Angst voor negatieve zwangerschaptest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rachel93, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Hoi Dames,

Heel af en toe laat ik wat van mij horen, maar ik lees alles mee voor tips. Begin februari eindelijk na 1,5 jaar naar de gynaecoloog geweest, we moeten het nog een half jaar proberen is de conclusie. Alle hoop was in 1 keer weg, ook hun willen ons niet helpen. Want ach ik ben toch nog zo jong...

Nu heb ik deze maand iets anders normaal, een dag na mijn ovulatie verloor ik echt heel veel dikke witte rekbare afscheiding en in de loop van de week wel iets minder geworden, maar nog steeds verlies ik het. Nu is het vandaag mijn NOD, nog niet ongesteld maar wel veel afscheiding. Ik durf gewoon niet te testen! Ik ben echt zooo bang voor een teleurstelling die ik kan dan weer moet verwerken.

Wat zeggen jullie? Moet ik het nog even afwachten? De witte afscheiding is wel nieuwe, maar telkens als ik denk mijn lichaam te kennen doet ze weer raar, dus daar wil ik ook niet teveel hoop op leggen.

Groetjes,
    Rachel.

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik zou gewoon testen ipv in die spanning te blijven zitten.

Dan maar even de harde waarheid en weer verder kunnen dan blijven tobben.

Maar snap je wel hoor maar van wachten word hij ook niet zomaar positief, weet je wel waar je aan toe bent.

Succes meis, hoop een mooie test voor jou

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik snap dat je niet wilt afgaan op nieuwe dingen dat je lichaam laat zien, ik ben daar ook niet van. Elk symptoom wel gehad en nooit n positieve test.
    Hoe je omgaat met testen is heel persoonlijk. Ik vond het fijner om te weten waar ik aan toe was (iig een stukje zekerder) dan dat ik het erg vond om een witte test te zien. Ondertussen wacht ik makkelijker. Als je erg veel moeite hebt met witte testen dan kan je beter wachten. Hoe zeker ben je van je NOD? Als je echt zeker bent en je lf is duidelijk, dan kan je morgen wel testen.. Dan ben je 1 dag na je NOD, dan is een test bij zwangerschap in ieder geval waarschijnlijk duidelijk positief.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niet testen maakt je echt niet meer of minder zwanger. Natuurlijk is het confronterend zo'n witte test. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
    Sterkte, en als je wel gaat testen hoop ik op een mooie positieve test!

5. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

In begin had ik idd angst voor de negatieve testen maar ik heb het wel veel geoefend om angst over te winnen.

Ik zei altijd tegen mezelf; ik had negatieve test verwacht want anders had ik het te veel "ik hoop echt dat k zwanger was" in mijn achterhoofd nagedacht is dat voor mij weer niet goed omdat ik dan weer elke keer teleurgesteld kon worden. Om dat te voorkomen dat ik teleurgesteld werd en ik kon alleen pas blij en gelukkig worden als het positief was, verder niks, geen prikkelen, niet nadenken en niet veel bezighouden met soort allerlei zaken als het gaat om zwanger willen worden.

Het is mij ook wel een beetje aardig gelukt.

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ben zelf ook helemaal klaar met negatieve testen, ik test zelf echt pas als ik minimaal 2 dagen over tijd ben.

7. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon een testje wagen. Tuurlijk is het kl*te als je weer een negatieve test hebt. Maar je zit dan ook niet nog dagen in spanning zou het wel of niet. Dan weet je zelf ook waar je aan toe bent. En zolang je nog niet ongesteld bent kan het altijd nog zijn dat de test later positief is. Denk dat we allemaal elke maand wel weer bang zijn om een negatieve test te zien maar we weten dan het aan de andere kant ook bij hoort. Allemaal willen we zo graag een positieve test in handen hebben. Snap je frustratie ook wel als je al zo lang bezig bent en dan ook nog eens nog een half jaar moet wachten voordat je geholpen word. Maar wie weet is het dan niet meer nodig.

8. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Heel erg bedankt voor de berichten en de tips! Ik heb net dus een test gedaan en negatief. Maar inderdaad ik weet weer waar ik aan toe ben, ik was eigenlijk eindelijk weer een beetje positief of het zwanger worden.

Maar nee onze tijd is nog niet gekomen..

9. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    dat is zeker balen. maar zolang je nog niet ongesteld bent kan het nog alle kanten op. Maar je blijft dan niet voor niks die hoop houden als je geen test doet. je maakt je dan alleen maar gek. zo ben ik helaas ook.

10. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ach, wat jammer! Hebben jullie wel onderzoeken verder gehad bij de gynaecoloog?

11. rachel93

rachel93 Actief lid

12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ze had alleen bekeken wat de huisarts had gedaan, zaadonderzoek en een bloedonderzoek bij mij. Dat was allemaal goed en dat is ook al dik een half jaar geleden. En ze had bij mij een inwendige echo gedaan en dat zag er gelukkig ook goed uit. Voor de rest geen verdere onderzoeken? Uit die conclusie kwam dat wij elke maand 37% kans hebben, dus meer dan het gemiddelde. Wat raar is natuurlijk, want we zijn al 1,5 jaar verder.. ik ga er maar weer van uit dat ik daar over een half jaar weer zit.

Deel Deze Pagina