Autostoeltjes vraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DvS, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik heb een vraag. Ik heb nu deze autostoel (9 mnd - 3,5 jr/tot 18 KG) uiteraard is de verkleiner er al uit:

Bekijk bijlage 210713

Mijn zoontje is nu 16 KG en 2,5 jaar oud dus ik denk dat hij de 3,5 niet gaat redden in deze stoel. In principe hoeft dit ook niet, omdat mijn dochtertje na de Maxicosi in deze stoel kan. Ik wil voor mijn zoontje dan deze halen:

Bekijk bijlage 210714

Bij de omschrijving staat:
    Autostoeltje voor kinderen van 15-36 kg
    Geschikt voor kinderen van ongeveer 2 tot 12 jaar

Nu is mijn vraag, moet hier nog zo'n verhoger in? Ik vind die stoel namelijk zo lang kijken, terwijl deze stoel:
    http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/babynl/article8410969.jpg

Geschikt is voor 1 tot 12 jaar 9 tot 36 KG. Deze ziet er hetzelfde uit alleen met verkleiner erin, maar hier staat dus bij:
    Later als verhoger (zonder bovendeel) geschikt voor kinderen van 22 tot 36 kilo

Ik hoor het graag!

2. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Het onderste stuk is juist de stoel verhoger en kun je later zonder het rug gedeelte gebruiken.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Is het verschil niet dat de stoel vanaf 2 je kindje met de gordel zelf vastzit en de andere met een 5punts van het autostoeltje?

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    ja het verschil zit hem in de 3punts gordel. In de stoel die je wilt kopen zonder "verhoger" zit je kindje vast met de "gewone" autogordel. De druk van die gordel tijdens een ongeluk is heel anders dan een 3punts gordel. Als ik jou was zou ik die stoel kopen met de 3punts gordel, volgens mij kun je die gordeltjes er na verloop van tijd eruit halen en heb je dezelfde stoel als die je eigenlijk wilt kopen. Je kindje is nog best jong dus op deze manier weet je zeker dat hij veilig zit.

5. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Het verschil zit hem idd in de gordels. In principe is vanaf 15 kilo de stoel zonder 3 punts gordel heel veilig.
    Mijn dochter is nogal een lichte en die heeft dus zo'n stoel met 3punts gordel, zodat de jongste in de groep 1 stoel kan waar zij eerst in zat.
    Maar als ze al 15 kilo geweest was had ik er 1 gehaald zonder 3punts gordel.

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Hij weegt inderdaad meer als 15 KG.

Deel Deze Pagina