niet te laag? (bod appartement)

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 1 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hey meiden even jullie wijze raad,

    aangezien onze huisje van vrige week een vergissing was hebben we nu een appartement te koop gevonden we zijn gaan kijken en zijn helemaal verliefd.

    het appartement staat te koop voor 133000€ mijn man wil een bod doen van 120000€ maar is dit niet veel te laag?
    ik dacht aan 127000€ omdat ik het eertse wel heel laag vind wat vinden jullie?

    Edit mod: titel wat duidelijker gemaakt, hier graag op letten.
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als eerste bod is dat prima hoor! Je kunt snel genoeg omhoog met het bedrag, maar als je lager begint is de kans ook groter dat je bv uiteindelijk op het bedrag uitkomt die jij nu al in gedachten hebt.
     
  3. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Als eerste bod vind ik 'm laag, maar niet ongepast... Je kan altijd nog omhoog met de biedingen toch? En wie weet willen ze wel van het appartement af en hebben jullie zometeen jullie huis voor een zacht prijsje...
     
  4. Female

    Female Niet meer actief

    Ik denk dat het een goed openingsbod is. Je kunt altijd omhoog. En het is ook zeker niet zeldzaam dat er soms wel € 15.000 vd vraagprijs af gaat. Ik weet niet hoe het verder in Belgie is, bij ons in de buurt gaat er vaak heel veel vanaf...
    Succes!
    Ps staat ie op Hebbes?
     
  5. Inderdaad, je kan altijd omhoog gaan in de prijs, omlaag gaan is wat lastiger ;) ....

    Ons huis stond te koop voor 264.000 en hebben we uiteindelijk gekocht voor 237.500! Als je mazzel hebt (en ze willen van het huis af) kan je echt wel wat van de vraagprijs afpraten.
     
  6. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    ligt er wel aan hoe lang het al te koop staat, als het net te koop staat zullen ze minder snel geneigd zijn ver onder de vraagprijs te verkopen.

    Als voorbeeld ons huis stond 2 weken te koop voor 259.000 uiteindelijk verkocht voor 256.000 want er waren in die 2 weken tijd 4 potentiële kopers geweest.
    Er spelen dus veel factoren mee of de koper akkoord gaat maar normaliter begin je met een bod wat 15% onder de vraagprijs ligt.
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja idd omhoog kunnen we altijd nog het appartemant staat al een hele tijd te koop en stond zelfs eerst voor 140.000€ op de markt de mensen willen het weg omdat de man een garage heeft en die graag tegen zijn huis wil hebben geen idee of het dus dringend weg moet maar het staat al minstens een half jaar bij deze makelaar en daarvoor stond hij nog bij een andere.

    @female: hij staat op hebbes en ook bij jemar&co ;)
     
  8. Female

    Female Niet meer actief

    Hey er staan geen prijzen (meer) bij die makelaar.
    Wat is het nr vh appartement in de linkerkolom? Als ik vragen mag he ;)
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als je het maar niet inpikt :) het is nr 338 boven de cashfresh.
    prijzen staan er pas als je op de foto klikt.
     
  10. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    daarnet even gebeld naar de makkelaar de eigenaar wil niet verkopen onder de 130000€ ik debk dat ik mijn wederhelft eens superlief ga moeten aankijken straks.
     
  11. Evi21

    Evi21 Actief lid

    5 jul 2007
    160
    0
    0
    daar moet je ook niet altijd te veel op uit doen. Wij hebben huis gekocht en die mensen wouden echt niet lager dan 173.000...
    Uiteindelijk toch nog 170.000 voor betaald
     
  12. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het staat te koop aan 133000€ dus er gaat dan wel nog 3000€ vanaf maar ze willen er echt niet onder gaan.
    maar waarschijnlijk kopen we het morgen gaan we langs bij de makelaar en alles eens goed bespreken en dan zullen we zien.
    ben nu natuurlijk al door de dollle heen hihi
     
  13. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou nog 127500 proberen en dan zeggen dat ze je in gedachten kunnen houden als ze het niet verkocht krijgen of zich bedenken. Bij de meeste mensen duurt het dan nog geen week of ze happen hoor.
     
  14. Female

    Female Niet meer actief

    Hoihoi

    Nee ik zal het niet inpikken :) We hebben juist ons droomhuis gekocht.
    Ziet er leuk uit, (is niet eens zo ver bij ons vandaan trouwens, mijn zwager woont daar ook ;) )

    Ik zou idd eerst 127.500 bieden. Natuurlijk roepen ze meteen dat ze niet verder omlaag willen, maar nee heb je en ja kun je altijd nog krijgen.

    Maar.... Voor je meteen koopt, zou je niet eerst een schatter laten komen? Is toch meer zekerheid denk ik....

    Groetjes!
     
  15. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    heet dat geen taxateur...haha een schatter?
     
  16. Female

    Female Niet meer actief

    :oops:
    Ja je hebt gelijk
    Ik begin al zo te wennen hier dat ik al Belgisch denk :oops:
    Het is idd een taxateur...
     
  17. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi,
    kan je niet een andere makelaar inschakelen om voor jullie te onderhandelen
    Dat hebben wij ook gedaan en hebben totaal 13000 euro van de vraagprijs afgekregen.

    Dus misschien heb je wat aan een andere makelaar.
    Succes met je huizenjacht.

    Groetjes.
     
  18. Evi21

    Evi21 Actief lid

    5 jul 2007
    160
    0
    0
    ik zou ook eerst nog ff 127.500 proberen
     
  19. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het is dat we snel moeten zijn anders zouden we nog wat rondkijken maar in augustus moeten we uit dit appartement dus hadden we graag optijd iets gekocht.

    morgen gaan we langs met de schatter van onze bank en dan gaan we verder bespreken.
    kijk er nu al naar uit.
     
  20. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
     

Deel Deze Pagina