Onmogelijke keuze

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hopelessfear, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat je, helemaal in deze situatie, niet de hele dag achter je telefoon/laptop zit gekluisterd! Fijn te lezen dat je een beslissing hebt genomen en erachter staat. Dat is al een hele stap! Heel veel succes met alles en probeer te genieten!

2. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43

Dit soort antwoorden heeft ze niks aan. Antwoord dan gewoon niet.
    Zwanger worden tijdens de menstruatie | Brabbels

Daarnaast ben ik ook ooit toen ik heel jong was zwanger geraakt van mijn toenmalige vriend(3jr samen) terwijl ik de pil consequent nam. Waren ook geen dingen die van invloed waren op de betrouwbaarheid en toch gebeurde het.. Toen ik het er met mijn moeder over had, vertelde ze dat dat haar was overkomen bij mij. (Ik wist wel dat ik niet geplanned was maar niet hoe of wat :D). Dus ja negatief oordelen van achter de computer als je het niet zelf hebt meegemaakt of van af weet is erg simpel als je het mij vraagt.

3. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    Wat je beslissing ook is houden/afstaan enz heel veel sterkte!

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jeetje wat een achterlijke reacties hier! Stelletje kleuters! Duidelijk een aantal die niet volwassen genoeg xijn om normaal te reageren. Reageer dan niet niet iedereen zit 24/7 op zp! Leer filteren het is duidelijk dat dit geen broodje aap verhaal is. Enig idee hoe dit overkomt op een vreselijk onzeker zwanger meisje van 17?
    En ja ik hen moeite met kinderen krijgen neemt niet weg dat ts in een situatie zit die uitzonderlijk is en hier om hulp vraagt!

Meid wat vreselijk moeilijk. En hoewel ik het echt begrijp jammer dat he zolang hebt gewacht met actie ondernemen. Nu heb je op de echo een mini mensje gezien en logisch dat je je hecht.
    Abortus is eigenlijk geen optie meer en je weet welke keuzes er over blijven. Welke je ook kiest het zal zwaar zijn.
    Ik zou wel proberen om de vader erin te gaan betrekken. Hij heeft ook z'n verantwoordelijkheden ook financieel.

Sterkte meid!

5. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

ik heb de helft gelezen en daarna niet meer.
    Wat vreselijk voor je deze situatie.
    Dat jouw ouders erop aandringen dat je een abortus pleegt.

Jammer dat je niet de steun kan krijgen die je nodig hebt.
    Ik merk ook uit jouw reactie dat jij de kleine wilt houden en bij twijfel zou ik ook nooit abortus plegen. sowieso ben ik er tegen maar ik kan je garanderen dat je er spijt van krijgt.

Weet je, jij kan zeker voor jouw kind zorgen. Onthoud dat het belangrijkste wat een kind krijgen kan is liefde..en natuurlijk kost het ook wel wat geld maar dat komt zeker wel goed. een vroegere vriendin van mij had ook 2 kinderen op jonge leeftijd, geen steun en alles kwam goed. je kan best wat hulp krijgen van instanties...

maar ga op jouw gevoel af...en ik weet zeker dat je als je de kleine in de armen hebt dat je blij bent met deze keuze! Heel veel succes meid!! You can do it!

6. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ik wil toch ook nog even reageren.... Zwanger raken tijdens menstruatie.... Ja ik heb op dag 5 een knaller gehad van een ovu test terwijl ik nette cyclus heb van 26 dagen ( al 4 jaar).... En ja zwanger raken door de pil heb ook ik ervaring mee want dochterlief wordt augustus 9 jaar....

Ik kan en ga zeker NIET oordelen want daar schiet niemand iets mee op... Wil je wel heel veel sterkte wensen met de beslissingen die je moet maken, maar vind ondanks dat je nog maar 17 bent, wel super volwassen besluiten maakt en aan het welzijn van je kindje denkt..... En er zijn gelukkig vele instantie's waarbij je kunt aankloppen voor hulp.....je staat er nooit echt helemaal alleen voor meid.

7. sandrien

sandrien Lid

14 nov 2015
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Aangezien je 16 was toen je zwanger raakte, ben je 17 als je gaat bevallen. Dat betekent dat jouw moeder en vader het ouderlijk gezag over jouw kindje krijgen, omdat je minderjarig bent.

8. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Moedige keuze meis, ik heb stil mee gelezen vanaf je eerste post.

Ik gun je een mooie zwangerschap en hoop dat je kunt genieten!
    Mijn nichtje heeft 15 jaar geleden in het zelfde pakket gezeten alleen Is haar vriend bij haar gebleven.
    Ze Is op haar 16e met toestemming van de koningin (dat Is blijkbaar nodig) getrouwd voor de kerk en tot op heden nog gelukkig... en zelfs een 2e kindje gekregen.

Ik hoop en duim dat er vanuit jou familie en of vrienden genoeg steun komt... maar onderschat jezelf ook niet! Er Is veel mogelijk.
    Via stichting jeugdzorg en de gemeente kun je info krijgen.

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Tenzij je de rechter vraagt je meerderjarig te verklaren. Dat kan je doen als je als 16- of 17-jarige een kind krijgt.

10. sandrien

sandrien Lid

14 nov 2015
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja klopt. Maar die krijgt niet iedereen. De rechter moet wel zien dat dat een verstandige keuze is voor jou en je kindje

11. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Hoi,
    Ik begrijp dat je in een rot situatie zit en het heel moeilijk hebt. Als ik je zo hoor zal ik zeker niet voor een abortus gaan, je krijgt er voor altijd spijt van, mede omdat je erg lang al zwanger bent en omdat je het eigenlijk wilt houden. Natuurlijk kan ik niet voor je beslissen maar ik raad je aan om contact op te nemen met stichting FIOM. Zie onderstaande link.

https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu

Zij hebben mij geholpen tijdens mijn eerste ongeplande zwangerschap waarbij mijn partner het niet wilde en ik wel. Ons zoontje is nu bijna 4 en nu een bewuste keuze voor nummer 2 met de zelfde partner.

Het FIOM kan je ook helpen met adoptie, dit is ook nog een goede optie waar meerdere mogelijkheden bij zijn.

Echt neem contact op, het is gratis en anoniem.

Met een havo Diploma kun je overigens best veel zeker als je zo jong bent als jij. Ik zit thuis met 3 universitaire diploma's vanwege mijn leeftijd onder andere (33 en alleen nog administratieve ervaring), dus weet dat er opties zijn.

Succes!

12. Debjola

Debjola Actief lid

16 aug 2015
    114
    19
    18
    Hey hoi ,

Ik hoop dat je de negatieve reacties kunt negeren en alleen die dingen uit de reacties haalt waar je wat aan hebt.

Mischien kun je hier ook iets mee :

Choice 4 Life, voor verantwoorde zorg

Liefs !

13. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Siriz.nl
    Sterkte!

14. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Fijn te lezen dat je abortus op deze termijn ook geen optie meer vindt, dat vond ik echt wel een beetje zorgelijk als je al zo lang weet dat je zwanger bent.
    Niets is onmogelijk, maar een beetje goede begeleiding en steun lijken me nu wel heel eeg belangrijk voor je. Er zijn al een aantal instanties genoemd. Verder hoop ik dat je goede zorg krijgt voor jezelf en je kindje bij een verloskundige oid.

Zwanger door de pil kan absoluut, dat ben ik zelf nu ook. Gebeurd vaker. Maar als je eenmaal weet dat je zwanger bent moet je verstandelijke keuzes maken. In jou geval hulp zoeken, zeker nu je dat in je omgeving niet krijgt. Gevoelsmatig heb je het naar mijn idee wat lang op z'n beloop gelaten. Wellicht heb jij daar je redenen voor, maar ik vind het niet verstandig

Ik wens jou en je kindje het allerbeste. Mocht je het niet zien zitten zelf een kindje nu op te voeden is adoptie ook echt een goede keuze. Je kunt daar anderen heel gelukkig mee maken en je kindje ook. Zelf moet je ook dat aankunnen.
    Snap dat 17 jaar en behalve de havo nog geen opleiding niet ideaal is, maar je kunt ook een opleiding zoeken met werken en leren, waarbij je dus ook een inkomen hebt. Je jonge leeftijd en voor de leeftijd een prima opleiding zal zeker een goed startpunt zijn.

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je weet helemaal niet of iemand dit zelf heeft meegemaakt. Je weet helemaal niet of iemand hier iets van af weet.
    Het enige wat ik gedaan heb ik vraagtekens plaatsen bij haar verhaal.
    Ow en ik was de eerste die zei dat het wel kon, worden tijdens de menstruatie, maar dat de kans wel heel klein is. Zoals in je eigen link ook te lezen is.
    tijdens menstruatie, en condoom gescheurd, en ouders er op tegen, en 'gedwongen' abortus, en pas 17 en al 18 weken ...

Dat is nogal veel en... dus twijfel ik aan het verhaal

En weet je... zelfs na haar uitleg doe ik dat nog steeds!

Maar ik zal me er verder braaf niet meer mee bemoeien.
    Succes

16. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Moeilijke situatie zit je!! Heel veel sterkte.

Ik heb niet alles terug gelezen.
    Heb je al gedacht aan een open adoptie? Er zijn gezinnen die hier open voor staan. Dan kan je het kindje wel in overleg blijven zien. Maar zijn de adoptie ouders de opvoeders.

17. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    #97 Elisabeth83, 15 jun 2016
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
    Wat een hoop lelijke mensen zitten hier op jet forum zeg! ongelooflijk! Die onbeschoftheid, wie denk je dan dat je bent als je zo onbeschoft kan praten over een ander.

18. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

11 jan 2016
    273
    0
    0
    Hoe is het nu met je?

Liefs

19. tomnaat

tomnaat Actief lid

8 jun 2008
    384
    0
    16
    huismuts,mamsie
    Zuid-holland
    Het eerste wat in me opkomt meid je weet dat je het kindje wilt laten komen.
    Nu is de weg vinden hoe wat waar.
    Er zijn idd genoeg mensen die je wel kunnen helpen.
    Als ik jou was zou ik eerst een maatschappelijk werker inschakelen deze kan je wegwijs maken in de wereld van instanties. Heel veel succes met het vinden van de goede weg in je leven😘

En och mensen die zo tegen een 17 jarige kunnen uitvallen.
    Twijfel je aan het verhaal reageer lekker niet.
    Aangezien wanneer het ineens wel waar blijkt te zijn en er word weer een dode baby gevonden krab dan even achter de oren van uhm zou het?

Wat zullen jullie doen als jullie kind op 17 jarig leeftijd naar je toe komt mam ben zwanger nou meid dat kan niet totaal onverandwoord.
    Nee dan reageren jullie percies zoals deze ouders.
    Je krijgt je kind toch om het te helpen door het leven en altijd voor elkaar klaar staan.
    Daar heb ik wel mijn wondertjes voor in huis😍
    Ik hou van ze ook al zijn er 2 met beperking mijn vlees en bloed!!!!

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Er bestaan ook huizen voor tienermoeders. Daar kun je in alle rust je kleine opvoeden en wordt je begeleid in alles wat misschien wel fijn is voor jou. Je hebt daar eigen woonruimte etc.. Van daaruit kun je kijken of je verder gaat studeren (en wat) of dat je gaat werken.
    In ieder geval succes met alles!

Deel Deze Pagina