hey sinds een paar dagen heb ik soms erg pijnlijke steken in mijn borst en rond de tepel. Ook drinkt Laura heel onrustig. Ze hapt veel over de tepel alsof ze die niet kan vinden. Als ze dan drinkt laat ze veel los en strekt ze haar hele lijfje. Ze huilt soms ook als ze heeft los gelaten. Ook drinkt ze bijna om het uur en dan laat ze er weer 5u tussen. Bv. vandaag. Om 14u heeft ze gegeten. Dan vroeg ze weer rond 15u;dan weer rond 17u en nu slaapt ze nog steeds. Zijn het gewoon haar regeldagen of moet ik aan spruw denken? alvast bedankt voor je antwoord.
Het zou spruw kunnen zijn. Als de melk gaat stromen reageren ze vaak even met huilen omdat dit pijn doet in hun mondje. Kun je ook witte plekjes zien in haar mond? Het kan ook zijn dat ze beter aangelegd moet worden voor een meer bevredigende hap. Leg haar aan door haar met de neus voor de tepel te leggen. Als ze omhoog hapt duw je haar stevig aan de borst, zodat de tepel tegen haar verhemelte komt. Duw haar met de kin in de borst en niet met de neus in de borst. Dit maakt soms een groot verschil. Misschien kan, bij twijfel over spruw, de huisarts meekijken of er behandeld moet worden? succes Linda