dus echt die keel en waarschijnlijk morgen een zeehondenhoest. Moet nog 3 wk werken. Hoop die gewoon normaal door te komen. Maar je verlof beginnen met een verkoudheid is ook niet alles. Ik kan me vorige zwangerschap geen verkoudheid herinneren op dit termijn. Wel in het begin. Al duurde die niet zo lang. We gaan het wel zien. Maar leuk is anders.
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    No offense taken hoor! :thumup:
     
    Els25 vindt dit leuk.
  8. Zolief

    Zolief Fanatiek lid

    2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    kippensoep helpt goed tegen keelpijn. Er zit een natuurlijk antibioticum in.
    Dus elke dag een kommetje eten, of 2. ;)

    Verder paracetemol en tonsiotreen tabletten van VSM.

    Strepsils werken niet beter dan gewoon een dropje zuigen. Het gaat vooral om je speeksel die je keel beter maakt.

    Sterkte.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh kippensoep, lekker! Ga ik morgen na mijn werk denk ik even halen als avondeten (wordt dan wel een kant en klare variant).
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Toch maar extra dagje thuis aan het werk vandaag. Had me sowieso al verslapen vanochtend omdat mijn wekker niet afging (telefoon moest een update en blijkbaar start hij dan niet meer op zonder pincode en dus geen wekker etc), hoest, keelpijn.. :eek:
    Zoontje weggebracht naar kdv en daarna wat voor mijn keel gehaald + kippensoep. En nu lekker op de bank!
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Deze heb ik nu ook gehaald. Ik herken deze pastilles van vroeger!

    God mijn hele stem is weg. Vandaag dagje thuis gebleven (morgen ook). Woe en do afspraken op kantoor dus hoop dan echt weer aan de betere hand te zijn!

    Er zit gewoon hyaluronzuur in deze tabletten. Moest ik erg om lachen. Dat zit in dagcrème en fillers enzo :roflmao:
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En stomme vastzittende hoest ook..
     
  13. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Hoi Nina,
    Gaat het inmiddels iets beter?
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier sinds vandaag ook ineens keelpijn.
    Krijg zelfs mijn speeksel amper weg geslikt.
    Vreselijk
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh had ik ook. Vreselijk. Die isla pastilles helpen en de eucalyptus-honing dropjes van klene ook ter afwisseling. En heel veel thee en paracetamol.
    Afgezien van mijn verkoudheid voel ik me redelijk oké. Ik doe het rustig aan, werk wat meer thuis en neem tussendoor ook rust wanneer ik daar behoefte aan heb!
     
  16. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Herkenbaar die keelpijn. Heb ik 2 dagen last van gehad. Derde dag is het omgeslagen naar een verkoudheid met vastzittend slijm in neus en holtes en sinds vandaag heb ik er een bijholteontsteking bij. Vreselijke pijn in mijn gezicht en flinke hoofdpijn. Ben al 5 dagen aan het sukkelen en voel me echt beroerd....hoop voor je dat het bij jou niet verder ontwikkelt.
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Tip: vraag de huisarts om beclometason. Helpt hier goed tegen allergie en ook tegen verkoudheid
     
    Zoranya vindt dit leuk.
  18. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Gember in stukjes maken en schijfjes Citroen , en dan kokend water erbij .. gewoon gember met Citroen thee heb je dan ..
    ik vond niet echt lekker maar als je zwanger bent mag je bijna niks , en dit gaf wel echt verlichting
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohhh God nee, gember en ook honing vind ik walgelijk en zal ik nooit in mijn thee doen ;)
     
  20. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    AHhh jammer want het helpt echt !
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina