onpartijdig advies nodig

Discussion in 'De lounge' started by Marieken, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Marieken,

Wat een moeilijke situatie..maar wil je echt nog eens op het hart drukken: jij, maar vooral ook je toekomstige kind, verdienen zoveel beter dan dit!
    Je zegt dat je vriend zelf ook dit voorbeeld heeft gehad en daardoor zo is. je zou toch niet willen dat jouw kind dus ook dit voorbeeld krijgt, of een scheiding mee moet maken omdat je het op den duur toch echt niet meer trekt!

Echt waar, je bent veel meer waard dan dat. En wees niet bang dat je alleen achter blijft, want op je profiel foto zie ik een hele mooie meid, die eigenlijk heel goed weet wat ze wil! Stel je voor dat je beste vriendin met ditzelfde verhaal naar jou toe komt, wat zou jij haar adviseren?

Ik hoop dat je, ook al is dit heel moeilijk, je het beste voor jezelf zal kiezen, dat je weet wat je waard bent!

Liefs Snoozie

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mn beste vriendin zou ik allang aan der haren uit de relatie hebben getrokken.. pech voor haar dat ik sterker dan der ben.. al probeerd ze me wel mee te sleuren ja..

eerst wachten tot die de brief vind, ben nu nog aan het werk..

3. missyb

missyb Niet meer actief

Wat ik me afvraag werkt je vriend zelf niet? ik lees dat je zelf fulltime werkt en daarnaast ook het huishouden nog doet? ik zou je vriend eens een goede schop onder zijn kont geven, en er goed over praten..als hij niet wil en er komt geen verandering in zou ik toch bij hem weggaan, hier word je niet gelukkig van en verdien je ook niet..

succes meid!

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Je moet het nooit doen op de kruimels die je toegeworpen worden, je verdient meer.

En als er een ´ander´ zou komen: dan is het lekker haar feestje, maar dan ben jij er tenminste vanaf... (zou je daar echt jaloers op moeten zijn?)

Sterkte met je beslissing
    Amber

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ach meid ik dacht ook altijd dat ik het erg zou vinden als mijn ex een ander had. En dat vond ik ook een paar weken. En daarna kon het me niks meer schelen. Hij zei ooit dat hij op haar meer verliefd was dan op mij ooit (om mij te raken zeker) maar ik weet met wat voor l*l zij moet dealen. Al is hij 80% verandert. 20% van dat kinderachtige egoisme is al te veel... nee hoor ik hoef hem nooit meer terug.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hey Marieken,

het is wel een moeilijke situatie want zover ik het begrijp gaat hier om het feit dat hij geen steentje bijdraagt in het huishouden?
    Maar hoe is jullie relatie verder dan? Want een relatie gaat verder dan het huishouden, vind ik dan.

Ik doe ook het meeste in het huishouden. Bijna alles eigenlijk, maar mijn vriend weet wel dat hij zijn spullen netjes moet opruimen en dat doet hij dan ook.
    En als ik ga werken en hij thuis is wordt de afwas wel netjes gedaan zonder dat ik erom moet vragen.
    Maar hey...hij is verder gewoon geen kei in het huishouden. Soms probeert hij het uit zichzelf, maar bakt er niks van :)
    Ik weet gewoon dat ik zoveel liefde en aandacht krijg van mijn lief dat ik het niet eens erg vind om het huishouden voor het grootste deel te doen.
    (En eerlijk.... ik doe het liever ook zelf, hoor, je eigen manier is toch de beste :p )

Maar wat ik probeer te zeggen:

Hoe is je relatie verder als je het huishouden even buiten beschouwing laat?

P.s.
    Ik zou wel wachten met een kindje.
    Nu ik zelf zwanger ben realiseer ik me echt dat beide partners 100% betrokken zijn. Het is niet altijd makkelijk zwanger te zijn, hoor.
    Er komt veeeeeeeel bij kijken. Extra stress. En je moet je afvragen of je dat er nog wel bij kunt hebben.

7. Als eerst wil ik zeggen dat ik het knap vind dat je jou verhaal hier doet.
    Deze relatie die jij beschrijft is er geen waar "jij" 100% gelukkig in bent.
    Er is niemand anders die voor jou de eerste stap kan zetten...dit moet je echt zelf doen.
    Diep van binnen weet je het wel anders start je geen topic.Het is altijd eng om over te stappen naar het onbekende,maarhet kan ook een nieuwe start betekenen.
    Het is voor een kindje ook geen leuke toekomst als zijn ouders altijd maar ruzie maken en mamma zich in het zweet werkt om iedereen maar te vreden te houden.

Je zegt dat je bang bent geen leuke partner te vinden als je de beslissing neemt om een "nieuw leven"te starten.Meid als ik naar je profiel foto kijk zie ik een knappe jonge meid!

8. bereke

bereke Niet meer actief

Sorry als dit al gezegd moest zijn maar dit is mijn mening...

Ik zou gewoon (nogmaals) eens heel duidelijk zeggen dat als er niks veranderd, je dan weg bent.

En met heel duidelijk bedoel ik dat je er echt een termijn op plakt (ik geef onze relatie nog 3 maand de tijd bijvoorbeeld) en dat je echt zegt wat je veranderd wilt zien (ik kan het huishouden alleen niet meer aan en verwacht van je dat je elke avond afwast en 1 keer per week stofzuigd,...). Dus echt hele duidelijke afspraken maken. Als hij er zich dan echt niet aan houdt, lijkt het me duidelijk... . Maar ik vind wel dat je relatie en je partner deze laatste kans verdient. Misschien snapt hij nog niet echt hoe hoog het je zit?

Succes ermee!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Lastige situatie.
    Aangezien je op het moment niet 100% zeker ben van je relatie zou ik zeker niet verder gaan met proberen zwanger te worden. Als het dan stuk loopt is het kind er altijd de dupe van.

Probeer nog één keer goed met hem te praten, zo niet kies voor jezelf. Je bent nog jong met een hele toekomst voor je. Niemand heeft het recht je zo te behandelen.

Knuff

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hey Marieken,

Volgens mij heb je je antwoord al gevonden.
    Maar moeilijk zal het blijven om echt die stap te nemen.
    Meid, je verdient veel beter en je bent veel te goed voor hem.

Misschien kun je een paar dagen helemaal niks doen in huis? Als hij dan begint te zeuren dan kun je zeggen dat ie, als jij bij hem weggaat het ook zelf moet doen!

Misschien geeft dit hoop: er bestaan geen mannen die perfect zijn, maar die van mij komt een heel eind in de buurt. Er zijn er vast nog meer.....

Heel veel succes met je beslissing!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat jaloerse gevoel bij de gedachte aan een ander is heel snel weg hoor! ik was ook bang dat ik dat zou krijgen maar toen het eenmaal gebeurde voelde ik alleen maar medelijden met haar...

los van het feit dat je beter verdient zullen jullie ook gewoon niet bij elkaar passen. hij moet dat toch ook weten? anders zou hij zich niet zo gedragen denk ik. dan is een breuk misschien ook wel onvermijdelijk...

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,462
    113
    Mijn zusje heeft in ongeveer dezelfde situatie gezeten met haar ex-vriend. Het was een relatie van aantrekken en afstoten. In het begin was hij nog lief, maar hij werd luier en gemener en niks hielp meer. Ze hadden ook samen een (koop)huis en zij wilde ook niet meer terug naar mijn ouders. Ze hadden samen 2 hondjes etc.

Uiteindelijk heeft hij haar tijdens de ruzie bijna van de trap geduwd, ze kon zich nog net vastgrijpen. Dit was voor haar de druppel!

Als je het echt niet meer ziet zitten is daarom mijn advies, wegwezen! Maar wat ik ook bij haar zag is dat ze maar terug bleef gaan, totdat er dus echt wat gebeurde. Wacht niet tot het zover is, maar kies voor jezelf.

Ze is nu alweer bijna 2 jaar gelukkig met haar nieuwe vriend en woont inmiddels ook alweer een half jaar samen. Hij is er lief voor.

Op ieder potje past een dekseltje en voor jouw zal er ook een leuke en lieve man rondlopen die je op handen draagt of op zijn minst heel lief is hihi. Ik weet hoe heftig een kinderwens kan zijn, maar bedenk wel dat je relatie nog meer moet kunnen doorstaan door kleine kindjes en het is zeker geen redmiddel!

13. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb niet alle reacties gelezen, maar alleen jouw verhaal. het klinkt mij als eenrichtingsverkeer in de oren. het zal je veel verdriet en tranen kosten maar ik denk dat je beter af bent zonder hem. je verdient beter! ik zou hem nog een keer proberen te vertellen dat je zo ongelukkig bent en als hij er niet op reageert denk ik dat je voor je zelf moet kiezen. heel erg veel sterkte in ieder geval.

14. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    meid
    ik ben het eens met de vorige reacties
    je bent nog jong, kies voor je eigen leven als je zo niet gelukkig bent
    en heus er zijn nog echt andere lieve mannen!

sterkte met je beslissing

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    Verder in onze relatie is het ook bagger, weinig aandacht en liefde. als dat er wel was geweest dan had ik het niet erg gevonden meer te doen.
    en ik doe ook alles liever zelf qua gewoon huishouden maar hij kan best mee helpen en eigen zooi opruimen. beetje aandacht geven is toch ook niet zn opoffering. maar ja..
    hij heeft ook een fulltime baan in de bouw, geloof best dat die moe is na zn dag. maar dat ben ik ook.

oke update: de brief
    het is niet helemaal gelopen zo als ik eigelijk had gehoopt.
    het enige wat die heeft gezegt is dat het leven voor hem al niet meer leuk was en ik het enige was om voor te leven. maar dat zei die terwijl die onder de deken lag en ik probeerde te praten. vandaag wil die er een einde aan maken zegt die. voor de trein springen. ook net in de sms zegt die het nog steeds van plan te zijn. maar ik maak me niet druk, geloof er niks van. is niks voor hem. al weet die wel dat het deze keer menis is. ik heb gister gewoon gegeten, en heel goed geslapen. hij at niks en heeft op de bank geslapen. normaal kan ikniet eten of slapen als we ruzie hebben. dat het nu wel lukte moet voor hem duidelijk zijn denk ik.
    ben er ook best rustig onder. het is tijd voor verandering. vanochtend wezen sporten en voel me lekker fris. alleen wel vreselijk misselijk al de hele dag. als ik niet zn sterke maag had zou ik overgeven.. (toch zwanger?) dat weet ik het weekend. mag dan testen.
    van mij hoeft die niet perse dood, heb ik hem ook gezegt. hij mag het huis houden en ik ga ergens bij mn familie in de buurt wonen.

hij is gewoon heel kinderachtig bezig, hoop waarschijnlijk dat ik hem ga smeken enzo. maar doe ik niet. ben er klaar mee.
    vanochtend kreeg ik ook te horen dat ik niet van hem hield maar toen ik vroeg om dat aan onze relatie te werken kreeg ik geen antwoord.

als jullie in de krant lezen dat een man van 26 in de omg. arnhem voor de trein is gesprongen dan is dat hem. met zijn pech zal die het nog overleven ook.

16. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje meid
    wat een reactie
    wil hij je zo niet emotioneel onder druk zetten met dreigen dat hij voor de trein zal springen?
    goed dat je daar niet aan toe geeft hoor!
    zo te lezen heb jij het al opgegeven..

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat een kinderlijke reactie, sorry hoor.
    Hij weet gewoon dat hij fout zit en alleen met deze reden kan hij je nog overhalen bij hem te blijven. Jag.

Ik heb ooit tegen een vriendin gezegd die altijd maar met zelfmoord dreigde: "Moet ik je ergens mee helpen, heb je een touw nodig ofzo?" sorry maar werd er echt moe van en iemand die er mee dreigt doet het meestal niet.

Trouwens zelfmoorden worden expres niet in de krant vermeld ;)

18. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Lekker kinderachtig van hem zeg :(.

Goed van jouw trouwens dat je sterk blijft. Laat je niet gek maken. Je verdient beter.

19. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey marieken,

Ik lees aan de kalmte in je stuk dat het nu echt menis is voor jou. Volgens mij heb jij het nu helemaal op een rijtje in je hoofd waardoor je er inderdaad zo rustig onder kan blijven.

Goh, en je zal inderdaad net zien dat je zwanger bent nu...probeer alvast te bedenken wat je ook in die situatie zou willen. Wil je bij hem blijven als hij bijv. ineens jullie zwangerschap geweldig vind? Of lijkt het je dan nog steeds beter om te vertrekken en jullie kindje alleen op te voeden. Ik wil maar zeggen, zorg dat jij zelf deze keuze maakt, van te voren, en je niet laat verleiden door zijn zoete woorden en over een x aantal maanden weer in hetzelfde schuitje zit!

Veel sterkte vandaag!

xxx

20. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Neen, maar treinontregelingen/vertagingen wel :p Nee sorry, flauw.

Erg kinderachtig van hem idd maar zoals je zelf al door hebt is t gewoon een loos dreigement en meer niet. Mensen die zoiets afschuwelijks van plan zijn gaan dat echt niet van tevoren fftjes aangeven ;)
    Heb ook zo'n ex gehad, hij zou wel fftjes van de hoogste flat springen. Heb m een lift naar die desbetreffende flat aangeboden maar natuurlijk werd dat afgewezen. :rolleyes:
    Kan je vertellen dat, nu jaren later, hij nog springlevend is en 4 kids heeft ;)

Meid, klinkt makkelijk praten maar onthoud dat alles met een reden gebeurd en dat achter de wolken echt wel een keer de zon schijnt! Je komt er wel!

Sterkte!

Groetjes Jessy

Share This Page