Onzeker: 6 wkn zwanger bloedverlies geen buikkrampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lelie86, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie86

Lelie86 Nieuw lid

16 jun 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Lelie86, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt: 16 jun 2016
    Dag dames,

Het is voor mij de eerste keer op een forum. Omdat het mij fijn lijkt ervaringen te delen heb ik mij toch geregistreerd.

Het verhaal: ik kwam op 5 juni erachter dat ik zwanger ben na een 'menstruatie' van 1 dag met alleen oud bloed. Ik was heel verrast en ontzettend blij, maar ik heb welgeteld 2 uur genoten van het nieuws. Ik begon mij namelijk direct zorgen te maken over het bloedverlies dat ik had gehad en 2 dagen na de positieve test begon de bruine vloed en sinds gisterochtend donkerrood bloedverlies op het toilet. Ik heb diverse malen de Vk gebeld en ze gaf constant het verhaal: geen krampen en maandverband vol helder bloed is geen stress. Morgen heb ik een vroege echo. Volgens de Vk hoeft het echt niet slecht te zijn, volgens haar zijn er vrouwen genoeg die bloedverlies hebben en zelfs lang houden maar wel een gezond kind krijgen na 40 weken. Klinkt nog hoopvol, ik ken deze vrouwen echter niet. Om mij heen genoeg zwangere vriendinnen maar die nooit een druppel bloed verloren zijn.

Nu was ik benieuwd naar ervaringen met bloedverlies die uiteindelijk dus wel goed zijn afgelopen. Uiteraard begrijp ik dat ieder lichaam anders is, maar ik vind het heel lastig nu nog een klein beetje hoop te houden!

Alvast heel erg bedankt!

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier bij de eerste vanaf 31 weken bleodverlies helder rood en maandverbanden vol! Gezonde zoon.

Bij de tweede vanaf 4 tot 17 weken bloed verlies ookbruin roze maar zelfs helderrood en regelmatig zoveel dat ik ervan overtuigd was dat er niks meer kon zitten.

Nu bij de derde a,s maandag 15 weken maar nog gee druppel bloed gehad zelfs geen roze!

Dus het kan ook evht wel goed gaan, maar ik begrijp je stress ik had dat met de tweede iok elke keer weer als ik vloeide was ik bang!

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Allereerst, de feiten: bloedverlies in het eerste trimester is 50% kans op dat er niks aan de hand is en 50% kans dat het toch niet goed gaat. Jouw verhaal kan dus twee kanten op. Er kan een vaatje geknapt zijn, er kan een bloedpropje in de baarmoeder hebben gezeten, een vleesboompje of een hematoom. Soms krijg je zelfs nog een menstruatie omdat je lichaam nog niet helemaal doorheeft dat je zwanger bent. Maar dit laatste is wel zeldzaam.

Een beetje bruin bloedverlies geeft meestal aan dat je een restje oud bloed verliest, misschien van de innesteling of van een geknapt vaatje. Rood bloed is vers bloed en geeft minder goede ervaringen, maar ook dan is er altijd nog een 50/50 kans.

Ik heb een "positieve" ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap. 'Positief' staat tussen aanhalingstekens omdat er toch niet helemaal niets aan de hand was. Ik kreeg toen ik 6 weken zwanger was behoorlijk bloedverlies. Alle kleuren van de regenboog, stolsels, veel en langdurig... De vk zei dat het hoogstwaarschijnlijk een miskraam zou zijn en ik mocht op nacontrole komen als de bloeding was gestopt, om te kijken of de baarmoeder alweer mooi 'schoon' was. Een week later lag ik op de bank bij de echoscopist en tot onze verbazing zat er nog gewoon een vruchtje met een kloppend hartje in mijn buik. Daarnaast was een lege holte te zien, waar een tweeling broertje/zusje had gezeten. Een vanishing twin noemen ze dat. De zwangerschap is verder goed verlopen en mijn kerngezonde dochter is alweer een jaar oud!

Ik hoop voor je dat je een goede echo hebt! Sterkte met de onzekerheid!

4. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Bij mij 5 dagen na mijn positieve test ook gebloed was niet heel veel op dat moment maar het was er wel. Belde ook de vk en zij zei ook geen krampen en niet flink bloedverlies dan is er niks aan de hand. Bleef een beetje aanmodderen de dagen erop dan wel dan geen bloedverlies zonder krampen.

Helaas met 11 weken alsnog gecurateert omdat het niet goed groeide. Bij mij was het bloed dus een slecht teken maar bij mij zus die maandverbandjes vol bloed had niet. Haar kindje is nu gezond en wel 7 maanden oud.

Kan dus alle kanten op.

5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb deze zwangerschap tot 16 weken bloedingen gehad door een hematoom. Soms zo erg dat het bloed langs m'n benen druppelde.

Maar, ik heb ook meegemaakt dat bloedverlies slecht nieuws bleek te zijn. Het grote verschil was dat ik toen ook krampen had. Met de hematoom had ik ook krampen, maar die voelden toch anders aan.

Dus bloedverlies kan van alles betekenen.

6. Lelie86

Lelie86 Nieuw lid

16 jun 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Dank voor jullie reacties, Fijn dat jullie je ervaring hebben gedeeld.

Ik heb sinds gistermiddag helder bloed verloren en mijn vermoeden is zojuist bevestigd middels een echo: ik heb een miskraam gehad. Gelukkig was ik zo goed als 'leeg' al en zal ik er niet veel last meer van hebben verder.

Ondanks dat het maar zo kort heeft geduurd zijn we er toch wel heel verdrietig om. Ik hoop dat het snel bij ons weer raak mag zijn en wij dan wel 40 weken mogen genieten van de zwangerschap en alle ongemakken die daarbij horen:)

Deel Deze Pagina