Hoe weet je nu straks of je gewoon oefenweeën hebt of echt weeën? En zijn voorweeën nu oefenweeën? Ik heb snds gister soms al eens wat buikpijn niks erg en maak me niet druk maar vroeg me dit nu af....
Als je echte weeen hebt merk je het echt wel tenminste ik wel, ze kwamen echt opzetten bij mij, eerst gewoon beetje vage buikpijn, daarna om de 10 minuten ofzo even een opkomende en weer afvagende pijn en die werd steeds heviger, eerst kon ik nog gewoon tijdens de pijn de was opvouwen, een half uurtje later moest ik al even rustig blijven staan en goed ademhalen en nog een half uur later kon ik ze alleen nog puffend opvangen . Voor- of oefenweeen worden niet heftiger in pijn en verdwijnen vaak als je bijvoorbeeld even gaat douchen. Ik dacht ook van tevoren, hoe moet ik nou weten of het echt is? maar de verloskundige zei al, en dat is ook echt zo, als het echte weeen zijn dan twijfel je niet meer.
Ja hahaha ik heb al een dochter dus ik weet wel hoe echte weeën aanvoelen maar ze beginnen altijd rustig zeg maar... Maar nu bij een tweede zwschap kun je eerder last krijgen van oefenweeën maar hoe weet e nu of het ook echt oefenweeën zijn...snap je wat ik bedoel?
Voorweeen verdwijnen niet altijd als je even gaat douchen. Soms blijven ze dan nog wel een tijdje aanhouden. (Om uiteindelijk toch weer te stoppen.) Zo mogen ze bv ook geen pijn doen. Nou deden ze dat bij mij zeker wel, sommige moest ik ook echt wegpuffen. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap in de laatste 3 weken regelmatig voorweeen gehad. Die uiteindelijk 3cm onsluiting hebben opgeleverd, dus blijkbaar doen die weeen toch wel wat, ookal ga je dan nog niet echt bevallen. Toch ging ik bij de voorweeen niet over een bepaalde grens, dus werden op een gegeven moment ook niet pijnlijker en volgden elkaar ook niet sneller op. Maar verzwakten dan uiteindelijk weer. Toen ik eeeiindelijk echt goede weeen kreeg, twijfelde ik idd niet meer. Ik heb de vk gebeld en gilde zowat in haar oor: Deze keer weet ik het zeker, hij komt!!! Blijkbaar was dat heel overtuigend want ze wilde niet eens meer langs komen, de keer ervoor dat ik belde nog wel, maar ze stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis. En idd ik ging toen echt bevallen.
@Gwen ja dat bedoel ik dus.....ik ben bang dat ik het niet door heb snap je? Vorige zwschap had ik blijkbaar ook al weeën en had het zelf niet door dacht dat het oefenweeën waren! Ik bedoel als jij een persoon bent die een hoge pijngrens heeft heb je het niet zo snel door.... Weet niet waarom maar maak me hier druk om zullen wel hormonen zijn hahahah
ja stom he......ach is ook niet slecht hoor om erover na te denken natuurlijk.... Nog een vraagje aan jou zijn je kindjes allemaal rond dezelfde termijn geboren? Ook weer zoiets, ik ga ervanuit dat nm 2 niet overtijd zal gaan, is en gevoel, maar mischien ook dat je van je eerste keer bevallen uitgaat...
Ongeveer wel ja, ze waren alledrie te laat! Ik blijf alleen wel hopen , misschien tegen beter weten in,dat deze een keer op tijd komt.
ik heb ook altijd begrepen dat oefenweeen afzakken bij het douchen. Maar hiervoor zal ook wel gelden : Uitzonderingen bevestigen de regel... En weten hoe weeen voelen als het begint.. tja, als ik weleens hoor hoe heftig mensen ' oefen weeen' hebben, betwijfel ik of ik qua gevoel het verschil weet hoor. Toen het begon bij de 1e, wist ik het ook niet zeker... Ik had verwacht dat het veel meer pijn zou doen. De vlos vertelde dus dat dat opbouwde.. tja een paar uur later piepte ik wel anders hihi. Maar in het begin had ik echt zoiets van 'is dit het nou? dat kan toch niet?'
Waar ik me vorige keer zorgen maakte over of het wel of niet begonnen was (moest meteen naar het zkh ivm medische bevalling) sta ik er nu een stuk relaxter in. Die echte weeen vond ik niet te vergelijken met voorweeen etc. dus waar ik vorige keer steeds twijfelde is dat gevoel nu helemaal foetsie.
Ik zat op de ochtend van mijn bevalling me hetzelfde af te vragen..is dit nu voor de oefen of 'for real?' Iedereen zegt almaar, nou als het weeen zijn VOEL JE HET WEL! Ik heb lang gewacht met bellen van de vk...ik kon maar niet geloven dat dit 'het was' toen ze om de 5 min kwamen en een minuutje aanhielden heb ik nog gewacht, ik wist het gewoon niet zeker omdat ik het helemaal niet zo heftig vond! Ja ik moest wel puffen maar ok.. We hebben gebeld toen ik ook slijmerig bloedverlis had..ze was komen kijken en had ik al 8 cm ontsluiting...45 min. later is ons zoontje geboren! Dusss, als je twijfelt...zou ik toch even bellen om de vk te laten kijken hihi!
Ik heb een nacht en een dag oefenweeen gehad... op een gegeven moment kwamen ze om de 4min. Hier zei de vlos als ze om de drie minuten komen, moet je bellen.... en ze zei dat het nog kon afzakken. Toen braken diezelfde avond mn vliezen en toen kwamen de echte ween... en snel ook hahaha.
ik heb me daar tijdens mn zwangerschap en toen ik eenmaal voorweeen had regelmatig druk om gemaakt. mn bevalling van alyssa duurde 5uurtjes en een 2de gaat meestal snellen en ik was dus bang dat de vk te laat zou zijn als ik het niet zou herkennen. ik kan je nu vertellen dat ik echt wel wist dat het een serieuze wee was toen ik de eerste voelde. na de eerste wee braken ook bijna gelijk mn vliezen, maar ik voelde gelijk dat dit echt was, het voelde zo anders dan de voorweeen. ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent. liefs doris
Ja ik heb nu denk ik echt gewoon soms eens wat oefenweeën, ze zijn helemaal niet pijnlijk ofzo maar een beetje dat zeurend gevoel...is ook nog wat vroeg voor weeën he? @Willet ja zo zie je maar.... Ik hoop dat gewoon nu weer eerst mijn vliezen breken dan weet je het tenminste zeker dat het is begonnen hahaha
bij mijn eerste had ik helemaal geen voorwerk... geen oefenween of harde buiken. Toen het begon wist ik eigelijk meteen dat dit het was en dat was ook zo. Nu heb ik al vanaf week 32 regelmatig oefenwerk en de laatste dagen helemaal. Toch weet ik dat dit geen echte ween zijn en dat ik die straks vast weer meteen herken. Ik heb er echt zin in hoor, hoop zo dat het snel doorzet!! Kan niet wachten om de kleine vast te houden!!
@Makkie ja precies ik heb soms gewoon wat stekerig zeurend gevoel en ken het niet van de eerste zwschap... Maar schijnt bij je tweede zwschap allemaal normaal te zijn he? Maar jij bent nu klaar om te bevallen dus laat maar gaan he...