Helemaal waar! Veel "uh" eindes zijn vrouwelijk. Mattheij dus. Oh wauw.. Als wij nog ooit een jongetje krijgen... Ik had Mathé als jongensnaam. Maar vind Matheij veel mooiem
Ik moet wel heel erg wennen, waarschijnlijk omdat ik een Mathijs heb. Maar ik vind het wel kunnen. Matheij vind ik dan wel de beste optie. Wel een naam die hij waarschijnlijk zijn hele leven moet blijven spellen. Dat zou voor mij wel een minpunt zijn.
De naam vind ik niet verkeerd. De schrijfwijze Matthij spreekt me niet aan, omdat de s lijkt te missen inderdaad. Met een andere schrijfwijze is het helemaal prima wat mij betreft.
Ik vind qua spelling Matei het mooist, gewoon simpel. Met een naam die lijkt op een andere naam (in dit geval Matthijs) zal je toch vaak moeten spellen. Bij Mattheij vind ik de spelling onnodig ingewikkeld. Mocht je bij Matei bang zijn voor de verkeerde uitspraak, dan zou ik er Mattei van maken.
Wat veel leuke reacties! Ma(t)theij vind ik ook zeker een mooie schrijfwijze! Andere namen opties leuk, maar niet leuk genoeg. Ik ga er nog eens over nadenken, bedankt voor jullie input!