Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.285
    4.278
    113
    Vrouw
    Eens!!!

ik zou ook het liefst de hele dag willen fröbelen enzo, maar helaas moet er brood op de plank komen. Denk niet dat de gemeente mij wil sponsoren omdat ik graag wil knutselen enzo

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.306
    28.482
    113
    Je stelt jezelf kiesbaar lijkt me. De Ja of Nee komt voor de verkiezingen, niet daarna dan.. denk ik.. lijkt me..

Diiba vindt dit leuk.
  3. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    995
    675
    93
    Daarom gaat mijn dochter ook een studie volgen terwijl ze vast voorzichtig begint kunst te verkopen. Nooit op 1 paard wedden.

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.553
    2.021
    113
    De vorige paus (die dus net is overleden) was in de ronde voor hem als kanshebber. Hij heeft toen al aangegeven bij de kiesronde toen geen paus te willen worden. Toen die paus aftrad is hij daarna alsnog paus geworden. Dus je kunt wel degelijk aangeven dat je bedankt voor de eer

KleineLai vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.285
    4.278
    113
    Vrouw
    Is dat zo ja?
    Weer wat geleerd!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Je kans op kleinkinderen is dan een stuk kleiner he

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.755
    18.866
    113
    Vrouw
    #2187 Neuzeke, 8 mei 2025 om 20:43
    Laatst bewerkt: 8 mei 2025 om 20:49
    Mijn onpopulaire mening.
    Veel van die zelf genoemde kunstenaars maken niets bijzonder.
    Tegen dat de hele familie, wat collega's en vrienden iets gekocht hebben is het wel echt klaar...

Er was ooit een kunsttocht in ons dorp.
    Wel had je in de lokale lagere school wat knutselen spullen gebracht je zag mss nog leukere dingen en het had de gemeente geen hoop geld gekost.

Paardenbloem, citroenrasp en mamabri vinden dit leuk.
  8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.180
    3.822
    113
    Maar dan is er dus wel veel minder kunst. De waarde van kunst voor de samenleving zit m niet in de financiële winst, maar moet dat betekenen dat je het niet moet subsidiëren?

Dat kunstenaarsdorp ken ik niet hoor, het kan zijn dat dat nergens over gaat, maar ik denk dan bijvoorbeeld aan subsidies die schrijvers soms krijgen om aan een boek te werken. Zeker als daar research bij komt kijken kost dat echt heel veel tijd, en de meeste schrijvers komen sowieso al niet rond van het schrijven, dus ik vind het zelf wel mooi dat er dan in elk geval nog wat subsidies zijn, want ik lees graag goede boeken :)

Saartje33 vindt dit leuk.
  9. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.285
    4.278
    113
    Vrouw
    Nou, de twee oudste willen geen kinderen ( oudste zeker niet, die is ook oud genoeg om dat te zeggen)
    Denk dat ik alleen kans maak met de jongste haha

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.306
    28.482
    113
    Vind ik ook. Ik vind het belangrijk om te investeren in kunst en cultuur ook wanneer het je geen (direct) geld oplevert als overheid.
    Maar ook wel terecht dat we geen oneindig kunstenaars en schrijvers ondersteunen met gratis geld omdat ze graag schilderen, fotograferen, dansen of verhaaltjes schrijven. Je moet wel bewijzen dat je iets kan bijdragen aan kunst of cultuur. Bijvoorbeeld door al iets te hebben gepresteerd.

Mijn man valt in de categorie artiest (hij is tekenaar) en hij heeft recht op een uitkering wanneer hij een tijd geen werk heeft. (In Frankrijk is dit)
    Hij komt gelukkig om in het werk waardoor hij al jaren geen uitkering heeft hoeven aanvragen, maar er zijn veel artiesten die dat wel moeten doen. Ik maak van dichtbij mee hoe belangrijk deze regeling is, en ook hoe belangrijk kunst en cultuur is voor de samenleving.

Saartje33 en Vulpen vinden dit leuk.
  11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Zoals ik het vanavond begreep, wordt degene die uiteindelijk een 2/3 meerderheid van de stemmen krijgt, de vraag gesteld of hij het ambt aanvaardt. En daar zou theoretisch het antwoord 'nee' op kunnen zijn. Ik denk inderdaad ook dat zij het echter allemaal wel als roeping/wil van God zullen zien en op die vraag niet met 'nee' zullen antwoorden.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Ik heb begrepen uit de berichten dat hij al in Rome woonde.

mamabri vindt dit leuk.
  13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Alle kardinalen die meedoen aan het conclaaf hebben kiesrecht en zijn verkiesbaar. Zo heb ik het begrepen.

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Dat dacht ik ook want hij was het hoofd van de afdeling die de bisschoppen benoemt. Mij lijkt dat je dat werk vanuit het Vaticaan doet.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Dochter heeft nog heel even over de opleiding 'Autonoom kunstenaar ' nagedacht. Die verdween heel snel van het lijstje toen ze vervolgens in haar theorie van tekenen las dat slechts 5% van de kunstenaars die leven van hun kunst, boven het bestaansminimum leeft. Dat met angst voor een art block al tijdens de opleiding maakte dat ze snel besloot dat het beter was om kunst als hobby te houden. Dan kun je doen wat je wil en wanneer je het wil zonder er afhankelijk van te zijn.

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.315
    113
    Vrouw
    Zoals ik het begrepen heb niet en kan zelfs iedere katholieke man op de wereld in principe aangedragen worden als nieuwe paus. Maar meestal stemmen ze toch wel op één van de kardinalen.

17. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.092
    1.079
    113
    Valt mee ;)
    Stukje uit de krant:
    Voorafgaand aan het conclaaf staat de naam van Prevost, die lid is van de augustijnerorde, op verschillende lijstjes van ”papabile”, kardinalen van wie wordt gedacht dat ze best weleens tot paus gekozen kunnen worden. Hij is sinds 2023 prefect van de Dicasterie voor de Bisschoppen, een belangrijke functie in het Vaticaan. Die neemt besluiten over de benoemingen van bisschoppen.

18. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    995
    675
    93
    Mijn dochter vond ook een illustratie opleiding en ze zou heel graag fulltime met kunst maken bezig zijn maar het klonk weer erg vaag en inderdaad, zo'n block is een grote kans op, en je moet vaak ook veel doen wat helemaal niet bij he past. Dus inderdaad toch maar zelf verder bezig.

Deel Deze Pagina