te lange cyclyssen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door visitor, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Kan iemand mij tips gegeven ik heb altijd enorme hoge cyclussen, omdit moment zit ik op de 72 dagen. Is dit normaal? Moet ik me ergens zorgen om maken. Zo zijn mijn cyclussen de afgelopen periode verlopen:

1 cycl 36 dagen
    2 cycl 38 dagen
    3 cycl 38 dagen
    4 cycl 36 dagen
    5 cycl 54 dagen

en nu zit ik op de 72 dagen en ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb ook geen zwangerschapsklachten en denk ook niet dat ik zwanger ben. Ik ben al zeker een jaar bezig om zwanger te raken. Is er iets wat ik kan doen om de cyclussen regelmatig te laten verlopen mbh kruiden of medicijnen?

Zijn er ook mensen hier die last hebben van lange cyclussen? Of is 72 dagen echt te veel? O ja en de pil slik al zeker al een jaar niet meer, daarvoor heb ik in totaaliteit de pil maar voor een jaar geslikt.

2. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    72 dagen is wel erg lang ..
    Ik zou contact opnemen met de HA, die weet er iets meer van ;)
    Succes !

3. minny1985

minny1985 Actief lid

25 jan 2008
    260
    0
    0
    er zijn medicijnen bij de huisarts die je cyclus weer
    regelmatig kunnen laten verlopen...
    succes!

groetjes

4. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ik zou idd ook een afspraak maken met je ha voor een verwijzing. Het zou kunnen dat je net als mij een zetje nodig hebt om een regelmatige cyclus te krijgen. Misschien is het wel handig om een paar cyclussen te gaan tempen om te kijken of je wel een eisprong hebt maar daar lijkt het wel op omdat je wel na 5-6 weken ongi word net als ik.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb er ook last van. Zit nu al op dag 58. Ben alleen wel wat later met de pil gestopt.

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Visitor,

Als je cyclus nu al 72 dagen duurt, lijkt het me sowieso verstandig om eerst een testje te doen. Er zijn wel meer vrouwen met weinig/geen zwangerschapssymptomen.

Mocht die test negatief zijn zou ik inderdaad toch even langs de huisarts gaan.

Succes!
    Josien

7. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Succes ermee! Ik heb zelf ook sinds ik voor het eerst ongesteld was lange cyclussen gehad. Ik weet dus hoe onwijs vervelend het is, je wordt er heel onzeker van. Misschien is het een idee om bij je volgende cyclus te beginnen met temperaturen? Dan kun je kijken of, en wanneer, je een eisprong hebt.

Als ik jou was zou ik toch maar even langs de huisarts gaan als je binnen een paar dagen nog niet ongi bent. Volgens mij kan hij je wel wat geven om het op te wekken.

Sterkte ermee!

8. bapsie

bapsie Niet meer actief

Als je test negetief is even lang de huisarts, die heeft medicijnen om alles op de rit te krijgen, en als je cyclus lang blijft verwijzing naar de gyn vragen voor nader onderzoek want is niet normaal....

9. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Bedankt allemaal voor jullie antwoord , ik ben nog steeds niet ongesteld en zit al op de 75 dagen. Ik heb nog steeds geen zwangerschapssymptonen

Ik ga morgen even een testje doen voordat ik naar de ha ga. Bedankt voor jullie adviezen...

10. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Je kunt gewoon langs de huisarts gaan, kan zijn dat je cyclus een zetje nodig heeft.. Als je al lang bezig bent met zwanger worden gewoon vragen om een verwijzing naar de gyneacoloog.. Want hier word je zelf ook alleen maar onrustig van..

11. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Bedankt allemaal ik heb een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog ik heb over 2 weken ongeveer een afspraak. Ik ben inmiddels nog steeds niet ongesteld geworden. Zit ondertussen op de 103 dagen.

Ik heb nog geen zwangerschapstest gedaan, het is allemaal zo duur geworden die zwangerschapstesten. Ik ga wel een test doen 1 dag voordat ik naar de gyneacoloog ga

12. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Misschien een tip om hier de testen te kopen, ik heb er ook heel veel "versleten" hier zijn ze erg goedkoop als je dat vergelijkt met de testen in de winkel.. ;)

Deel Deze Pagina