Dat zou ik best wat vinden ja. Niet iedereen wil/kan het leger in. Maar iedereen kan wel een bijdrage leveren aan de maatschapij. Dus wil/kan je niet in militaire dienst? Dan kun je kiezen uit X/Y/Z.
Dat zei ik ook, dat ik vooral kruiden infusies drink waarin dat dus niet zit Ik las bij het voedingscentrum dat 3 koppen groene/zwarte thee de max is ongeveer. Ik drink veel meer dan dat aan thee, dusbm daarom beperk ik de groene thee.
Voor sommige is het misschien leuk of te doen maar voor een heel groot gedeelte ook niet. Ik zie me als introvert helemaal overlopen. Kost de maatschappij daarna misschien een hoop geld dan om me weer oke te krijgen. Sowieso. Jarenlang het leven en dromen uitstellen van veel jongeren die een toekomst willen opbouwen. Mijn zoon wil of kapper worden of met dieren werken of een mengeling. Hij gaat nu al vaak mee met me naar het kattenasiel. Deze jobs dragen ook bij aan de maatschapij. Zijn toekomstdromen kunnen natuurlijk nog veranderen maar verplicht in een dienstplicht (welke dan ook) vind ik niet oke.
Dat zou ik dan wel weer prima vinden. Invoering van de militaire dienstplicht zie ik niet zitten. Kan me gewoon niks voorstellen bij mijn zoon met een dodelijk wapen in zijn handen. Laat staan dat hij moet leren dat te gebruiken op mensen. Maar een jaartje uithelpen in de zorg/ onderwijs /groenvoorziening / onderhoud speeltuinen / dierenasiel / azc Of verzin maar nuttige bestedingen. Soort van verplicht tussenjaar na het behalen van je middelbare school diploma.
Absoluut niet! Waarom zou je een stel kinderen (want dat zijn ze eigenlijk nog) aan de frontlinie zetten van een oorlog die niet hun oorlog is?! Laat al die presidenten het zelf maar onderling uitvechten, desnoods ouderwets te paard met een zwaard in hun handen. Dan valt er tenminste hoogstens maar 1 dode. Overigens is een maatschappelijke stage hier op de middelbare school al wel verplicht. Zoon vond het vorig jaar zo leuk, dat bij dit jaar spontaan vrijwilligerswerk is gaan doen.
Precies! Wat een fijn moment toen zoon die brief kreeg zeg, maar niet heus. En nu straks dochter. 17 lijkt heel wat als je jonge kinderen hebt, maar ondertussen zijn ze echt nog wel kindjes dan hoor.
Ik niet. Mijn 17 jarige een geweer in handen drukken vind ik geen goed vooruitzicht. Als je zo'n voorstander bent, je kunt jezelf altijd aanmelden natuurlijk.
Hier thuis willen ze niks liever dan in dienst (oke, als profvoetballer niet lukt). Mijn oudste is er ook al echt mee bezig. Ik snap niet waarom mensen daar zo tegen zijn. Maar ik ben wel tegen verplichting. Vooral omdat je Defensie niet kan opzadelen met mensen die niet willen/kunnen. Er is nu al een groot tekort aan instructeurs, dus het is ook helemaal niet mogelijk. Ik vind ook niet dat je iemand kan verplichten een jaar maatschappelijke dienst te laten draaien. Als je niet weet wat je wil en je wil ergens meekijken: helemaal goed. Maar verplichten? Nee.
Maar die van jou zijn 11 ofzo? Mijn zoon (17) overwoog het ook, maar nu het dichterbij komt, vindt hij het toch niet meer zo'n interessant idee. Ook niet zo raar, want als je ouder wordt zie je ook echt wel dat de wereld anders in elkaar zit dan wanneer je nog een kind bent. En ik ben niet tegen als hij er zelf voor kiest. Als hij zelf erachter staat en een weloverwogen beslissing neemt, steun ik dat helemaal. Maar niet gedwongen en niet zo jong al.
Hm dienstplicht hoeft niet in te houden dat 17-jarigen meteen aan de frontlinie staan he. Volgens mij is daar ook jarenlange training voor nodig. Ook voor het hanteren van wapens. Gewoon een beetje ploeteren door de modder enzo, kamp van koningsbrugge achtig Los daarvan ben ik er ook niet voor hoor. Hier een zoon van 10, met een heleboel kwaliteiten, maar ik vrees niet in het leger, daar gaat hij kapot. Helemaal principieel gezien ben ik tegen alles wat met leger te maken heeft. Want als je geen leger hebt kun je ook geen oorlog voeren. Dus wereldwijd maar snel afschaffen!
Hoe zie je dat voor je qua school dan? Want mijn 17 jarige heeft nog 1 of met pech 2 jaar middelbare school te gaan hierna.
Dan kan je alle speciale dagen wel afschaffen. En ja, na verlies van een dierbare zijn bepaalde speciale dagen extra verdrietig. Maar dat verdriet komt toch wel boven, al verstop je alles wat je aan diegene laat denken. Dat het zo commercieel gemaakt noet eerden is jammer. Maar waarom een andere moeder haar dag met lieve knutsels en verwennerij ontzeggen (en daarmee ook de mooie herinneringen) omdat jij het niet(meer) hebt? Mijn vader is 9 jaar geleden overleden. Vaderdag hadden we niks mee. Maar zijn verjaardag vieren we nog elk jaar met een gezellige lunch. Ja dat confronteert met het gemis. Maar is dus daarom dus juist belangrijk.
Helemaal eens Te beginnen met wapenproductie en handel. Draai die industrie maar om. Alles wat kan schieten of ontploffen onschadelijk maken. Wereldwijd.
Nou die 17 jarigen die dan misschien wel niet gelijk aan het front staan, maar die wel alle andere dingen moeten opgeven.