Morgen krijgen we om 11.15 de 20 weken echo. Onze eerste want dit is ook ons eerste wondertje. Had er tot vandaag ontzettend zin in, nu komen de zorgen, de "wat als" en de "hoe dan verders". Ik had begrepen dat je kansberekeningen krijgt, maar wat is dan goed en niet??? Want 1 op 75 is misschien bij de lotto weinig, maar ik vind dat best veel als het om de kans gaat dat ons kindje zwaar beperkt zal zijn. Of gaat dat zo niet???
De kansberekeningen horen bij de combinatietest, die wordt met ong 12 weken gedaan. Bij de 20 weken echo heb ik geen enkele kansberekening gehoord. Ze kijken naar vanalles: omvang hoofdje, onvang buikje, lengte beentjes, of het ruggetje dicht is, hazenlipje, hoeveelheid vruchtwater, bloeddoorstroom hartje etc. Bij mij zag alles er goed uit. Als dat niet zo is wordt je volgens mij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een nieuwe echo. Maar meestal is dat niet nodig!
Nee net wat Nev zegt, kansberekeningen krijg je bij de combinatietest, bij de 20 weken echo niet hoor! Hele kindje wordt nagekeken en als ze iets afwijkends zien, wordt dat nader onderzocht. Veel plezier morgen!
Vroeg hoe t gegaan was maar dacht dat t topic van gisteren was..foutjeee. kan t bericht alleen niet verwijderen