Gynaecoloog ipv verloskundige??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Miesje25, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

Nov 5, 2012
    964
    552
    93
    Female
    Scheveningen
    Hallo lieve dames,

Wij zijn nu 3 maandjes bezig.
    Nou dacht ik dus dat je altijd naar verloskundige ging.
    Ik was vorige week bij huisarts ivm elke keer licht in hoofd enzo, daar bleek dus dat ik lage bloeddruk heb 90/50.
    Toen zei ik gelijk van ben bezig om zwanger te worden. Hij zei van wacht maar eerst 3 weken af misschien kan het daardoor komen.
    Maar als je zwanger bent moet je wel gelijk langskomen want je moet dan naar de gynaecoloog.

Zou dit zo zijn omdat ik lage bloeddruk heb?? Heb wel aangeboren hartruis (dat hebben veel mensen) ben daarvoor onder controle geweest t/m 13e maar is nooit gegroeid.

Hebben dames hier ervaring mee??
    Maak me toch wel een ietsje pietsje zorgen erdoor.

Xx

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Je bloeddruk kan veranderen als je zwanger bent. Aangezien jij nu al een lage bloeddruk hebt, kan ik me voorstellen dat je direct onder controle van de gyn komt te staan.

Ik heb er verder geen ervaring mee. Weet alleen dat ze je bloeddruk bij iedere controle checken en dat, bij een hoge bloeddruk, je door wordt verwezen naar de gyn.

3. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

Nov 5, 2012
    964
    552
    93
    Female
    Scheveningen
    Maar die lage bloeddruk is pas sindskort.
    Bedankt voor je reactie.
    Had normaal altijd normale bloeddruk, was in januari nog gemeten en toen was deze normaal.
    Het kan wel door stoppen met pil komen die verhoogt je bloeddruk maar maar een heel klein beetje zei de HA.
    Maar dan had ik wel eerder verwacht dat ik er last van zou krijgen.

Share This Page