Wij hadden een naam waarvan we dachten dat we die beiden leuk vonden. Eindelijk, want we hebben veel de revue laten passeren. Totdat een bekende van mij gisteren is bevallen van een dochter genaamd... Charlie. Dat gaat hem dus niet meer worden voor ons. De rest van ons leuke lijstje is ook niet goed genoeg. Een van ons vindt hem niet (meer) leuk of haalt hem om een andere reden niet. Mijn man zei gisteren: ‘ik denk dat er niks anders op zit dan toch de naam geven die we óók al 8 jaar leuk vinden maar die op O lijkt, dan maar 2 namen die op elkaar lijken.’ Want ja, er is één naam die het idd wél bij O haalt (we hebben zelfs even getwijfeld O zo te noemen), maar het punt is dat de naam op die van onze oudste lijkt. Geen Tim - Pim gelijkenis maar wel een naam die ook met een O begint en waar ook een i in zit in de tweede lettergreep. Naam zoontje met begint met een lange O klank en deze naam met een korte O klank, maar voor de rest weet ik gewoon dat het voor veel verwarring zou gaan zorgen. Wie mag ik een PB doen om te oordelen over de combi? Ik vraag dus niet naar meningen over de naam, maar puur over de combinatie. De reden voor een PB is dat wij de naam erg mooi vinden, maar ik denk 95% van dit forum niet en ik wil even geen twijfel over de naam zelf. Ik had onze O namelijk evengoed die naam kunnen geven.. het is een vrij unieke naam in NL die maar 10x is gegeven in NL volgens Meertens.
Ik ben wel heel benieuwd. Je mag mij wel een pb sturen als je dat wilt. Mijn kinderen hebben dezelfde voorletter, daar twijfelde ik eerst ook om maar nu totaal niet meer.
Ik krijg tot nu toe wel positieve reacties op de combi! Dat vind ik wel erg leuk, omdat ik de naam wel boven Charlie vind staan! We hadden eigenlijk onuitgesproken dat de combi onmogelijk is, maar dat blijkt toch best mee te vallen ondanks 3 dezelfde letters!
Waarom zou het 'hem niet meer worden'? Ik neem aan dat er vòòr dat pasgeboren meisje ook al wel wat Charlies bestonden...
Ah wat jammer van Charlie, hij was erg leuk! Maar..: anderzijds komt deze naam (O 2.0) niet voor niets terug. Baal dat ik te laat ben haha. Zeer nieuwsgierig naar een weinig voorkomende naam icm bij jullie O!