onpartijdig advies nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieken, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Is hij nou helemaal besodemieterd? Jij laat hem weten dat jij niet meer gelukkig bij hem bent, en vervolgens probeert hij je te chanteren door met zelfmoord te dreigen? Mijn hemel, wat een egoïst!

Marieken, zelfs als je nu zwanger bent... Je schreef dat je ervan overtuigd was dat hij een leuke vader zou zijn, maar is dit echt de vader die je je kind toewenst?

Ik hoop van harte dat hij niet voor de trein spingt, maar ik hoop ook dat jij voor jezelf kiest, zwanger of niet. Jij verdient beter dan een man die je als sloofje gebruikt, en je eventuele kindje heeft meer aan een gelukkige single mama die alle aandacht voor hem (m/v) heeft dan aan een vermoeide mama die alles in d'r eentje moet doen en ondertussen ook nog probeert papa tevreden te houden.

Ik wens je sterkte en wijsheid toe.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vaak als ze er mee dreigen doen ze het niet, dan zou hij het wel doen zonder het te zeggen.allemaal dreigementen dus.
    Lees idd heel veel kalmte en vastberadenheid bij je. Goedzo ! kies voor jezelf.
    En mocht je toch zwanger zijn, vergeet dan niet dat het een reden is om perse toch bij elkaar te blijven he ! een kind is vaak gelukkiger met aparte ouders als in een huis waar een nare sfeer hangt.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    @marieken: mijn ex stuurde mij ook dat soort smsjes: zonder jou kan ik niet leven, ik spring voor de trein en nog meer van dat soort dingen. Maar in bijna alle gevallen geld dat als ze het het hardste roepen, ze het niet doen.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat een verschrikkelijk manipulatief mannetje. Ik heb maar één advies: wegwezen bij een kerel die jou zó ongelukkig maakt! Van dat soort chantage gedrag krijg ik kotsneigingen. Sorry hoor, maar dat maakt mij ontzettend boos!
    En ik hoop dat jij je boosheid ook kan vinden. Het is moeilijk als je weinig zelfvertrouwen hebt, maar op deze manier ben je doodongelukkig. Probeer bij jezelf te blijven en te bedenken wat jíj wil. Hoe zie jij je leven voor je? Waar word jij gelukkig van?
    In een goede relatie is het geven en nemen en je wilt de ander gelukkig zien en daarvoor je best doen. Hier is er maar één iemand die alles geeft en dat ben jij.

Ik wens je heel veel sterkte in het maken van je beslissing.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kan me eigenlijk alleen maar bij voorgaande reacties aansluiten... Hou het gevoel en de gedachten die je nu hebt vast! Je bent sterk, en jij komt er wel! Ik wens jou heel veel succes voor de komende periode, en heeeeeeeeeeeel veel liefde en geluk voor de toekomst!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    bedankt dames, ik ben echt blij dat ik het eindelijk heb gepost. ik had gewoon ff 20 dames nodig me de juiste weg wezen.

nu zit die ook weer te smsen dat die geen ander wil, en dat die niet zo maar kan veranderen (hallo! je hebt 4 jaar de tijd gehad!) en ik heb gezegt dat vanavond de laatste kans is. ik heb morgen vrij, zolang die niet besluit er voor te vechten dan pak ik morgen mn spullen in. vanacht slaapt die nog maar op de bank. heb mijn slaap kamer bij mn vader nog dus kan zo terug.
    stiekum denk ik dat het voor mij niet zo erg zou zijn als die voor de trein springt. oke ik zou flink janken enzo maar uit eindelijk krijg ik alles. alle dieren, alle spullen, huis is direct half afbetaald.. en geen gezeur meer..
    klinkt wel heel hard he.. ik wens het ook niet.. maar toch..

en ik zou het heerlijk vinden om zwanger te zijn, ookal is het van hem. en het zal geen probleem zijn het zelf op te voeden. dat doe ik al jaren met ander mans kinderen. en zal steun genoeg krijgen thuis, lieve ouders en genoeg broers en zussen. heb er wel zin in eigelijk..
    hopelijk snel eigen plekkie in de buurt vd familie.

nou praat ik wel stoer.. eerst maar eens spullen pakken en weg gaan. dat word moeilijk genoeg.. en dan ook nog eens weg blijven..

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Meis, heel veel goed advies gelezen.

Ik kan er maar één ding aan toevoegen: wegwezen !

Het leven is te mooi om in deze situatie te zitten.

Knuffel,

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou meid, je hebt voor jezelf gekozen. Dat is klasse. En of dat nu een leven met of zonder hem wordt, je hebt zelf de verandering in handen he. Hou dit vast. Je bent hardstikke jong. Dat kind komt er vast wel en die fijne relatie (of dat nu met of zonder hem is) ook. Zolang jij maar vast blijft houden aan wat jij wil!

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als jij t gevoel hebt dat je een bijrol speelt in je eigen leven zou je dan niet eerst de regie over je eigen leven weer oppakken.. en je gevoel volgen..
    Nu ik je verhaal gelezen heb, probeer ik me een beeld te vormen hoe t gezin er uit ziet.. Dan ben je de sloof van t gezin.. Jij alle lasten.. je vriend de lusten..
    Ik heb t gevoel dat je dat beeld niet voor ogen hebt van een gezin..

Probeer eens de plussen en de minnen van deze relatie op papier te zetten.. waarschijnlijk zul je ook een end komen van een gezin met deze jongeman.. Aan de hand daarvan kun je een keuze maken..

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je hebt een verstandig besluit gemaakt.
    Als iemand op uiting van gevoelens alleen maar kan zeggen dat ie er dan een eind aanmaakt....dan wordt je ook niet serieus genomen!
    Dat is wel een hele laf antwoord.

En dat ie niet kan veranderen.....dat is ook de makkelijkste uitweg die er bestaat!

Mocht er een kleintje onderweg zijn, dan weet ik zeker dat het niets tekort zal komen.
    Jij hebt alle liefde in je, die dat kindje nodig heeft!

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    jeetje wat een bekend verhaal.. ik herken me er wel in (hoop niet dat je het erg vindt om mijn verhaal aan te zien) heb 10 jaar geleden ook zo'n relatie gehad met een jongen die mij voor zijn karretje spande, wat is het moeilijk om weg te gaan, maar ik had hem ook meerdere keren gezegd dat er iets moest veranderen omdat ik anders een punt achter de relatie zou zetten, nou dat duurt dan 2 weken en dan is het weer net als eerst. Ik denk dan mensen wel kunnen veranderen, maar dingen die je in je opvoeding hebt meegekregen kleeft aan je, dat verander je niet zo maar, hoe graag je ook wilt, je weet vaak niet hoe. Op een gegeven moment is hij fysiek geweld gaan gebruiken en toen was het BAM rot maar op. Toen hij niet thuis was heb ik zijn spullen in tassen en dozen in het portiek gezet en ben ik een paar dagen naar mijn ouders gegaan. Ik heb nooit meer iets van me laten horen. Hij kwam wel steeds aan de deur en belde me dan, erg bedreigend alsof ik spijt moest hebben dat ik het had uitgemaakt, terwijl hij me liep uit te schelden voor alle erge dingen die je maar kunt bedenken. Helaas pindakaas, jij hebt je kans gehad. Ik heb het daarna nog eens moeten doen met een andere jongen die ook geen mallemoer in de huishouding deed, als we boodschappen gingen halen moest ik de tasje sjouwen weet je wel. Mekkeren dat het ergens plakt maar geen doekje over de vloer willen halen dan weetje wel. Nou doeiii, die was ook snel vertrokken. :D Meid ik ben volgende week 29 en heb nu sinds 2,5 jaar de man van mijn leven. Ook wij hebben wel eens ruzie maar we laten elkaar wel in de waarde en accepteren elkaar. We verdelen de taken in/om huis. Communicatie is erg belangrijk. Je bent 22, nog hartstikke jong! Kom voor jezelf op en trap er alsjeblieft niet in, veranderen doen anderen (lees de meeste mannen) uiteindelijk niet. (uit ervaring)

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel sterkte en succes het wordt nog een zware tijd voor je. Neem desnoods je beestjes mee (hij geeft ze waarschijnlijk toch geen eten met zijn luie reet) :D 1-0 voor jou ;)

12. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Beste Marieken,

Ik denk dat iedereen die in een soortgelijke relatie heeft gezeten het met me eens zal zijn dat er een tijd komt dat je jezelf af moet vragen "Wat wil ik?"
    Meestal weet je dat al van binnen, het moeilijke is inderdaad de stappen te ondernemen om het te krijgen, maar probeer eens 10 jaar in de toekomst te kijken, hoe wil je dat je leven er dan uitziet?
    Ik heb het hele topic gelezen en ik heb zo lang mogelijk jouw vriend het voordeel van de twijfel willen geven, ik ben zelf ook niet heel netjes en zou het niet fijn vinden als ik in mijn eigen huis volgens strikte normen zou moeten opruimen.
    Maar het feit dat hij zo reageert op jouw brief, wat een egoistisch kind zeg!
    Ik heb zelf een relatie gehad ooit met een hele egoistische, bezitterige man, het heeft veel kracht gekost om uit die relatie te breken, dreigen, schuldgevoel geven, geweld, de hele shit.
    Als je echt je spullen gaat pakken, zorg dat er iemand bij je is, mijn eigen rottige ervaring, misschien niet nodig maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
    Nu jaren later moet ik er niet meer aan denken om met iemand te wonen die mij niet als beste vriendin behandelt.
    En neem het van me aan, leuke, lieve, aandachtige manen bestaan wel.
    Ik ben al jaren heel gelukkig met mijn lief.

Heel veel sterkte!

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou hij zorgt wel voor de dieren hoor, wat droge brokken geven doet die nog wel. en is verder heel lief en knuffelig met ze. kusjes geven en zeggen hoeveel die van ze houd. maar gek genoeg doet ie dat niet bij mij (meer).

en hij zal geen geweld gebruiken, heeft die nog nooit gedaan. ik was altijd de gene die ramen ingooide en expres dingen ging slopen tijdens een ruzie.
    maar ik neem zeker iemand mee, heb best veel spullen daar. ook meubels enzo. dat word een kleine vrachtwagen vullen.

weetje ik hoop dat die vanavond niet wilt praten enzo en dat ik morgen inderdaad mn spullen pak. ben bang dat die me toch weer om weet te kletsen door te knuffelen enzo.
    gister had die ook ineens gestofzogen en zn zooi op geruimt..
    ben gewoon verslaafd en bij elke fix ben ik weer terug bij af.. maar wie weet is dit een goede basis om bij de volgende ruzie echt weg te gaan..
    we zullen zien..

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hallo marieken,
    voor mij heel makkelijk gezegd, vanaf mijn bank in mijn huis waar ik met mijn lieve, attente vriend woon, maarrrrr....:

waarom nu zeggen 'dit is een mooie basis om bij de volgende ruzie weg te gaan'. je gaat toch NU weg?! je had hem een ultimatum gesteld, en ik zou echt niet nu weer terug gaan krabbelen daarvan. dan verlies je al je geloofwaardigheid, naar hem toe, maar óók naar jezelf!

probeer vanavond nog een keer het gesprek met hem aan, en als hij weer stug doet en niks wil (en slap dreigt met zelfmoord, mán wat laag! :( ), dan weet je wat je te doen staat.

zo te horen heb je een goed vangnet (familie). tuurlijk gaat het heel zwaar worden in het begin, maar voor de langere termijn ga je jezelf zoooooooo dankbaar zijn dat je weg bent gegaan!

ongelijkwaardige relaties word niemand (!) ooit gelukkiger van. er veranderen gaat je vent na 4 jaar (en zo'n voorgeschiedenis met pa die ook zo is/was) niet, vrees ik.

ik wil je veel sterkte, kracht en wijsheid wensen! you go girrrrl! :)

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Lieve lieve meid.

Wat een verhaal en wat een gedoe.
    Ik hoop met recht dat je vanavond echt weg gaat want dit is geen basis om een kindje op de wereld te zetten.
    Je bent nog jong en er zijn zoveel andere leuke mannen op de wereld die je wel met veel liefde en respect behandelen.

Meisje echt zorg dat je bij hem weg komt want hier wordn jij en je toekomstige kindje niet gelukkg van.

16. missyb

missyb Niet meer actief

Maar je gaat hem nog een kans geven of je gaat nu echt weg?

Over dat voor de trein springen en dat jij dat alles krijgt vind ik eerlijk gezegt wel wat Materilistisch over komen, het gaat je toch om de je relatie niet om de spullen die je hebt?

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Meid, je weet het al, je zegt het al, je hebt het met 'm gehad..
    Hij heeft al verloren alleen weet hij het nog niet.. Kap er nu mee en niet de volgende keer, je bent nu zo ver! Heel veel succes meid en we zullen je steunen!

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey marieken, die van mij dreigde ook met zelfmoord en weet ik veel wat, en hij is nog steeds springlevend!

bovendien ben je voor niemand anders verantwoordelijk dan voor jezelf!

neem dat besluit, en volhouden! zelf ben ik nog een keer naar mijn ex teruggegaan, en daarna begon de grootste ellende pas. dus wees sterk, ga weg, verbreek het contact met hem, handel het zakelijke (zoals je huis) via een tussenpersoon af en blijf bij hem weg!

waarschuw ook je ouders alvast dat je eraan komt.

veel sterke meis! *knuf*

19. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Stel als hij dat zou doen dan zit je met de schulden hoor, want je kan een levensverzekering hebben maar daar is zelfmoord van uitgesloten.

Spullen pakken en nu wegwezen!

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hey Marieken, hoe gaat het nu met je? Is het gisteren nog gelukt om met hem te praten?

Deel Deze Pagina