Hey meiden, Hopelijk is het een fase maar is er iemand die dit herkent? Sinds een paar weken is het onmogelijk om onze dochter om te kleden. Op het moment dat ze op de commode ligt begint het al, ze gaat zich helemaal strekken (dan is ze dus net een plank ) en haar uitkleden / aankleden is helemaaaaaaaal drama. Of ze draait zich om (dus: blote baby op haar knieën óp de commode) óf ze wilt gaan staan (houdt ze zich vast aan de plank boven de commode in dr blote billetjes) dus nu kleed ik haar tegenwoordig om op ons bed want als ze mij dan ineens ontglipt valt ze niet gelijk van de commode (het is meer preventief, want ik ben bang dat ze ervanaf valt namelijk). Ze is net een aal, het klinkt allemaal heel grappig (en eigenlijk is het dat ook wel), het is alleen minder grappig als ze een poepluier heeft (want die gaat ze alle kanten op trappen). Wij moeten haar dus tegenwoordig echt met zn tweeën omkleden.... we hebben al zoveel geprobeerd; zingen, knuffel erbij, spiegel, iets anders in haar handen... maar niks helpt.... En het is niet alleen thuis, maar ook op het KDV en bij opa en oma. Heeft iemand misschien DE tip, of gaat het vanzelf over? En zoja: wanneer in godsnaam (haha). Bedankt voor het lezen! Liefs, Fem
mischien iets in haar handjes geven wat ze helemaal geweldig vind Hier is een tube zalf het helemaal zodra ik die aan haar geef blijft ze relext liggen. Succes!
Vaak werkt dat hier ook het beste. Jesper doet ook vaak zo, maar dan geven we hem bijvoorbeeld een tube tandpaste of zijn borstel en dan is hij wel even afgeleid.
ik laat mijn dochter altijd op staan meestal pakt ze iets van het plankhe boven de comode en dan kan ik haar rustig aan kleden. zolang ze maar even afgeleid is gaat het goed. je mobiel of huissleutels kunnen ook heel interresant zijn.
Ja helaas, iets in haar handen geven werkt dus echt niet , knuffels, afstandsbedieningen (want die vind ze helemaal super), mobieltje (lekker pedagogisch he ), zalf, sudocrème, de thermometer, watten, speen, luier (schoon).... Alles verdwijnt binnen een nanoseconde op de vloer... ......
Oh Minyaweth.... ik ben zo blij dat ik niet de enige ben.... (ok, de situatie is niet leuk maar een medestander is prettig)....
haha vastbinden nee hoor geintje. hier helpt het ook niet altijd. als de luier maar gelukt is kan de rest eventueel staand.
Hahahahaha! Ik heb weleens gehad dat ze een halve dag in malloit en romper rondtufte omdat ik haar gewoon echt niet verder aangekleed kreeg!
Kleed je haar altijd liggend aan? Wij verschonen alleen zijn luier liggen, daarna mag hij rechtop zitten en doen we de rest van zijn kleding, dat helpt ook.
Ja! Dat helpt hier idd ook wel! Niet altijd, maar wel regelmatig, dus tegenwoordig mag ze ook zitten met het aankleden (je wilt niet weten hoe ik dan een malloit aan sta te sjorren, maargoed, dat terzijde, hahahaha). Thanx, das echt een goeie!
Ik herken het ook maar al te goed. Helaas heb ik ook nog niet de ultieme tip gevonden, al moet ik zeggen dat het wel beter gaat dan een paar weken terug. Dus hopelijk is het toch een fase. Wat nog het beste werkt is iets in de handen geven, zelf een liedje zingen en na het verluieren laten zitten.
Even door bijten en met haar mee gaan als ze gaat staan. Als de luier klaar is dan maakt t toch niets meer uit of ze staat of niet? Lijkt me iig beter verschonen als ze staat en zich bezig houd, als dat ze ligt en alle kanten op wurmt. En ik ken het probleem hoor. Die plank (helemaal strekken) had ik bij mn 2e al met 5 maanden. En staan (en lopen en rennen) deed hij met 9 maanden. Vanaf t moment dat die kleintjes aangaven dat ze liever staan heb ik ze laten staan. En dan idd op bed zodat als ze er ineens naast staan of om kukkelen ze op bed vallen of iig niet van zo hoog. Vond ik ook makkelijker kwa hoogte. Zat dan naast ze op bed. Trouwens, als ze straks nog wat groter zijn zal t toch zo omkleden worden ipv liggent. Ze blijven immers niet op dat aankleed kussen passen!
Bij ons komt er ook niet eens bij kijken dat Vigo écht mega pissig wordt Zodra hij al doorheeft dat hij aangekleed moet worden of zijn luier verwisseld moet worden, begint het feest. En dan heeft hij de commode nog niet eens aangeraakt Het is echt een strijd tot en met, en ik zie er telkens weer tegenop... Hoop dat deze fase snel voorbij is....
JUIST! Dat doet Sharon dus ook he.... en als ik alleen thuis ben kan ik er echt tegenop zien en dat terwijl dat echt zo'n 'moeder-dochter' moment was, nu ben ik alleen maar bang dat ze van de commode afvalt... Wilma, is ook absoluut waar als eenmaal de luier aan is dan gaat het best goed.... ALS ie aan is ja hahahahaha en idd, passen op het aankleedkussen doet ze toch al niet meer.... hihi
hier heeft ze ook zon piriode gehad en liet haar dan gewoon lopen/spelen en klede haar zo langzaam om en nam er dus de tijd voor. overdag kreeg ze luierbroekjes aan zodat ze lekker kon blijven staan en zong dan samen een lietje. nou ja ik zong zijn danste . aankleden was ook hup, handje erin laten lopen weer, dan ander handje erin etc, dus stapje voor stapje en geen verplichting. tenminste dat denkt zij, maak er een leuk spellentje van "piep piep waar is je hoodfjde, "piep piep waar is je handje" vind ze hier geweldig en doet ook helemaal mee. maak er ook een ritueel van eerst schone luier, dan romper aan, dan trui en dan broekje. zo weet ze wat volgt
Hahaha, zo gaat dat hier tegenwoordig ook Snel luier om en broek aan... daarna spelen en lekker laten lopen. Truitje komt later (spelenderwijs) wel
Hahahaha, ik zie het helemaal voor me, dat ga ik ook proberen! Alleen op de dagen dat ik werk wordt het wat lastiger dan, maargoed, dat zien we dan wel weer hahahaha