Ik drink mijn koffie doorgaans zwart maar ik trakteer mezelf wel iedere dag op 1 of 2 bakkies met heerlijke opgeschuimde melk. Als ik thuis ben altijd eentje in de middag en op mijn werkdagen in de koffiepauze en in de middag om 3 uur, echt zo'n verwenmomentje.
Ik vind roken op een terras ook zo ontzettend goor. Afgelopen maandag waren wij in Delft en daar was een deel van het terras rookvrij dus helemaal top. Dan zit je lekker op een terras en dan zit er iemand naast je als een ketter te roken en krijg je zo'n rookwalm in je gezicht. Of ze dit helemaal gaan verbieden verwacht ik niet zo snel want ze missen dan inkomsten maar het zou wel fijn zijn als je een deel roken en niet roken heb, dan heb je ieder geval een keuze.
Ik vind een man die enkel thee drinkt echt een afknapper. Ik drink echt zelden thee, ik vind het zo smakeloos, gekookt water met een smaakje net zoals verse muntthee, die lucht alleen al. Ik word daar helemaal naar van.
Mijn onpopulaire mening is dat ik vind dat presidenten, koningen/koninginnen en pausen etc met pensioen moeten na hun 65e Ik vind echt dat deze mensen te oud worden om in te spelen op de behoeften van de jongere generatie. Vaak ( niet altijd, maar wel vaak) zijn ze ontzettend conservatief in hun denkbeelden. los daarvan kan iemand geen land of kerk leiden als hij of zij door ouderdom met zijn gezondheid gaat kwakkelen.
O'ja heb ik ook nooit zoveel mee gehad, al vond ik 2019 wel geweldig met Duncan Laurence maar voor de rest is het veelal niet om aan te zien.
Ik vind die hele navo top zonde van het geld. Wat mij betreft hadden ze dat lekker in Brussel gedaan (waarvoor veel meer faciliteiten zijn) of online via teams ofzo. Ook belachelijk hoeveel wegen en snelwegen er worden afgesloten.
Mijn impopulaire mening: muntthee is geen thee. Dat is heet water met wat takken erin. Hetzelfde voor gemberthee. Thee maak je met bladeren van de theeplant. Al het andere zou je kruidenthee moeten noemen, maar kruidenthee vind ik dus ook nog steeds geen thee. Maar goed, pindakaas heeft natuurlijk ook niets met kaas te maken en zo kun je nog wel even verder gaan, dat weet ik ook wel. Maar nog steeds: munt-, gember- en kruidenthee zijn géén thee. Puh Overigens dus wel een theedrinker (want koffie is vies). Maar dus niet van dat spul wat ze thee noemen maar het niet is.
Maar waarom vind jij het niet kunnen dan? Omdat ze dan aan t eten zijn in de winkel of omdat er 20min later voor betaald wordt?
Dat klopt niet helemaal. Muntthee is gemaakt van (meestal groene) thee met als extra smaakmaker munt, en vaak nog suiker. Dat is tenminste de muntthee die ik ken, en hoe ze die in noord Afrikaanse landen zetten. Ik heb nog nooit thee gehad zonder thee... Ietwat gerelateerd maar mijn (onpopulaire?) mening is dat deze thee niet per se Marokkaans is Ik merk dat vaker: noord Afrikaanse gerechten/gebruiken/dingen enz worden vaak zo zonder pardon Marokkaans genoemd. Terwijl het een groot gebied is van verschillende landen.
Nope, ik vind koffie vies en vind het stinken. Ik drink overigens ook niet standaard thee. Gewoon water.
Hier krijg je gewoon letterlijk kokend water met muntbladeren erin. Zelf houd ik echt niet van munt, maar man en zoon bestellen het regelmatig.
Hier is muntthee meestal wel gewoon takjes verse munt in heet water en that's it. En gemberthee zijn dunne plakjes gember in heet water, eventueel met iets van citrus erbij. Ik lust t allebei graag.
Dat is dan inderdaad muntthee ja. Maar zoals het hier gedronken wordt, is het heet water met wat takken munt erin. En dat is dus geen thee, maar takkenwater.
Heb je al eens een combi geprobeerd, die hebben ze hier ergens bij een pannenkoekenrestaurant. Met plakjes gember, munt en sinaasappel...heerlijk. Maak ik thuis ook vaak.