Papa en mama waarschijnlijk Maar er zijn er genoeg die gewoon nog niet weten wat ze willen studeren. En daarom een jaar uitstel nemen. Mijn nichtje bijvoorbeeld. Zij had wel een baantje erbij. En dan zijn er nog die juist willen reizen en daarvoor gespaard hebben.
Ik ken en volg het niet voldoende om een voorkeur te hebben. De kwaliteiten zijn uiteraard het aller belangrijkste. Dus hopelijk is deze keuze eentje op basis daarvan.
Mij lijkt zo'n jaar maatschappelijke dienstverlening juist een prima tussenjaar waarin je goed kan nadenken over een vervolgopleiding.
Had het gehoord. Ben niet gelovig maar zo zaken volg ik wel.. Vanaf dat ik hoorde dat de kerkklokken lawaai maakte in ons dorp, heb ik de tv opgezet .
Jongste is ernstig atheïst maar vind de reuring wel boeiend dus hij vroeg vanmorgen al of er witte rook was. Dus we hebben net tijdens het eten de livestream aangezet.
Ik had het vanmiddag toevallig even opgezocht. De jongste paus was 12 (of 18, volgens sommige bronnen). Het was in een tijd waarin er veel corruptie was, Pausen werden gekocht, afgezet, herkozen na betaling, enz. https://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Benedictus_IX
Ja ook gevonden, maar scrol je bij de vraag wie de jongste paus was krijg je een andere naam omdat ze daar de leeftijd van weten tja 12… of 18.. in die tijd werd dat niet als vreemd gezien waarschijnlijk. Zat die al getrouwd waren. Hoewel wij dat met verbazing lezen denk ik dat je naar de context moet kijken
Je was met max 40 al dood dus 18 is prima leeftijd, haha Maar goed, voor lange tijd waren Pausen niet meer dan corrupte staatshoofden. Pas sinds (geen idee) dat Pausen weer echt geestelijk leiders werden.
Ligt het er niet aan vanaf wanneer je begint met het bijhouden? Deze was wel ruim 1000 jaar geleden. Benedictus IX was drie keer verkozen tot paus waarvan dus de eerste keer op zeer jonge leeftijd (waarover de exacte leeftijd niet heel duidelijk is), was trouwens ook de enige paus die zijn pausschap heeft geprobeerd te verkopen, of daar werd hij althans van beschuldigd.
Als er maar een nuttige invulling is van dat jaar. Ze zouden bij mij ook zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen onderhoud (kleding, uitjes, vakantie, enz).
Zou mooi zijn als zo'n dienstverleningsactiviteit aansluit bij je beoogde studie. Kun je alvast kijken of die richting iets voor je is. Dat scheelt ook veel terugbetalen van studieschuld als je een jaar een verkeerde studie hebt gedaan.
Wat ik me bedenk: dat lijkt mij ook een ding voor de nieuwe paus: woon je in Chicago, je gaat op reis naar het Vaticaan om te stemmen en dan moet je daar gewoon blijven wonen… voor altijd… lijkt me toch een shock voor zo’n man
M’n oudste niet, die kreeg vorige maand de brief, haar reactie: “ik laat me liever meteen kapot schieten dan dat ik het leger in moet”
Maar hij weet dat dat een mogelijkheid is. En misschien wel 1 waar hij juist op hoopte. Zou hij anders ook nee mogen zeggen? Geen idee hoe dat gaan in zijn conclaaf.
Uiteraard weet hij dat, maar toch… ik geloof niet dat hij het verwacht had ( ik niet in elk geval ) of een paus nee mag zeggen blijft geheim. Maar ik ga er vanuit dat zij het “ als de wil van God zien” en dus niet weigeren. ik moet er zelf niet aan denken
Dit noemde ik vandaag op mijn werk, krijg ik vast ook geen vrienden door: ik vind dat je als kunstenaar zelf in je levensonderhoud moet kunnen voorzien, anders is het geen baan, maar een hobby. Hier in de wijk hebben we een kunstenaarsdorp, mede mogelijk gemaakt door de gemeente. Ik zie daar nooit iets gebeuren, maar ze krijgen dus heel veel subsidie van de gemeente. Kunnen rondkomen als kunstenaar is weggelegd voor de happy few en je zult toch meer dan goed moeten zijn om tot die groep te behoren. Red je het niet, dan kun je een baan erbij zoeken.