Onmogelijke camping gezocht

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tupp, 2 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik geloof dat ik de websites van alle campings in de Ardennen, Luxemburg, Noord-Frankrijk en net over de Duitse grens al gezien heb...

Wij gaan voor het eerst met de kinderen kamperen. Vorig jaar zijn we in NL op vakantie geweest, nu is het buitenland aan de beurt. Niet te ver rijden, iets met ADHD-ers in een auto opsluiten. (En nee, geen liefhebber van vogels hier).

Mijn ideaalbeeld is van hoe wij het vroeger hadden: kleine, overzichtelijke camping zodat je als kind veel vrijheid hebt om gewoon zelf rond te sjouwen. Speeltuin, zwembadje, graag iets van een ondiep beekje ofzo dat er doorheen kabbelt zodat je daar als kind wat kunt rotzooien.

Mijn man maakt zich wat zorgen over deze eerste keer kamperen. Wat nou als het twee weken regent? Dan zit je al die tijd binnen in een vouwwagen met twee kinderen. En een adhd-er! Paniek! Dus er moet op de camping ook binnen iets te doen zijn. Binnenspeeltuin of binnenzwembad.

Maar dan kom je dus uit op van die enorme campings. Ik noem dat geen camping, maar een vakantiepark. Kun je weer net zo goed in een huisje gaan zitten.

Hellup! Wie heeft er de gouden tip??

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Ik denk dat je het beste kunt accepteren dat het kan regenen als je in de regio noordfrankrijk/belgie/duitsland op vakantie gaat. En dus zorgen dat er activiteiten in de omgeving zijn die je kunt ondernemen. Wij zijn een week in de ardennen geweest met toen nog kleine kinderen. Maar op de regen dagen zijn we in de auto gestapt en hebben we een stuk gereden, ergens in de bossen gewandeld, in grotten of musea gekeken etc. Wij gaan er niet vanuit om alleen maar alle vermaak op de camping te hebben.

Nellie4 vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    Kijk anders of je een camping kunt vinden met zwembad in de buurt. Er zijn campings waar je gratis gebruik kunt maken van het gemeentebad.

Wij gaan ook altijd in die regio's. Weer is wisselvallig, maar als je niet elke dag in een zwembad hoeft te liggen, dan kun je je prima vermaken bij slecht weer. In de Ardennen kun je bijv naar een grot of naar een stadje. Wij vermaken ons altijd wel.

Tip voor de Ardennen: camping malempre.

4. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Bij het lezen van je post dacht ik aan camping 'Val d'Or' in Luxemburg.
    Voor activiteiten bij regenachtig weer is er in de omgeving genoeg te doen!

5. AnnemarieK77

AnnemarieK77 Actief lid

6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Net over de grens bij Nordhorn in Duitsland zit deze camping:

https://www.campingplatz-blauer-see.de/

Ze hebben een gedeelte waar sta caravans staan en een gedeelte dat camping is. Dit is een grasveld aan een meer waar je kan zwemmen en aanklooien. Bij dat grasveld is een speeltuin buiten en een speeltuin.
    In de omgeving kan je met slecht weer naar dierentuin nordhorn, kasteel badbentheim, plaatselijk bierbrouwerij (ook leuk voor kinderen), indoor speeltuin kidscountry.

Wij hebben hier 2,5 jaar geleden 2 weken gestaan. Kids hebben zich geen seconde verveeld

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik denk dat camping polleur aardig in de buurt kan komen van jullie wensen :)

wat ik mij ervan herinner een vrij kleine camping. In een prachtige omgeving.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor de tips! Het is niet zo dat we twee weken alleen maar op de camping willen blijven hoor! Integendeel, meestal doen we het ongeveer om en om: dagje op het park / dagje eropuit. Voor mijn man wordt de eerste keer kamperen met kinderen. Voor mij ook, trouwens. Maar ik heb als kind zelf gekampeerd dus ik heb er wat meer gevoel & beeld bij dan hij. Ik heb ook al gezegd dat we, zelfs als het 2 weken aan één stuk zou regenen, echt niet twee weken in de vouwwagen zitten. In een huisje blijven we ook niet twee weken binnen.
    Maar hij heeft dat toch het idee "Ja, maar dan kunnen we tenminste ook op het park iets doen als het slecht weer is." Hij vindt het gewoon een beetje spannend. En ik wil hem tegemoet komen... maar ik vind die grote vakantieparken zo stom en had me juist zo verheugd op wat kleinere camping. Even schakelen dus, nu we op zoek zijn naar een plekje. En ja, dit hadden we inderdaad moeten bespreken vóórdat we een vouwwagen aanschaften. :roflmao:

@Vogelinnetje: De camping die jij noemt stond ook hoog op mijn lijstje. We hebben onze vouwwagen nog niet opgezet, maar wat ik van de vorige eigenaars begreep is hij behoorlijk aan de maat. Zijn de plekken op die camping ruim?

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Wij zijn een paar keer naar camping 'auf kengert' geweest in Luxemburg. Een kleine overzichtelijke camping met klein maar prima zwembad, een speeltuin, een blotenvoetenpad in een bos aan de rand van de camping (zit een groot veld om te sporten tussen de caravans/vouwwagen/tenten en het bos dus niet direct gevaar dat ze er onbewaakt inlopen). Binnen is er ook nog een kleine binnenspeelplek, er is ook een klein winkeltje en een klein restaurant. Zijn er meerdere keren geweest toen de kinderen kleiner waren. Daar konden ze prima rondsjouwen en we konden ze gauw weer vinden. Er is ook een deel camping met veld waar wat speeltoestelletjes staan voor kleine kinderen. Was voor ons niet meer nodig maar met klein grut vond ik dat altijd wel handig.
    Omgeving is prachtig, met veel bossen en ook beekjes (niet op de camping).

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    https://www.camping-risle-seine.com/camping-famille-normandie-2/

Hier hebben wij een week gezeten met lekker weer. Ruime staplaatsen, schoon sanitair, het zwembad was niet groot, maar vaak lekker rustig en het centrum van het plaatsje was verrassend leuk. Supermarkten enzo op 5 minuten rijden. De camping is niet groot.
    Het strand is nog wel een een half uur ofzo rijden. Wij gingen naar Trouville, dat ligt direct naast Deauville, maar is veel rustiger, heeft ook prachtige gebouwen en gratis parkeren. Mijn man ging vissen in die meren, zag ook nog een bever zwemmen! Je kunt er aardig wandelen en je kunt ook naar Honfleur enzo als uitstapje.
    Nadelen, het meer waaraan het ligt was destijds niet om in te zwemmen, het ligt in een buitengebied in de buurt van een verlaten leerlooierij, dat ziet er dus wat armoedig uit als je er langs rijdt. Wij hadden het na een week wel gezien en zijn naar een andere camping gegaan voor nog een week.
    Al doen wij dat meestal, elke week een andere camping.

10. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

La Forêt du Morvan is een kleine camping in midden-Frankrijk. Is misschien net iets verder qua afstand maar we hebben hier alleen maar warm, mooi weer gehad. Staanplaatsen zijn zeer , zeer ruim. Wij hadden ook een grote vouwwagen en we stonden op één van de kleinste plekken en nog hadden we genoeg ruimte en privacy.
    Er zit een zwemvijver bij, een speelzolder, leuke activiteiten voor kinderen maar allemaal heel gemoedelijk. Omgeving is niet de meest uitdagende qua stadjes bezoeken etc maar als je je erin verdiept is er genoeg te ondernemen.
    Het enige “nadeel” van deze camping is dat het sanitair en de afwasplek naast elkaar zijn. Ik had het nooit van mijzelf verwacht maar ik voelde mij heel ongemakkelijk met daar naar het toilet gaan. We hebben toen privé sanitair genomen en dat was heel fijn.

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.577
    113
    De camping is best groot, maar daar merk je niets van. Er is nl een hoek met vaste plaatsen. Daar was het vrij rustig toen wij er waren. En is er ook een hoek, vlak bij de ingang, die een beetje afgesneden is van de rest van de camping. Het kerngebied voelt klein aan. De plaatsen zijn niet speciaal groot, maar het zag er ook niet heel krap uit.

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ohhhh jeugdsentiment. Hier gingen wij vroeger vaak naar toe. Heerlijke tijd gehad!

13. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Moet het een camping over de grens zijn of mag het ook in Nederland?

Dan kan ik nl camping Lolotte in Neede aanraden. Overzichtelijke veldjes met op ieder veld speeltoestel/zandbak. Een kleine vijver om met modder te spelen (incl keuken, pannen etc). Een buitenzwembad. In de kantine een klimwand, spelletjes etc.
    Er worden veel leuke (eenvoudige) activiteiten georganiseerd zoals kampvuur, marshmallow roosteren en vleermuizen spotten bv.
    Echt een camping waar je je kind met een gerust hart zelf over de camping kunt laten gaan.

Ze hebben geen binnenspeeltuin, maar die zal er vast wel ergens in de buurt zijn

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Binnenspeeltuin is op 20 minuten rijden en een leuk binnen zwembad ook op ongeveer 20 minuten. In Neede zelf is eigenlijk niet echt iets te doen (nou ja, wij wonen er haha )..

15. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar in Normandië op Le Brevedent geweest, was echt leuk! Zwembad (buiten), niet te groot, meer op de camping en beekje in nabijgelegen bos, speeltuin, en op 10 minuten rijden een dierentuin en in de buurt schijnt ook een een indoor speeltuin te zijn (lagen folders van, ben er niet geweest).

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij vinden de eifel in Duitsland een prachtig gebied, misschien dat je kan gaan zoeken op campings in de Eifel.

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien is Landal Sonnenberg iets? Die is niet massaal, heeft een camping en huisjes gedeelte. Binnenzwembad en binnenspeeltuin en ligt in een mooie omgeving.

Athina vindt dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Daar zijn we al eens in een huisje geweest. Wel een aanrader trouwens, voor eventuele meelezers!

Majo1983 vindt dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor alle tips! We hebben inmiddels een camping gevonden die aan onze wensen voldoet. En een aantal op ons lijstje voor -eventueel- volgend jaar, als kamperen ons goed bevalt!

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als je evt nl wil blijven
    Dan drouwenerzand. Super leuk voor de Kids. Geen zwembad helaas maar die ligt in Borger (5min) verderop bij het roompot park wel.

Er zit een pretparkje bij waar je de hele dag mag ravotten en gratis kunt eten.
    Hunebedden klimbos en zo in de buurt. Echt leuk voor de Kids

Deel Deze Pagina